Prezentace lekce logopedické intervence č. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Pojmy vpředu, vzadu, vedle, před, za
PROJEKT NAŠÍ ŠKOLY PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
GRAFOMOTORIKA.
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Využití stimulačního programu MAXÍK
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 7 Proplétané květiny Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Prezentace lekce logopedické intervence – č. 2
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Alternativa ve výuce psaní
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Logopedická třída MOTÝLCI
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Prezentace lekce logopedické intervence č. 3
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
bucco-faciální praxie
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Která čísla označují správné držení těla?
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Protahovací cvičení pro oblast krku Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_67_protahovací cvičení – krční páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro.
Posilovací cvičení - dolní končetiny
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Prezentace lekce logopedické intervence č. 3
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
PŮLENÉ OBRÁZKY DOKRESLOVÁNÍ, BARVY.
Posilovací cvičení - břicho a hýždě
jemná motorika, koordinace ruky a oka
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Digitální učební materiál
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
LJP Mluvidla 3.část - artikulační ústrojí
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
Specifické poruchy učení
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Děti a sport Jazyk a řeč.
Protahovací cvičení pro dolní končetiny
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Transkript prezentace:

Prezentace lekce logopedické intervence č. 1 M Prezentace lekce logopedické intervence č. 1 Motorika jazyka – cvičení na myofunkční poruchy jazyka, využití obrázkových karet pro rozvoj pojmů v prostorové orientaci, zrakového a sluchového vnímání, pro rozvoj řečových schopností. Možnosti využití logopedických učebních pomůcek pro rozvoj řeči žáků při ZŠ Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 – cílové skupiny v projektu „Škola pro všechny“, účastnících se projektové logopedické terapie v rámci realizace KA 1 projektu CZ.1.07/1.2.29/02.0012 Anotace: V prezentaci uvádím cvičení na myofunkční poruchy jazyka, které má velká část dětské populace. Tato cvičení jsou zaměřená na rozcvičení jazyka, které vede ke zlepšení výslovnosti jednotlivých hlásek. Dále uvádím příklady dobré praxe z procvičování zejména řečových schopností u cílové skupiny – od nácviku hrubé motoriky, přes prostorovou orientaci až k vymýšlení si konce příběhů u předložených obrázkových karet. Zpracovala dne: 27. 12. 2014 Mgr. Hana Minářová CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Logopedické pomůcky CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Prezentace lekce logopedické intervence – č. 1 Cviky na rozvoj pohyblivosti jazyka – myofunkční poruchy jazyka Pomůcky - špátle, zrcadlo Cvik č. 1 – dítě uchopí špátli do ruky a položí si ji na dolní zuby při pootevřených ústech. Poté tlačí do středu špátle jazykem. Jazyk nezvedá nahoru. Cvik č. 2 – jazykem tlačíme (poťukáme jazykem) na jednotlivé zuby zvenku. Začínáme od spodního patra - od stoliček, postupně pak přechází na druhou stranu úst. Cvik č. 3 – umístíme dítěti špátli na dolní zuby . Dítě dá jazyk do oblouku a tlačí na špátli. Vytváříme protitlak. Cvik č. 4 – dítě tlačí jazykem do jedné tváře, potom do druhé (vytváří boule na tváři). Cvik č. 5 – dítě obloukem tlačí jazyk na horní patro . Špičku jazyka umístí za dolní zuby. Cvik č. 6 – při otevřených ústech dítě tlačí špičku jazyka na horní ret. Každý cvik opakujeme nejméně 5x, každý den. CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační fota CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Prezentace lekce logopedické intervence – č. 1 Obrázkové karty pro rozvoj sluchového, zrakového vnímání, pro rozvoj pravolevé orientace a řeči u žáků s NKS. Rozložím karty do řady na stůl, duplicitní karty si ponechám v ruce. Nejprve s žákem pojmenováváme dění na kartách - kolik je aut na kartě, jaké jsou barvy, zda-li jsou nákladní či osobní, kdo sedí za volantem. Poté žákům popisuji obrázek , který mám v ruce – na kartě jsou tři auta, jedno je modré, další zelené a žluté. Modré auto je nákladní, další jsou osobní. Modré auto jede zleva doprava, další dvě jedou zprava doleva. Dítě hledá identickou kartu, kterou má položenou na stolku. Poté si úkol obrátíme. Takto pokračujeme s obrázky, na kterých jsou dále čtyři auta a nejtěžším úkolem pro žáky je popsat pět aut na obrázku. CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační fota CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Prezentace lekce logopedické intervence č. 1 Obrázkové karty pro rozvoj sluchového, zrakového vnímání, pro rozvoj vyjadřovacích schopností u žáků s NKS. Barevné obrázkové karty na procvičování předložek. Dětem jsou rozdány vždy dvě karty, které spolu souvisí. Např. Myš v letadle – na jednom obrázku je s letadlem na zemi, na druhém obrázku se vznáší ve vzduchu. Nejprve si s žákem popíšeme obrázky, žáci rozlišují detaily na obrázcích – mraky, ptáček ve vzduchu, kytičky rostoucí na zemi. Poté přikročíme k pojmenovávání předložek – letadlo na zemi, letadlo ve vzduchu. Další obrázek – kočka pije na stole mléko slánkou, kočka sedí u stolu a dívá se na sklenici s mlékem. Karty jsou nakreslené humorným způsobem, s dětmi řešíme i situace na obrázcích, zda-li jsou reálné i v běžném životě – např. myš řídící letadlo, kočka pijící mléko slánkou. CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační fota CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Prezentace lekce logopedické intervence č. 1 Hra na rozvoj hrubé a aktivaci obou hemisfér. Dítěti předložíme kartičku, na které je znázorněn pohyb – např. dítě si sedne a zkříží nohy, dítě předvádí rukou osmičky, dítě zvedá pravou ruku a levou nohu, poté levou ruku a pravou nohu., dítě si klekne a zvedá pravou nohu a levou ruku, pak obráceně. Pro děti jsou tyty cviky velmi náročné, mají problémy jednak vyčíst jednotlivé polohy rukou a nohou a dále pohyby udělat. CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační fota CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Prezentace lekce logopedické intervence č. 1 Zdroje: vlastní text a fota obrazové soubory karet : Ohrenspitzer Augenschärfer – rechts – links Orienierung 2009 Schubi Lernedien AG Bildkarten zur Sprachförderung – Präpositionen – auf, vor, unter, über,… Verlag an der Ruhr, ISBN 978-3-8346-0356-2 Bildkarten zur Sprachförderung - Veergangenheit – Gegenwart – Zukunft Verlag an der Ruhr, ISBN 978 -3 -8346 – 0715 -7 Ups das kannst du auch! Copyright 2004 www. oups.com CZ.1.07/1.2.29/02.0012