Koncepce marketingového řízení Petra Krajníková
Agenda Koncepce marketingového řízení. Definice marketingové koncepce. Znaky marketingové koncepce. Výrobní koncepce. Výrobková koncepce. Prodejní koncepce. Marketingová koncepce. Koncepce společenského marketingu. Marketingové řízení. Definice marketingového řízení. Hlavní funkce marketingového řízení.
Koncepce marketingového řízení
Definice marketingové koncepce Marketingová koncepce se zakládá na principu trvalé orientace dodavatele na aktivní a efektivní uspokojování potřeb spotřebitelů, jejím přijetím je zdůrazněna snaha o řešení problémů spotřebitele, nikoli vlastních problémů. Marketing slouží k zabezpečení marketingové koncepce.
Znaky marketingové koncepce Zaměření na cílové trhy, pro které je nutné formulovat přizpůsobené marketingové programy – žádný podnik nemůže působit na všech trzích a uspokojovat všechny potřeby spotřebitelů. Orientace na zákazníka – definování zákazníkových potřeb z jeho pohledu, ne z pohledu podniku, spokojený zákazník opakuje nákupy a šíří své dobré zkušenosti. Koordinace všech marketingových funkcí (propagace, cenová tvorba, distribuce, prodej aj.) a koordinace činnosti marketingu s ostatními činnostmi organizace. Zaměření na dosahování cílů organizace.
Výrobní koncepce
Výrobní koncepce Vychází z předpokladu, že spotřebitelé budou preferovat především výrobky, které budou snadno dostupné a levné → úsilí koncentrováno na dosažení vysoké efektivnosti výroby a široké krytí trhu; uplatňuje se v ekonomikách, kde poptávka převyšuje nabídku – spotřebitelé se při nedostatku výrobků zajímají především o jejich získání, jsou ochotni akceptovat všechno vyrobené zboží.
Výrobková koncepce
Výrobková koncepce Na předpokladu, že spotřebitelé favorizují výrobky, které jsou vysoce kvalitní, bezvadně fungují a mají vynikající design, za jejich mimořádné provedení jsou ochotni zaplatit i mimořádnou cenu.
Prodejní koncepce
Prodejní koncepce Prodejní koncepce je založena na předpokladu, že spotřebitelé jsou typicky pasivní, že je potřeba je k nákupu přemluvit – podnik stimuluje prodej agresivními metodami prodeje a propagace. Podniky praktikují tuto koncepci, když mají nadbytek kapacit – cílem je prodat to, co bylo vyrobeno, ne vyrábět to, co by mohlo být prodáno. Zákazníci kupují zboží zejména na základě silné a různorodé podpory prodeje.
Marketingová koncepce
Marketingová koncepce Marketingová koncepce vychází z orientace na zákazníka. Do popředí zájmu firmy se dostává zákazník a dominantní snahou se stává poznání a uspokojení jeho potřeb, a to lépe a efektivněji než konkurence. Tato koncepce generuje zisk prostřednictvím spokojenosti zákazníka. „Náš zákazník, náš pán.“
Koncepce společenského marketingu
Koncepce společenského marketingu Koncepce společenského marketingu vychází z marketingové koncepce, tzn. je založena na myšlence, že podnik musí uspokojovat potřeby a přání zákazníka lépe a účinněji než konkurence. Zohledňuje nejen dlouhodobé zájmy spotřebitelů, ale navíc i dlouhodobé zájmy společnosti. Společenská odpovědnost firem (CRS – Corporate Social Responsibility) je vnímána jako nový faktor konkurenceschopnosti.
Marketingové řízení
Definice marketingového řízení Marketingové řízení je proces směřující ke stanovení a dosažení marketingových cílů na základě poznání vnitřních podmínek a vnějších příležitostí, musí pružně a rychle reagovat na změny na trhu, zahrnuje strategické, taktické a operativní řízení. Marketingové řízení je praktické užití marketingových technik.
Hlavní fáze marketingového řízení Proces marketingového řízení probíhá ve třech hlavních fázích: plánování realizace kontrola
Diskuse, otázky