Struktura obchodního dopisu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava dopisu Kvalitu a vzhled předtisku dopisních papírů pro obchodní a úřední písemný styk stanovuje norma ČSN Dopisní papíry pro obchodní.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Normalizovaná úprava obchodního dopisu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Struktura obchodního dopisu a obchodní smlouvy
STRUKTURA OBCHODNÍHO DOPISU
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK254.
Vodorovné odvolací údaje
Obchodní korespondence
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vnitropodnikové písemnosti
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Struktura obchodního dopisu
Struktura zápisu porady Plán porad
Struktura obchodního dopisu
Žádost rozhodnutí odvolání
Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Administrativní styl PaedDr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Struktura zápisu porady
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Tělo obchodního dopisu Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská.
Obchodní písemnosti Obchodní písemnosti Ing. Ludmila FRIDRICHOVÁ, Ph.D. Materiály vznikly za podpory grantu FRVŠ 3102/2006.
Typy dopisů korespondence
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK241.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní.
Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Komunikace v obchodním styku – nabídka
Obchodní korespondence
U R G E N C E Písemnosti při porušování kupních smluv
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Struktura obchodní smlouvy a obchodního dopisu
OBCHODNÍ DOPIS - požadavky:
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_OBK_104
Příprava šablon obchodní korespondence
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_ADP52 Název školy.
CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
-MOTIVAČNÍ DOPIS- OV 9. ročník, ZŠ.
OSOBNÍ DOPIS OBČANA INSTITUCÍM
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
DOPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁLEŽITOSTI OBCHODNÍHO DOPISU 2
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Části obchodního dopisu, osnova
Zásady při psaní obchodních dopisů
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
VY_32_INOVACE_08_PEK_431_Kop
DOPISY DRUHY A TYPY DOPISŮ. DOPISY DRUHY A TYPY DOPISŮ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Struktura obchodního dopisu Vypracovaly: Lenka Kubisková Jitka Těšínská Lenka Novotná

Proč se píší obchodní dopisy? nahrazuje osobní kontakt přesvědčit adresáta o výhodnosti návrhu a přimět ho k brzkému rozhodnutí usnadňuje jednání mezi vzdálenými objekty Typy: nabídky, reklamace, žádosti, odpovědi na stížnosti, blahopřání…

Sloh obchodního dopisu Pravdivý - věcná správnost,nepravdivé údaje ztratí důvěryhodnost Logický - logické navazování,vzbudit zájem adresáta, popsat situaci,vyjít ze zjištěných skutečností,pak následují naše argumenty, důvody, připomínky Přehledný – kratší odstavce se čtou lépe než dlouhé, jeden odstavec má vyjadřovat jednu myšlenku (i když bude obsahovat jen jednu větu) Srozumitelný – snažíme se vyjádřit myšlenky jednoznačně, bez zbytečného zdůvodňování a zavádění do jiných problematik Stručný – omezíme se na podstatné, Vyhýbáme se rozvláčnosti a mnohomluvnosti, která může vzbudit netrpělivost adresáta,stručnost však nesmí být na úkor srozumitelnosti Přirozený – Příznivý dojem vyvoláme nestrojeným vyjadřováním

Části obchodního dopisu 4 základní části záhlaví (název firmy, její sídlo, vyřizovatel, kontaktní údaje, datum) předmět dopisu (tučně nebo jen podtrženě) text dopisu (oslovení, důvod dopisu, návrh řešení) ukončující náležitosti ( razítko, podpis, funkce pisatele, označení příloh)

Jak to nemá vypadat: DESET LET R&D SE KONEČNĚ VYPLÁCÍ Píšu tento dopis, abych Vám představil skutečně úžasný kávovar, který jsem vivinul. Nejprve musím říct, že je OPRAVDU úžasný, protože jsem celé roky studoval všemožné kávovary - od překapávačů přes presovače až po elektrické kávovary. Pak jsem svůj výzkum rozšířil i na kávovary pro restaurace, abych zjistil, jak se káva připravuje ve velkých řetězcích kaváren. A nyní, PO SEDMI LETECH, celý tento můj VÝZKUM konečně přináší své ovoce. Vyvinul jsem přístroj EZ CAFE, a říkám vám, že ve srovnání s ním všechny ostatní kávovary, které jste kdy viděli, vypadají jako nedochůdčata.

Použité zdroje http://www.microsoft.com/cze/mojefirma/themes/one-stop- sales-kit/how-to-write-a-winning-sales-letter.mspx http://www.sestra.cz/scripts/detail.php?id=341834 Obchodní korespondence pro střední školy, Fortuna, 2001 Olga Kuldová, Emílie Fleischmannová; Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti; Fortuna, Praha 1997