TV042, TV110/ Masová komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Výzkumný záměr Kontrolní den prosinec 2006 Vedoucí řešitel projektu: PhDr. Milada Švecová Projekt č.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
Sociální sítě.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
Ostrava, BA-CPVŠK 2007 Bibliotheca academica – CPVŠK 2007 Proč změna zavedené značky… A co obsah? Iva Prochásková, Univerzita Pardubice.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Digitální publikace a e-knihy v Ústavu pro českou literaturu AV ČR Pavel Janáček, Michal Kosák, Praha,
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Digitální zemědělská knihovna on-line. ÚVOD ČZU SIC a KBFR – dlouhodobá koncepce rozvoje „snadného“ přístupu k informacím podpora FRVŠ –616/ Digitalizace,
Michal Dvouletý obor Finance a daně
Společnost vědění/učící se společnost
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
TV008 Dějiny žurnalistiky
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
funkce médií ve společnosti moc médií
Regionální knihovna Karviná Informační oddělení Kde nás najdete? Centrum 2299 Karviná – Mizerov.
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
00172 Multimédia a internet Úvod Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Společnost vědění/učící se společnost Lenka Damborská Pavla Hošková Gabriela Krzemińská Simona Macháčková Iveta Matoušková Pavla Schneiderová Petr Večeřa.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
TV042/ Masová komunikace Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví Seminární cvičení.
Digitální fotografie Struktura a organizace. Digitální fotografie úvod doc. Ing. Stanislav Horný, CSc,
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o práci s vyhledávačem Google. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci umí použít vyhledávač Google k vyhledávání.
New Marketing Media Michal Pilík.
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
DĚJIINY SVĚTOVÉHO DIVADLA III
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
TV002/ Základy žurnalistiky Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Ekonomika veřejného sektoru
Selekční jazyky Současné trendy Přednáška č. 6 ( ) Filozofická fakulta Masarykova Univerzity, Kabinet knihovnictví - Ústav české literatury a knihovnictví.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
Mgr. Jitka LAŠTOVKOVÁ, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Svět e-zdrojů na FSV UK Mgr. Daniela Uhrová
Inf Princip streamování videa a hudby
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Základní pojmy při používání Internetu
Marketing sportu bp 2086.
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
ADÉLA JANÁČOVÁ  Internet je obrovskou studnou informací  Komunikace.
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty ZUR
Publicistický styl - úvod
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Transkript prezentace:

TV042, TV110/ Masová komunikace Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví

Obsah předmětu Předmět Masová komunikace (TV042) by měl absolventům pomoci lépe se orientovat v současném mediálním a informačním prostředí. Měl by studenty seznámit se základními teoretickými pojmy, moderními trendy a následně si teoretické znalosti ověřit v praxi. MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Tematické bloky I. Základní pojmy charakteristika, typologie, masa a další pojmy, základní modely, schémata v toku informací II. Druhy médií printová média - kniha, tištěná periodika, elektronická média - film, rozhlas, televize, paměťová média, internet, další média MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Tematické bloky III. Mediální žánry, svoboda, rovnost žánr a jeho charakteristika, mediální logika a formát, svoboda médií, rovnost a rozmanitost IV. Aktuální témata a problémy objektivita a informační kvalita, morálka, etika, komercionalizace a její důsledky, postmodernismus MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Tematické bloky V. Moderní prostředky masové komunikace komunikace na internetu (historie, znaky, prohlížeče, služby), on-line média, tištěné zpravodajství, multimediální charakter, sociální sítě VI. Bulvár a bulvarizace charakteristika, bulvární žurnalistika, indikátory, bulvarizace a její základní prvky MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Studijní materiály BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Praha: Grada, 2011. BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2011. BEDNAŘÍK, Petr; JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií: Od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. 381 s. HOCHELOVÁ, Vlasta. Slovník novinárskej teórie a praxe. 1. vyd. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa Filozofická fakulta Katedra žurnalistiky, 2000. 235 s. KOL. 10 let v českých médiích. Praha: Portál, 2005. MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Studijní materiály KOL. Žurnalistika v informační společnosti: digitalizace a internetizace žurnalistiky: Proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií teoreticky i prakticky. Praha: Univerzita Karlova, 2009. KONČELÍK, Jakub; VEČEŘA, Pavel; ORSÁG, Petr. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. KÖPPLOVÁ, Barbara; KÖPPL, Ladislav. Dějiny světové žurnalistky I. Praha: Vydavatelství a nakladatelství Novinář, 1989. MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. OSVALDOVÁ, Barbora; HALADA, Jan. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. 300 s. MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Podmínky zápočtu Získání aspoň 75 bodů Ústní pohovor 70 bodů Seminární prezentace 30 bodů Docházka 100 % docházky 2 body 1 absence 0 bodů 2 absence - 2 body 3 absence - 4 body 4 a více absencí zápočet neudělen MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Základní komunikace Veškeré informace, studijní materiály a témata seminárních prezentací jsou k dispozici na webových stránkách http://novotny.stud.slu.cz Seminární a výzkumné úkoly ukládejte pouze skrz toto webové rozhraní, neposílejte e-mailem, e-mail slouží pouze pro konzultace a řešení aktuálních problémů Komunikace probíhá také přes MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Seminární prezentace Zpracování úkolu na zadané téma, vytvoření prezentace (např. pptx) 5-10 snímků Práce musí obsahovat správné citace literatury a zdrojů (minimálně 2-3 zdroje), není možné použít jediný z internetu! Před samotnou prezentací je třeba úkol nahrát přes webové rozhraní (viz výše) MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Témata prezentací BLOK 1 Kniha a její význam Denní tisk vs. časopisy Rozhlas: posloucháme ho ještě? Televize a její místo v životě Film a žurnalistika Paměťová média a jejich funkce Historie a vývoj internetu Proč využívat základní služby na internetu? Sociální sítě dnes a zítra Mobilní zařízení jako dobrý sluha a zlý pán MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Témata prezentací BLOK 2 Charakterizujte vybrané rozhlasové zpravodajství Rozhlas a televize: výhody a nevýhody Česká televize vs. Nova a zpravodajství Printová a elektronická média Struktura a publikum Mladé Fronty Dnes Struktura a publikum deníku Blesk Proč jsou novinky.cz nejčtenějším zpravodajským portálem? iDnes.cz: zprávy, kterým můžete věřit Jsou sociální sítě žurnalistice prospěšné? Multimediální charakter zpráv na internetu MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz

Témata prezentací BLOK 3 Žánr rozhovoru: definice, využití, trendy Tzv. reportáž na vlastní kůži Fenomén talk show Jakou uměleckou hodnotu má mýdlová opera? Informační kvalita video zpravodajství On-line zpravodajské žánry MASOVÁ KOMUNIKACE | michal.novotny@slu.cz | 553 684 651 | novotny.stud.slu.cz