ANOTACE UČEBNÍ MATERIÁL JE URČEN K INTERAKCI MEZI UČITELEM A ŽÁKY PŘI PROBÍRÁNÍ NOVÉHO UČIVA „TRH“. JEDNOTLIVÉ SLIDY LZE POUŽÍT PODLE VLASTNÍHO UVÁŽENÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh a jeho zákony.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Způsoby stanovení ceny
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
ZSV – Nabídka Autor: Mgr. Daniela Tauchmanová
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Ekonomická gramotnost
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Mikroekonomie I Formování trhu
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
MARKETINGOVÝ MIX.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
MĚŘENÍ VÝSLEDKU HOSPODAŘENÍ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Trh Pavel Šuranský.
OCEŇOVÁNÍ ZÁSOB – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Jitka Honková, Ing. Martina Palyzová a Ing. Marek Štencel.
HOSPODAŘENÍ PODNIKU listopad 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060106
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Trh, fungování trhu Byl jsi někdy na nějakém trhu? „Blešák“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Ing. Veronika Dostálková MBA
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Marketing farmářských produktů
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

ANOTACE UČEBNÍ MATERIÁL JE URČEN K INTERAKCI MEZI UČITELEM A ŽÁKY PŘI PROBÍRÁNÍ NOVÉHO UČIVA „TRH“. JEDNOTLIVÉ SLIDY LZE POUŽÍT PODLE VLASTNÍHO UVÁŽENÍ.

V médiích se často objevují podobná slovní spojení: „Na trhu se objevily …..…“ „Byl oživen trh s ………“ „………… byly staženy z trhu.“ Úkoly 1. Místo teček ve slovních spojeních doplň vhodná slova. 2. Vysvětli význam slovních spojení s Tvým doplněným slovem. 3. Objasni slovo trh.

FUNGOVÁNÍ TRHU

CO TVOŘÍ CENU VÝROBKU?  Cena spotřebovaného materiálu  Cena spotřebované energie  Cena lidské práce  Režijní náklady (práce, energie a materiál „okolo kolem“) např.: úklid výrobní haly, osvětlení, kancelářský papír, ručníky a mýdla, teplo, …  Zisk

VYSVĚTLI SLOVO ZISK.

JDE O PENÍZE, KTERÉ VÝROBCI ZŮSTANOU PO PRODEJI VÝROBKU A ODEČTENÍ VŠECH NÁKLADŮ NA VÝROBU.

JAKÝ ZISK BYS CHTĚL/A Z VÝROBKU, NA KTERÝ BYLY VYNALOŽENY NÁKLADY 1000,-KČ?

CENA VÝROBKU TEDY BUDE.

CO UDĚLÁŠ, KDYŽ SE TENTO VÝROBEK NEPRODÁ?

BUDU MUSET SNÍŽIT CENU.

PRODÁ SE ZLEVNĚNÝ VÝROBEK?

PODLE POPTÁVKY.

VYSVĚTLI SLOVO POPTÁVKA.

MÁ SLOVO POPTÁVKA PROTIKLAD?

NABÍDKA.

ÚKOLY PRO VŠECHNY, KTEŘÍ DÁVALI POZOR. ZA JEDNIČKU.

CO SE DĚJE NA TRHU S CENOU KDYŽ ROSTE POPTÁVKA?

KDYŽ ROSTE POPTÁVKA, ROSTE CENA.

CO SE DĚJE NA TRHU S POPTÁVKOU KDYŽ ROSTE CENA?

KDYŽ ROSTE CENA, KLESÁ POPTÁVKA.

CO SE DĚJE NA TRHU S CENOU KDYŽ KLESÁ POPTÁVKA?

KDYŽ KLESÁ POPTÁVKA, KLESÁ CENA.

A TAK POŘÁD DOKOLA.

CHTĚL/A BYS PRACOVAT VE VÝROBĚ, V OBCHODNICTVÍ NEBO VE SLUŽBÁCH?

BONUS

JAK BYS NAZVAL/A OSOBY PŘINÁŠEJÍCÍ POPTÁVKU?

ZÁKAZNÍK, KLIENT NEBO KUPUJÍCÍ.

JAK BYS NAZVAL/A OSOBY PŘINÁŠEJÍCÍ NABÍDKU?

PRODEJCE NEBO PRODÁVAJÍCÍ.

OPAKOVÁNÍ

NA CHOVÁNÍ KUPUJÍCÍCH A PRODÁVAJÍCÍCH VYSVĚTLI FUNGOVÁNÍ TRHU.

POKUD UMÍŠ VYSVĚTLIT, JSI PŘIPRAVEN/A NA PROVĚRKU.

ZDROJE OBRÁZKŮ  Smajlík: