Základní škola a Mateřská škola Šebrov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem
Advertisements

Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
ZŠ Ořechov Pohádková škola Charakteristika školy  Pojem malotřídní škola: žáci se učí ve dvou třídách po dvou ročnících v jedné třídě  Od
Zdravý životní styl ve školách podporujících zdraví Konference PhDr. Jitka Reissmannová, Ph. D. Katedra výchovy ke zdraví PdF MU.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Zdravá škola škola podporující zdraví. Koncepce, která vstoupila do povědomí české pedagogické veřejnosti v rozmezí let 1991 – 1993 jako jedna z alternativních.
Vysoké mýto.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Součásti: základní škola školní družina školní jídelna
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení
Ve zdravém těle, zdravý duch … a ten je jen ve zdravé škole!!!
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Zdravá škola.
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Komunitní a otevřená škola
Historie školy Původně zde byla v roce 1976 otevřena Zvláštní škola internátní v nově otevřených prostorách Na Vizině 28 ve Slezské Ostravě. V současné.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Jsme menší státní škola v obci, pilotní škola projektu v Jihomoravském kraji. Naši mateřskou školu navštěvuje celkem 131 dětí, základní školu 268 žáků.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SPECIÁLNÍ A PRAKTICKÁ ŠKOLA BŘEZEJC SVINY VELKÉ MEZIŘÍČÍ Letecký snímek.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem
Výsledky dotazníkového šetření
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Aktuální informace o stavu
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Jak na akční plán?.
Domov sv. Markéty pro matky s dětmi v tísni Oblastní Charita Brno.
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
škola podporující zdraví
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Kariérové poradenství a podnikavost
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Základní škola a Mateřská škola Kozlov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Šebrov PROJEKT:      Škola podporující zdraví

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Jsme neúplnou málotřídní školou s 1. až 5. ročníkem Součástí školy je i škola mateřská. ZŠ vzdělává v pěti ročnících 41 dětí MŠ vychovává 35 dětí Budova školy se nachází ve středu obce Šebrov-Kateřina, pochází z roku 1913 a je téměř kompletně zrekon- struovaná

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Na vzhledu školy se podílejí ve velké míře také žáci Ve třídách jsou hrací a odpočinkové koutky

Základní škola a Mateřská škola Šebrov V době přestávek mohou žáci využívat všech prostor školy (po dobu vyučování jsou jim k dispozici nápoje ve školní jídelně a ve 2.patře) odpočinkové koutky chodby učebnu PC

Základní škola a Mateřská škola Šebrov dětské hřiště dvůr školy školní zahradu

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Škola má školní družinu, žáci mohou navštěvovat velké množství kroužků Stáváme se komunitním centrem vesnice a akce pořádané naší školou jsou téměř jedinými kulturními akcemi v obci

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Důvody k vytvoření projektu „Škola podporující zdraví“ vytvořit co nejpříznivější prostředí pro zdárný fyzický a psychický vývoj dítěte ozdravění celkové atmosféry MŠ a ZŠ častější pobyt dětí na čerstvém vzduchu, uspořádání několika celodenních pobytů ve volné přírodě vzbudit větší zájem rodičů o spolupráci nové kontakty s ostatními zařízeními a spolupráci s odborníky poukázat na jeden z nejdůležitějších ukazatelů vývoje dítěte udělat co nejvíce pro děti, které mají v rodině malou motivaci ke zdravému životnímu stylu vytvářet dětem ještě pestřejší náplň s ozdravným zaměřením

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: 1. POHODA PROSTŘEDÍ Vytvoření takového věcného prostředí – inspirativního a přínosného, ve kterém by se všichni účastníci výchovně-vzdělávacího procesu cítili příjemně (pohoda věcného prostředí): - vybudování školní knihovničky a čtenářského koutku - rekonstrukce školní šatny - rekonstrukce školní jídelny - větší využití potenciálu školní zahrady - spolupráce při vybudování víceúčelové haly

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: Budování a udržení pozitivních mezilidských vztahů, pohody ve třídách i v pedagogickém sboru, prostoru k otevřené komunikaci (pohoda sociálního prostředí): - aktivity rozvíjející tělesnou zdatnost, smysl pro fair play, posilující positivní vztahy mezi žáky (školní olympiády, turistické výlety do přírody,..) - každoroční projekt k prevenci sociálně patologických jevů - akce zapojující rodiče do aktuálního dění ve škole - DVPP ve souladu s koncepčními záměry školy

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: Organizace školních činností tak, aby byly v souladu s rytmicitou biologických funkcí i požadavky zdravého životního stylu (pohoda organizačního prostředí): - dovybavení a využívání „učebny“ na školní zahradě - zařazení relaxačních chvilek a pobytu venku během vyučování - pokračování aktivit „Zdravého vaření“ – kroužek, pravidelné diskuse s dětmi, projektové dny, dodržování pitného režimu

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: 2. ZDRAVÉ UČENÍ Praktická využitelnost toho, co se žáci naučí; přechod od znalostí k dovednostem (smysluplnost) - začlenění prvků prožitkového učení, dramatické výchovy, využívání IT prostředků ve výuce, presentace prací žáků na webových stránkách - zařazování exkurzí, besed, vycházek, výletů … - pravidelná aktualizace ŠVP, propojení obsahů jednotlivých předmětů - vypracování projektů s finanční podporou JMK, MŠMT

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: Taková nabídka obsahů učiva, která počítá a pracuje s pojmem přiměřenost ve všech významem (možnost výběru, přiměřenost) - aktivity rozvíjející jak rozumovou, tak i sociální a citovou složku výchovy dětí - zařazovat prvky etické výchovy, multikulturní výchovy - realizovat prvky skupinového učení - zájmová činnost reagující na aktuální potřeby a zájmy

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: Motivovat žáky ke vzájemné spolupráci a spoluúčasti na dění ve škole (spoluúčast a spolupráce) - akce, projekty i mimoškolní aktivity rozvíjející spolupráci mezi ročníky/třídami i mezi učiteli - nadále poskytovat žákům, učitelům i rodičům možnost vyjadřovat se k dění ve škole – zastáváme přístup „otevřených dveří“

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: Vytvářet ve škole nesoutěživé prostředí s bohatou zpětnou vazbou, rozvíjet sebedůvěru a samostatnost (motivující hodnocení) - nadále vést žáky k sebekontrole, hodnocení a sebehodnocení - poskytovat okamžitou zpětnou vazbu, využívat kombinovaného hodnocení - zavést školní, třídní a žákovská portfolia

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: 3.OTEVŘENÉ PARTNERSTVÍ Rozvíjet model demokratického společenství založeného na principech svobody a odpovědnosti, spravedlnosti a dodržování pravidel, spoluúčasti a spolupráci (škola-model demokratického společenství) - zavedeme schránku důvěry - zlepšíme činnost Školské rady s ohledem na větší účast rodičů na životě školy - nadále budeme informovat žáky o dění ve škole, diskutovat s nimi a aktivně je zapojovat do života školy

Základní škola a Mateřská škola Šebrov Cíle našeho Rámcového projektu: Dále poskytovat zázemí volnočasovým aktivitám dětí i dospělých, pořádat školní akce pro širokou veřejnost a nadále se podílet na kulturních programech při akcích v obci (škola-model kulturní a vzdělávací středisko obce) - navázat spolupráci s místní knihovnou i knihovnou v Blansku - zlepšit spolupráci se školami v okolí - zlepšit presentaci školy na webových stránkách i v místním a regionálním tisku

Základní škola a Mateřská škola Šebrov