Seminární práce z předmětu KMA/MAB Reklama

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Auto jako umělecké plátno očima odborníků z praxe.
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Číslo v digitálním archivu školy
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Integrovaná střední škola,Slaný
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie Liberec Ekonomické lyceum Propagační písemnosti a jejich vliv na poptávku po zboží Praktická odborná část maturitní zkoušky z korespondence.
9.Komunikace.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Kotler-Armstrong: Marketing. Grada 2004, s.783
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
Komunikační politika klíčová slova
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Historie marketingu
Piktogram reklama logo
Podnikatelské koncepce
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Seminární práce z předmětu KMA/MAB Reklama Ivana Papežová A08B0057P

Co je reklama? Placená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky mající za cíl zvýšení prodeje. Reklama neboli marketingová kampaň – obchodník využije několik komunikačních kanálů Z latinského reklamare – znovu křičeti Definice reklamy Parlamentu ČR „Reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních medií.“

Historie reklamy Na tržištích – grafická podoba Starý Řím – profesionální vyvolávači 1. doklad nalezen v Egyptě na hliněné tabulce „Zde žiji já, Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý sen.“ 15.stol. tištěná reklama (vynález knihtisku) Od průmyslové revoluce se vyvíjí do dnešní podoby, 1841 v USA první agentura 19.stol. v Evropě kulaté plakátové sloupy, Litfassovy sloupy Konec 19.stol. obchodní značky Henkel, Swarzkopf, 1. reklamní kampaň Odol 22.8.1901 reklama v politice Mein Kampf 50.léta americký způsob reklamy – Coca-cola, Marlboro

Předvánoční kampaň 1931 Santa Claus v reklamě na Coca-colu 1959 v Chicagu slogan pro firmu ESSO „Put a Tiger in Your Tank“ (Dej si do nádrže tygra) Leo Burnett – vizuální vjem, Marlboro „Chuť svobody a dobrodružství“ moderní reklama vtipná s neotřelými nápady, kráva Milka 70. a 80. léta do reklamy se dostala nahota, textilní a kosmetické značky 90. léta šokový účinek reklamy, Luciano Benetton a fotograf Olivero Toscani, reklama s drsnou syrovostí (ptáci s křídly slepenými ropou, umírající pacient na AIDS)

Druhy reklam Internetová reklama Televizní reklama Noviny – reklama v tisku Rozhlasová reklama Letáky Reklama na auto Reklamní předměty Reklamní plochy a venkovní reklama Alternativní reklama

Reklama podle kategorie Orientovaná na spotřebitele – získat nové zákazníky a posílit věrnost stávajících Orientovaná na produkt – zvýšit odbyt výrobku, zavedení nového produktu na trh Orientovaná na trh – oslovit určitou cílovou skupinu uživatelů Orientovaná na vlastní podnik – změna image v očích veřejnosti Reklama podle účelu Informativní – informuje o nových produktech, akcích… Přesvědčovací – důraz na značku, podněcuje k rychlé koupi Připomínací – připomíná, kde si výrobek koupit nebo do kdy si ho mohu koupit

Cíle reklamy Tvorba silné značky Zvýšení poptávky Posílení pozice na trhu Zlepšení pověsti firmy – pozitivní image Rozšíření distribuční sítě Efektivní slogan by měl být Originální, nápaditý, poutavý, výstižný Stručný, krátký, srozumitelný a lehce zapamatovatelný Sdělovat výhody produktu nebo značky Poskytnout spotřebiteli důležitý užitek nebo řešení Upoutat pozornost a vyvolat touhu spotřebitele po potřebě Dát spotřebiteli pocit spokojenosti se značkou, produktem či službou

Příklady sloganů „Najdeš všude, kde je krásně měkoučko.“ „Síla mocného kalibru.“ „Dlouhý život pro vaši pračku, Váš …“ „Ta ti zvedne náladu.“ „I muži mají své dny.“ „Když musíš tak musíš.“ „Chuť, která dělá přátele.“ „Proklatě dobré kuře.“ „Dej si pauzu, dej si …“ „Když ji miluješ, není co řešit.“ „Barevný svět v hrsti.“ „Kde to žije, tam je …“ „Nejjemnější potěšení.“ „A mám to zadarmo.“ „Tu chuť prostě mülluju.“ „Když nevíte coby, najdete to v …“ „Nevaž se, odvaž se.“ „Energie sbalená na cesty.“ „Today. Tomorrow. …“

Reklama a barvy Bílá – symbolizuje čistotu (prací prášky) Červená – může vyvolat agresivitu, určená pro vyšší příjmové vrstvy (Coca-cola) Černá – má hodně společného s červenou, je spojená s vážností, pro vyšší příjmové vrstvy (automobil) Modrá – symbolizuje klid a pohodu, výrobky rodinného zázemí (čistící prostředky) Zelená – spojena s přírodou (zdravá výživa)

Reklama pomocí vůně Vynález vzdušného děla přišel na svět v Japonsku. V reklamě je ukryta komora s malou tryskou. Do komory se vstříkne vůně a připojená kamera začne vyhlížet oběť. Zařízení se zaměří nejdříve na jeho oči, počítač se podle očí zaměří na nos a proud vzduchu s příměsí vůně prolétne tryskou a dolétne na místo, aby je chodcův nos zaznamenal. Pozn.: Reklama založená na podprahovém vnímání je v zemích EU zakázaná.

Příklad Český sen

Příklad Český sen

Příklad Český sen