Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Advertisements

Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Inovační kurz kardiopulmonální resuscitace VFN v Praze
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence
Kurz argumentace a efektivní komunikace pro vedoucí NZP VFN v Praze lektorské zabezpečení: PhDr. Ivana Hospodářová Projekt „Další vzdělávání nelékařského.
Darja Hrabánková Navrátilová
MUDr. Radomír Maráček Praha
Mgr. Hana Drábková 27. května 2010
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
Projekty prohlubování vzdělávání lékařů a nelékařů Konference „Podpora vzdělávání zdravotnických pracovníků z fondů Evropské unie“ Hotel ILF
VÝROČNÍ KONFERENCE VÝROČNÍ KONFERENCE k projektu prohlubování vzdělávání lékařů a nelékařů ÚVN.
Projekty prohlubování vzdělávání lékařů a nelékařů
Praktická příprava k akreditaci podle JCI ve Fakultní nemocnici v Motole Anna Skalická, Kateřina Vašatová, Fakultní nemocnice v Motole, Praha.
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Financování celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků
Kurz Všeobecný sanitář
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
ošetřovatelství a porodní asistence
CZ / /0048 Centrum pro transfer technologií Technologické centrum AV ČR SSŠ AV ČR, VŠE, VŠCHT, ÚPV, ZeNTIVA, a.s., ČKD Nové Energo, a.s.
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Role edukační sestry v intenzivní péči
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Koncepce ošetřovatelství
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení 912Základy řízení 4. ročník – ošetřovatelství.
Fakulta zdravotnických studií
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Pracovní setkání Vzdělávání zdravotnických pracovníků prostřednictvím finančních prostředků z ESF.
Novinky ve specializačním vzdělávání
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Nelékařské zdravotnické profese v ČR. Nelékařské profese MŮJ PROFIL zahájeno studium na SZŠ, 1. vstup do nemocnice maturita, nástup na resuscitační.
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Vzdělávání zdravotníků. Transformace specializačního vzdělávání – 2 fáze  Fáze – změna zákonů (lékaři a nelékaři) – realizováno v roce 2008  Fáze.
OČKOVÁNÍ – vzdělávání PLDD MUDr.Alena Šebková, PLDD, předsedkyně OSPDL ČLS JEP Parlamentní seminář, duben 2015.
Jarmila Cmuntová Zuzana Mezerová Podzimní škola WHO / HPH 2011 v ČR září MZ ČR, Praha Kontinuální edukační programy ve vztahu k podpoře zdraví.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Porada hlavních sester Mgr. Vendula Pírková Odbor vědy a vzdělávání
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Porada hlavních sester 29. ledna 2008, Praha Lékařský dům 29. ledna 2008, Praha Lékařský dům.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL.
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Fakulta zdravotnických studií
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PRACOVNÍ SKUPINA KARDIOTECH
Fakulta zdravotnických studií
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Ústav zdravotnických věd
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Studijní program Ošetřovatelství
Jana Chrásková, Ivana Lamková
Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 4: Relevance
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů základní legislativa pa.
Transkript prezentace:

Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava PhDr.Zdenka Šináglová Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava

Fakultní nemocnice Ostrava 1 355 lůžek (z toho 181 JIP a 150 LDN) 39 zdravotnických pracovišť 3 153 zaměstnanců (z toho 478 lékařů a 2145 nelékařů)

Struktura NLZP

Akreditace FNO akreditována SAK ČR od roku 2007 V roce 2010 mezinárodní akreditace JCI a reakreditace SAK

Kontinuální vzdělávání Každá profese s sebou přináší nároky na osobnostní rozvoj v oblasti znalostí či dovedností Obzvlášť vysoké požadavky na kontinuální vzdělávání jsou kladeny na pracovníky ve zdravotnictví

Priority proces Cílené kontinuální vzdělávání Předávání znalostí Úvodní zaškolení a adaptační proces Cílené kontinuální vzdělávání Předávání znalostí

Kontinuální vzdělávání Co má pracovník znát a umět, aby mohl dobře pracovat na konkrétním pracovišti

Vstupní seminář Program zvyšování kvality a bezpečí pacienta Personální práce a systém vzdělávání Práva pacientů Nakládání s léčivými přípravky Program prevence nemocničních a profesionálních nákaz

Adaptační proces Začlenění nového pracovníka a usnadnění zapracování v novém pracovním prostředí Vytvoření vztahů ke spolupracovníkům Pochopení stylu a organizace práce Formování zodpovědnosti, samostatnosti a sounáležitosti

Adaptační proces Plány zapracování jsou přizpůsobeny oboru,ve kterém adaptační proces probíhá

JIP a ARK Kurz intenzivní a resuscitační péče Cílem je připravit VS/PA v AP k práci na těchto pracovištích Zaměření na ošetřovatelské a klinické znalosti a dovednosti, které sestra nastupující na pracoviště intenzivní péče musí bezpečně ovládat Odborným garantem je ARK

Kontinuální vzdělávání Zdravotnická profese s sebou nese potřebu stálého udržování vzdělanostní či kvalifikační úrovně Jedná se o stálé a záměrné vzdělávání a má mnoho forem

Kontinuální vzdělávání Vycházíme z potřeb jednotlivých pracovišť a výsledků hodnocení a auditů Respektujeme, že vzdělávání by mělo být: - adekvátní potřebám - dobře načasované a zajímavé - přizpůsobené schopnostem a znalostem

Kontinuální vzdělávání Specializační vzdělávání - rezidenční místa Certifikované kurzy - se zaměřením na odborné profesní vzdělávání a na vzdělávání v manažerských dovednostech“.

Předávání znalostí Přednášková a publikační činnost Aktivní a efektivní forma vzdělávání přednášení a publikování vlastních prací podpořené studiem dané problematiky

Předávání znalostí Odborné kurzy Péče o nemocné se stomií ve spolupráci s Conva-Tec akademií Hojení ran ve spolupráci s Aescuklap akademií

Předávání znalostí Certifikované kurzy Intermitentní cévkování Speciální ošetřovatelská péče o pacienta po diagnostické koronarografii

Předávání znalostí Mentorky klinických praxí vedení klinických praxí studentů ve spolupráci s Ústavem ošetřovatelství a porodní asistence LF OU

Čínské přísloví „Každý, kdo mi lichotí, je mým nepřítelem. Každý, kdo mne kritizuje, je mým učitelem.“

Děkuji za pozornost