ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha, 12.3. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Zelené stezky Greenways
Zvyšování kvality v cestovním ruchu prostřednictvím IOP: Vytvoření národního systému kvality služeb v cestovním ruchu Členské fórum ATIC Polička lll.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Značka jako součást marketingu
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
Půjčky NNO v rámci grantového schématu „Podpora sociální integrace v Olomouckém kraji“ při SROP.
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda.
Podpora přípravy projektů NNO pro příští programovací období 2007 – 13 Chceme zpracovat takové projekty NNO, jejichž cíle jsou společné více organizacím.
Mgr. Jaroslav Melša, starosta JARMARKY REGIONÁLNÍCH PRODUKTŮ Zdravé město Dobříš.
Program podpory regionů Společenská odpovědnost v ČSOB a Poštovní spořitelně.
K současným trendům v rozvoji venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Venkovská turistika podnikatelské minimum
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
HANÁ regionální produkt ® Přinášíme Vám to pravé z Hané …
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
- POLABÍ - ZNAČENÍ REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ Michaela Roškotová MAS Podlipansko, o.p.s.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
S DRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV Nevládní a politická organizace s celostátní působností, která sdružuje a hájí zájmy obcí a měst v ČR Vznik na počátku 2008.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
PROJEKT "START" - speciální nabídka pro podnikatele
20 let
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Kategorizace organizací destinačního managementu
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Značka „Českosaské Švýcarsko
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,

Asociace regionálních značek

venkovské regiony: - tradiční turistické oblasti, často s chráněným územímvenkovské regiony: - tradiční turistické oblasti, často s chráněným územím regionální značka garantuje: - původ a vazbu na region, kvalitu, šetrnost k ŽPregionální značka garantuje: - původ a vazbu na region, kvalitu, šetrnost k ŽP produkty vhodné pro značení: - řemeslné (průmyslové) výrobky, potraviny, zemědělské a přírodní produkty, případně službyprodukty vhodné pro značení: - řemeslné (průmyslové) výrobky, potraviny, zemědělské a přírodní produkty, případně služby proces v regionu: - vznik značky (princip „zdola“) - správa a udělování značky - působení značkyproces v regionu: - vznik značky (princip „zdola“) - správa a udělování značky - působení značky Základní charakteristiky značení

ekonomický rozměr: - podpora místních drobných podnikatelů (zviditelnění, zvýšení prestiže jejich produktů, efektivní reklama) - podpora místní ekonomiky, diverzifikace ekonomických činnostíekonomický rozměr: - podpora místních drobných podnikatelů (zviditelnění, zvýšení prestiže jejich produktů, efektivní reklama) - podpora místní ekonomiky, diverzifikace ekonomických činností sociální rozměr: - hrdost na region, sounáležitost, vnímání hodnoty místního dědictví (přírodní, kulturní) - podpora aktivní spolupráce – podnikatelé (výrobci, prodejci), veřejná správa, neziskový sektor, ochrana přírodysociální rozměr: - hrdost na region, sounáležitost, vnímání hodnoty místního dědictví (přírodní, kulturní) - podpora aktivní spolupráce – podnikatelé (výrobci, prodejci), veřejná správa, neziskový sektor, ochrana přírody Cíle a přínosy regionálního značení I.

environmentální rozměr: - podpora lokální výroby a spotřeby – snížení dopravní zátěže - podpora šetrných produktů, environmentální poradenství - udržitelný cestovní ruch – vnímání souvislostí, života v regionuenvironmentální rozměr: - podpora lokální výroby a spotřeby – snížení dopravní zátěže - podpora šetrných produktů, environmentální poradenství - udržitelný cestovní ruch – vnímání souvislostí, života v regionu regionální rozměr: - zviditelnění regionu, posílení image regionu - ochrana specifik regionů, tradic, kultury, krajinyregionální rozměr: - zviditelnění regionu, posílení image regionu - ochrana specifik regionů, tradic, kultury, krajiny Cíle a přínosy regionálního značení II.

setkávání v regionu - podnikatelé, samospráva, NNO - logo, hranice, pravidla - zázemí, koordinátor, komise - propagace značky, společné aktivity - financování a udržitelnost do budoucnasetkávání v regionu - podnikatelé, samospráva, NNO - logo, hranice, pravidla - zázemí, koordinátor, komise - propagace značky, společné aktivity - financování a udržitelnost do budoucna spuštění a fungování systémuspuštění a fungování systému Zavedení regionální značky

Jak značení funguje Výrobci Regionální koordinátor ARZ / Apus národní koordinátor Certifikační komise

původ výrobku - místní výrobce, hlavní fáze výrobypůvod výrobku - místní výrobce, hlavní fáze výroby kvalita – min. standardkvalita – min. standard nepoškozuje ŽPnepoškozuje ŽP jedinečnost, vazba na regionjedinečnost, vazba na region - tradice (0-5 bodů) - místní suroviny (0-5 b.) - řemeslná práce (0-5 b.) - motiv regionu, specifičnost (0-5 b.) - výjimečné vlastnosti (0-5 b.)  min. 10 bodů Certifikační kritéria

Povinnosti uživatelů značek označovat výrobky značkou - k dispozici visačky, samolepky, či vlastní etikety nebo jinakoznačovat výrobky značkou - k dispozici visačky, samolepky, či vlastní etikety nebo jinak plnit stále certifikační kritériaplnit stále certifikační kritéria poplatek až Kč na 2 roky ( EUR)poplatek až Kč na 2 roky ( EUR)

letáky, katalogy výrobků a další tiskoviny webové stránky (společné všem regionům) vlastní sezonní regionální noviny regionální média prodejní místa v regionu stánky, společné jarmarky Aktivity v regionech

jednoduché principy – rychlost, pružnost, možnost individuálního přístupujednoduché principy – rychlost, pružnost, možnost individuálního přístupu nízké náklady, nízká zátěž uživatelů značeknízké náklady, nízká zátěž uživatelů značek důvěra, relevance, hrdost na regiondůvěra, relevance, hrdost na region nejen certifikace, ale i propagace, spolupráce, aktivitanejen certifikace, ale i propagace, spolupráce, aktivita Přednosti regionálních značek

Asociace regionálních značek, o.s.

10+1 členských regionů, přes 200 platných certifikátů10+1 členských regionů, přes 200 platných certifikátů shodné principy udělování značky - jednotná pravidla certifikaceshodné principy udělování značky - jednotná pravidla certifikace možnost přizpůsobení regionumožnost přizpůsobení regionu propojení na národní úrovni - národní koordinátor - společná setkání – sdílení zkušeností, rozvíjení pravidel značení - společné aktivity, fundraisingpropojení na národní úrovni - národní koordinátor - společná setkání – sdílení zkušeností, rozvíjení pravidel značení - společné aktivity, fundraising jednotná propagace, prezentace, grafický styljednotná propagace, prezentace, grafický styl systém otevřený dalším regionůmsystém otevřený dalším regionům

udržitelnost - financování - snížit závislost na grantech - hledání sponzorů - další aktivity - vlastní příjmy (ale: neziskové subjekty) výraznější podpora odbytu - malovýrobci, omezené kapacity, omezený výběr, složitá logistika podpora zemědělců - pouze mají-li koncový produkt rozdílný přístup, očekávání - mezi výrobci, mezi regiony Výzvy

Iva Dyková Apus, Senovážná 2, Praha 1 Asociace regionálních značek, o.s. Tel.: Mobil: Kontakt