Hospodářsky významné ryby a ptáci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Vytvořila Beata Duchková
Historie rybníkářství a význam rybolovu
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_6 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Jihočeský kraj C.
VODSTVO ČR.
Domestikovaní živočichové
Bio není jenom zrní.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jihočeský kraj - procvičování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.10 Název pro školu:
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA – 2. ROČNÍK
Krocan divoký Třída: Ptáci (Aves) Řád: Hrabaví (Galliformes) Čeleď:
Jihočeský Kraj David Němec.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Česká republika: Rybníky Hospodářský zeměpis
Ekosystémy přírodní a umělé
Identifikátor materiálu: EU
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ekosystém Prchalová, K..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
RYBY 2 Ryby 2.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY I
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA V ČR.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lada Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Přirozené nádrže Umělé nádrže Podzemní vody Minerální vody Řeky
Rybníky a rybníkářství
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:Člověk a jeho svět Ročník:2. Název učiva:Ptáci stálí, tažní a domácí Prezentace určena k výkladu učiva Autor:Mgr. Veronika.
Třeboň Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_09 Název materiáluVodstvo.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sladká voda přehradní nádrž jezero řeka.
VODSTVO ČESKÉ REPUBLIKY.
Napište do rámečků názvy mláďat. hříbě kotě sele štěně jehně kůzle.
Domácí zvířata a jejich mláďata VY_32_INOVACE_12_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
ŽIVOT ZA VLÁDY JAGELLONCŮ
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_07 07 Domácí ptáci autor: Mgr. Jana Kobylková
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_12_Zvířata
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Za Jakubem Krčínem Autor: Ivana Tesařová
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.04 Domácí ptáci.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VY_32_INOVACE_278_Jezera, bažiny, umělé nádrže
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_13_Třeboňská_soustava_rybníků_kh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.04 Domácí ptáci.
Biopotraviny.
Hospodářská zvířata.
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
TÉMA: Ptáci stěhovaví a zdomácnělí
HRABAVÍ.
Rožmberkové.
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Zoologická zahrada U kasy najdete občerstvení (k za koupení je např. párek v rohlíku) Cena zoo: dítě (do 15ti let) 120kč dospělí 180kč vyrobili:
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Transkript prezentace:

Hospodářsky významné ryby a ptáci

Zemědělské ekosystémy

Chlév, stáj Pole Umělé ekosystémy Skleník Drůbežárna

Příklady dodatkové energie Práce strojů, nafta, lidská práce, zavlažování,…

geneticky modifikované organizmy země, které vyžadují vyznačení GMO

Ekologické zemědělství Kompost patří mezi hnojiva povolená v ekologickém zemědělství. Takto vypěstované potraviny mají často vzhledové nedostatky – nepoužívají se totiž žádné chemické postřiky ani chemická hnojiva. Zvířata jsou volně v přírodě, živí se přirozenou potravou.

Hospodářsky významné ryby a ptáci

Třída ryby

Kapr obecný

. . . . . . . Popiš tělo kapra obecného. HŘBETNÍ PLOUTEV OCAS TRUP OCASNÍ PLOUTEV . SKŘELE . HLAVA ŘITNÍ PLOUTEV . BŘIŠNÍ PLOUTEV PRSNÍ PLOUTEV Popiš tělo kapra obecného.

rybníkářství Kdy, kde, kdo???? Rozvoj rybníkářství v Čechách: v 16. stol. jižní Čechy (Třeboňsko) - Štěpánek Netolický a Jakub Krčín - chov kaprů Kdy, kde, kdo????

Násadové ryby V okolí Třeboně byly nejstarší rybníky zakládány v době Karla IV. (Bošilecký v roce 1355, Dvořiště v roce 1367). V roce 1450 existovalo na Třeboňsku přibližně 20 rybníků a byly budovány další. Největšího rozmachu však dosáhla výstavba rybníků v 16. století. Toto období je spojené s osobností Štěpánka Netolického, který ve službách majitelů třeboňského panství Rožmberků vložil jako první do budování třeboňské rybniční soustavy systém. Jakub Krčín z Jelčan a Sedlčan převzal už dobře a účelně uspořádané rybniční hospodářství, aby je řídil a rozšiřoval ve službách Rožmberků až do roku 1590. K jeho nejznámějším dílům patří rybníky Svět, Rožmberk a Nová řeka.

Hospodářské využití

Třída ptáci

Hrabaví ptáci

Kur domácí – nejpočetnější ptačí druh na Zemi

Kur domácí -kohout

Kur domácí - slepice

kuřata

malochov x velkochov

maso vejce Hospodářské využití

Slepice hedvábnička (okrasné plemeno)

Kohoutí zápasy

po pštrosovi největší domestikovaný pták krůta krocan

Krocan dosahuje délky přes 1m a hmotnost některých domácích plemen je až 22,5kg!.

Hospodářské využití

vrubozobí ptáci

Kachna domácí

Hospodářské využití

Husa domácí

Zobák husy a kachny Husa nebo kachna???

Hospodářské využití

měkkozobí ptáci

Holub domácí

Holubník

Hospodářské využití Holub plemenný Francie (550 g) - 500,- Kč / kg

Ryby, ptáci V umělých ekosystémech (pole, skleník, drůbežárna, stáj,…) člověk chová hospodářské rostliny a zvířata  nutná dodatková energie (lidská práce, ropa, zavlažování, hnojení, …) šlechtěním – nová plemena zvířat a odrůdy rostlin úpravou dědičných vlastností – geneticky modifikované organismy (GMO) v ekologickém zemědělství = v maximálním souladu s přírodou – bioprodukty RYBY: kapr obecný v Čechách - od 16. stol rozvoj rybníkářství PTÁCI: chov pro maso, vejce a peří řád hrabaví: kur domácí ♂ - kohout,♀ - slepice, mládě – kuře; všežravec krocan ♀- krůta, z Ameriky; všežravec řád vrubozobí: kachna (všežravec) husa(býložravec)

a něco na pobavení…

Závěr: V jakých ekosystémech člověk pěstuje hospodářské rostliny a zvířata? Co je pro tyto ekosystémy typické? Jak vznikají nová plemena a odrůdy?+ Vysvětli zkratku GMO. Co je to bioprodukt? Jak vzniká? Které ptáky chováme jako hospodářská zvířata a proč?