POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Grafické formáty výukový text.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Rastrové obrázky – teorie Test
Počítačová grafika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
18. Počítačová grafika, prezentace
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Počítačová grafika, prezentace
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Počítačová grafika.
VY_32_INOVACE_E3-01 MONITOR AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: PERIFERIE POČÍTAČE – MONITOR Časová.
GRAFIKA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
TABULKA VE WORDU VY_32_INOVACE_F3-17 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU POČÍTAČOVÁ GRAFIKA, VYSVĚTLENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ A DRUHŮ POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Časová náročnost: cca 30 minut PŘEDMĚT: Informatika Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

POČÍTAČOVÁ GRAFIKA ÚVOD

Za počítačovou grafiku považujeme vše, co zpracovává počítač a co lze sledovat očima. ZÁPIS

Při práci s počítačovou grafikou řešíme několik okruhů problémů Při práci s počítačovou grafikou řešíme několik okruhů problémů. Za prvé, jak získat zdrojová data. Za druhé, jak reprezentovat obraz. Za třetí, jak ukládat příslušné datové soubory a jaká je jejich velikost. Za čtvrté, jakým způsobem a na jakém zařízení grafiku zobrazit. Při práci s počítačovou grafikou řešíme několik úkolů: jak získat zdrojová data. jak zpracovat (upravit) vzniklý obraz. jak ukládat příslušné datové soubory a jaká je jejich velikost. jakým způsobem a na jakém zařízení grafiku zobrazit.

Co všechno lze považovat za počítačovou grafiku: digitální fotografie 2D a 3D herní grafika prostředí aplikací (plocha, ikony, vzhled oken) fonty, textová grafika webové stránky tiskové výstupy technické výkresy a mnoho dalších ZÁPIS

a) RASTROVÁ b) VEKTOROVÁ Podle způsobu zpracování obrazové informace rozlišujeme dva základní typy počítačové grafiky: a) RASTROVÁ b) VEKTOROVÁ ZÁPIS

Obraz je složen z jednotlivých barevných bodů obrazu zvaných PIXELY. RASTROVÁ GRAFIKA Také zvaná bitmapová. Obraz je složen z jednotlivých barevných bodů obrazu zvaných PIXELY. ZÁPIS

Typicky se používá pro fotografie. Můžeme si představit, že počítač při vykreslování čte zhruba toto: „První řádek - bílá, růžová, červená, červená, bílá, bílá, další řádek, bílá, červená, bílá, bílá, červená, bílá, další řádek ..." Typicky se používá pro fotografie.

Obrázek v normální velikosti 5x zvětšeno

VÝHODY NEVÝHODY ZÁPIS malá velikost pro fotografie jednoduché zobrazení NEVÝHODY obtížná změna měřítka, doprovázená ztrátou kvality obrazu ZÁPIS

Typické přípony rastrových souborů bmp, jpg, tiff, raw, gif, png ZÁPIS

VEKTOROVÁ GRAFIKA ZÁPIS Ukládá návod, jak obraz vytvořit. Základem jsou objekty (úsečky, kružnice, přímky). ZÁPIS

Typicky se využívá pro technické výkresy, plakáty atd. Můžeme si představit, že při vykreslování vektorového obrázku čte počítač zhruba toto: "Sestroj modrou kružnici o poloměru 25 mm a šířce 1 mm, přes její střed veď červenou úsečku o tloušťce 5 mm.„ Typicky se využívá pro technické výkresy, plakáty atd.

Obrázek v normální velikosti 5x zvětšeno

VÝHODY Možnost libovolné změny velikosti obrázku bez ztráty kvality Malá velikost souboru pro kreslenou grafiku NEVÝHODY Pro většinu zobrazovacích zařízení je nutno ji převést na rastrový obrázek Neexistuje jednotný formát -> problémy s otvíráním a přenosem souborů ZÁPIS

Typické přípony vektorových souborů wmf, zmf, tff, dwg, cdr ZÁPIS

ZDROJE: Další použité obrázky: autor materiálu. http://www.snehulak.cz/obrazky/snehulak.png České kliparty 1 2 3, licence ZŠ na tř. SNP 694, Hradec Králové 3 Další použité obrázky: autor materiálu.