Prezentace z předmětu KSO / FIPV1 příklad 6.3. MARČIŠINOVÁ Romana K06351.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
1. cvičení úrokování.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Složené úrokování.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
PA081 Programování numerických výpočtů Přednáška 4.
_________________________________________
- X>=-4 + Program, který po zadání n čísel určí počet čísel, která jsou v intervalu
MS EXCEL Funkce PLATBA.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 30.
FIPV Jiří Nesveda K Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.
Základy financí 3. hodina.
KSO/FIPV1-Příklad 9.2 Tomáš Pražský 1. Zadání: 14.června 1998 je otevřen účet vkladem $3100. Dále jsou realizovány pololetní vklady o velikosti $880 po.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Prezentace příkladu 11.3 FIPV1 – skupina A Markéta Ježková, K08B0560P.
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
1 Národní informační středisko pro podporu jakosti.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Časová hodnota peněz ..
Prezentace produktu Microsoft Excel. ČAS Vrátí číslo, které představuje určitý čas. Toto číslo vrácené funkcí ČAS je desetinné číslo v rozmezí od 0 do.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Prezentace příkladu č. 8.3 z FIPV1 Ondřej Soukup.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Úrokovací období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2. lekce Úročení. Citát dne Mnohem příjemnější než dělat literaturu, je dělat peníze. Voltaire.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
Metody řízení tržních rizik
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Vypracoval: Petr Majlát
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jednoduché úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základy firemních financí
Úročení.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Úroky - samostatná práce
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Transkript prezentace:

Prezentace z předmětu KSO / FIPV1 příklad 6.3. MARČIŠINOVÁ Romana K06351

Zadání příkladu 6.3.: Určete úrokovou míru v % roční sazby smíšeného úročení přibližnou metodou pomocí iterační metody s přesností na 0.001, máte-li zadány následující hodnoty:  Současná hodnota = Kč  Budoucí hodnota = Kč  Čas = 2,1 roku

Zadání příkladu 6.3.: P 0 = Kč P t = Kč t = 2,1 roku i sm = ? p.a. iterační metoda = metoda půlení intervalu intervaly půlíme do požadované přesnosti (0,001) tzn.: hodnoty i sm na těchto desetinných místech jsou shodné s předchozí i sm i sp < i sm < i sl i sm  (i sp ; i sl )

Řešení příkladu 6.3. Určení intervalu: P 0 = Kč P t = Kč t = 2,1 roku i sm = ? p.a. i sp P t =P 0  e it 35000=24900  e 2,1i ln(35000/24900)=2,1i  ln(e) i sp = 0, i sl P t = P 0  (1+i) t =  (1+i) 2,1 log(35000/24900) = 2,1  log(1+i) i = 10 1/2,1  log(35000/24900) - 1 i sl = 0, i sm  (i sp ; i sl ) i sm  (0, ; 0,176017)

Řešení příkladu 6.3. Půlení intervalu: i sm  (0, ; 0,176017) Dolní interval Horní interval (0, ; 0,169075) (0, ; 0,176017) P t =P 0  (1+i)  t   (1+i(t-  t  ) ) P t =24900  (1+0,169075) 2  (1+0,1  0,169075) P t = ,14 Kč Horní interval, je potřeba vyšší úrokové míry (0, ; 0,176017) P 0 = Kč P t = Kč t = 2,1 roku i sm = ? p.a.

Řešení příkladu 6.3. Půlení intervalu: P t =  (1+i) 2  (1+0,1i) i sm  (0, ; 0,176017) i = 0, P t = ,82 Kč i sm  (0, ; 0,176017) i = 0, P t = ,95 Kč P 0 = Kč P t = Kč t = 2,1 roku i sm = ? p.a.

Řešení příkladu 6.3. Půlení intervalu: P t =  (1+i) 2  (1+0,1i) i sm  (0, ; 0,176017)i = 0, P t = ,59 Kč i sm  (0, ; 0,176017)i = 0, P 0 = Kč P t = Kč t = 2,1 roku i sm = ? p.a. Třetí místo za desetinnou čárkou zůstalo stejné = dosáhli jsme požadované přesnosti 0,001 (neboli výsledek se nesmí změnit o 0,001). Roční úroková míra je 17,5583%.

 Shodné výsledky nemusí být takto pod sebou, ale klidně to může být třeba takto, uvedu fiktivní úrokové sazby)  Z první iterace vyjde 0,15321  Z 2.iterace je výsledek 0,15487  3.iterace = 0,15698  4.iterace = 0,15425  Výsledkem je úroková míra 0,

Děkuji za pozornost.