Opakované měření délky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třídění dat OA a VOŠ Příbram. Třídění  rozdělení jednotek souboru do takových skupin, aby co nejlépe vynikly charakteristické vlastnosti zkoumaných jevů.
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
CHYBY MĚŘENÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Příprava laboratorní práce č.3
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
ZÁKLADY FYZIKÁLNÍCH MĚŘENÍ, LABORATORNÍ PRÁCE
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
Měření rozměrů součástí 1
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hádej obrázek – měřidla délky
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měření fyzikální veličiny
Přesnost a chyby měření
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Technická zpráva z laboratorního měření
Chyby jednoho měření když známe
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Rychlost a měření rychlosti
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Měření fyzikálních veličin
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Hustota dřevěného hranolu
Měříme délku s různou přesností
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_145_dráha-seznámení s fyz. veličinou Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše,
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Fyzika hrou-opakování I.
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Fyzika hrou-opakování I.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Přesnost a chyby měření
Princip max. věrohodnosti - odhad parametrů
F-Pn-P062-Odchylky_mereni
Transkript prezentace:

Opakované měření délky (Učebnice strana 72) V praxi pro přesnější měření fyzikálních veličin měření několikrát opakujeme. Z naměřených veličin pak vypočítáme aritmetický průměr, který se nejvíce blíží hodnotě měřené veličiny. Změříme pravítkem šířku učebnice fyziky. Měření provedeme alespoň pětkrát v různých místech učebnice. Při měření dodržujeme pravidla správného postupu měření. Ani při pečlivém měření správným délkovým měřidlem nenaměříme vždy stejné hodnoty. Naměřili jsme tyto hodnoty: 14,7 cm, 14,8 cm, 14,8 cm, 14,6 cm, 14,7 cm Skutečná hodnota šířky učebnice je mezi 14,6 cm (dolní mez měření) a 14,8 cm (horní mez měření).

Skutečné délce se nejvíce přibližuje aritmetický průměr z naměřených hodnot Aritmetický průměr vypočítáme, když sečteme naměřené hodnoty všech měření a  součet vydělíme počtem měření. Naměřené hodnoty: 14,7 cm, 14,8 cm, 14,8 cm, 14,6 cm, 14,7 cm Měření byla provedena s přesností na jedno desetinné místo, proto i vypočítanou délku zaokrouhlíme na jedno desetinné místo Šířka učebnice je 14,7 cm.

0MMMI1MMIM2MMMI3MMMI4MIMM5 Aritmetický průměr vypočítaný z hodnot opakovaných měření téže délky je správnější než hodnota délky naměřená jednou. Opakované měření je velmi důležité zvlášť v takových případech, kdy je obtížné jednoznačně určit, jak máme měřidlo k měřené délce tělesa přiložit. Například při měření průměru trubky. 0MMMI1MMIM2MMMI3MMMI4MIMM5 Otázky a úlohy k opakování – učebnice strana 72 – 73.