Sociální epidemie v lidské společnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde najdete informace o volných pracovních místech?
Advertisements

Aktivizační programy pro seniory
Řeč, jazyk, mluva.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1.
Zpracoval: Ondřej Kubica, 8.A ZŠ a MŠ, Horníkova 1
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Šetření čtenářské gramotnosti
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání Propagace.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Marketingové prostředí
Média a my v dnešním světě Tony Duong, 8.B Projektový den 8. dubna 2009.
2.Marketingové prostředí
Mobilní Marketing. Co je Mobilní Marketing? Všechna řešení, která využívají nástrojů mobilní komunikace pro komunikaci s uživatelem a zákazníkem. SMS,
Sebeuvědomění a sebekontrola
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
Domácí péče Home care.
ULTRANET Představení ultra rychlého internetu od společnosti U-Computer s.r.o.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Myšlenky o přátelství. Člověk by chtěl být gigantem a je hovno kamaráde.
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
Informace a informační zdroje
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Projekt dětská skupina MOTÝL
Žáci-cizinci na českých školách www.meta-os.cz2 Žáci-cizinci: kolik a odkud? Školní rok 2008 / 2009: základní školy střední školy
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Manager nebo leader? Management je pozice
Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Právo souhrn pravidel stanovených a vynutitelných státem organizuje a řídí lidské soužití.
Služby pro členy Regionu Pošembeří Plénum 15. října 2009 Český Brod.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány. Cíle  Čtvrtina agend veřejné správy dálkově přístupná – ČR lídr e-Governmnetu ve střední Evropě  IT gramotná.
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Konference Aeduca 2011 OSOBNOSTNÍ ROZVOJ V SOUVISLOSTI S ODVAHOU, MOTIVACÍ A ZÁJMEM USPĚT NA TRHU PRÁCE Barbora Novotná Březovská.
Město Třebíč - Elektronizace veřejných zakázek. Zadávání veřejných zakázek Zadávání veřejných zakázek je upraveno: –Zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných.
Organizace soutěže „Regionální potravina“ Jana Brázdilová Seminář – Význam a propagace regionálních potravin 2010.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
Řízení zavádění ŠVP PaedDr. Karel Tomek Mgr. Anna Doubková duben 2011.
Socializace Kejřová.
Stoklásek, Cimbálník, Hermanová VI.b
Šimon Vohradský MT DESIGN.
SPP 728 Služby zaměstnanosti a práce s nezaměstnanými
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE ( )
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Informace a informační zdroje
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

Sociální epidemie v lidské společnosti Autor: Filip Tyralík Obor: Zoologie Univerzita Palackého, katedra zoologie a ornitologická laboratoř

Zdroje informací Na počátku byla jedna prostá myšlenka…. Kniha Doporučená cena: 298 Kč (včetně DPH) Signatura ve zbrojnici: 255-030-171 + strýček google Na počátku byla jedna prostá myšlenka….

Co je to sociální epidemie? - Nakažlivost a epidemie nemusí vždy souviset se smrtonosnými viry - Soc. epidemie se objevují a zanikají každý den všude kolem nás, aniž bychom je zaznamenali

Tři pravidla epidemií 1. Zákon malého počtu: úspěch jakékoli soc. epidemie závisí na účasti konkrétních lidí s určitým vzácným soc. nadáním Spojovatelé – mají zvláštní moc „spojovat“ svět, jsou spojkami mezi komunitami Maveni – informační specialisté, své znalosti bezplatně předávají dál Prodavači – charismatičtí jedinci s vyjímečnými vyjednávacími schopnostmi 2. Faktor chytlavosti: pokud se má nějaká věc prosadit, musí být „chytlavá 3. Síla kontextu: epidemie jsou citlivé na podmínky panující v době a v místě, kde se odehrávají

1. Zákon malého počtu: Spojovatelé: znají hodně lidí, mají hodně kontaktů pohybují se v různých světech - disponují obrovským okruhem přátel

2. Faktor chytlavosti: Často souvisí s mediální komunikací a propagací (rádio, televize, internet…) Aby se výrobek začal rychle prodávat nebo narostla sledovanost určitého pořadu - např. oblíbenost dětského vzdělávacího pořadu Sezamová ulice a na něj navazující pořad Blue's clues

3. Síla kontextu - epidemie jsou citlivé na podmínky panující v době a v místě, kde se odehrávají Vysvětleno na prudkém nárůstu a následném ústupu zločinnosti v New Yorku v 80. letech, nejhorší situace v metru (vraždy, požáry, graffiti, přepadení, zpoždění, jízda na černo, …..) Zanedlouho prudký pokles zločinnosti „teorie rozbitých oken“ (zločinnost je nevyhnutelným důsledkem nepořádku)

Děkuji za pozornost