Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_EK.2.14 Sladkovodní ekosystém I. - rybník Vytvořeno: Ověřeno: Třída: ESO2

2 Sladkovodní ekosystém I. rybník
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Předmět: Ekologie Ročník: 2. ročník Autor: Bc. Kateřina Tymešová Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: dataprojektor, notebook Klíčová slova: lentické ekosystémy, bentos, plankton, palagiál, litorál ….. Anotace: Žák se z prezentace dozví vše podstatné o lentických ekosystémech. Prezentace se doporučuje používat společně s pracovními listy.

3 Hydrický lentický ekosystém - rybník
Umělá vodní nádrž s malou hloubkou (2-3 m) a plochou Nebeské x průtočné Vodní biotop s většími teplotními rozdíly Kolísání obsahu kyslíku a živin (eutrofie x oligotrofie) Funkce: retenční, rybochovná, rekreační, závlahy, regulace hladiny podzemní vody, chov kachen, atd. (minulost: splavování dřeva, pohon mlýnů a pil, důlních zařízení, menších hutí a hamrů) Budovány již za Karla IV. (př. Máchovo jezero) Opatovický kanál – 16. stol., délka 34 km, Pardubicko Českobudějovicko a Třeboňsko – 16. stol., Štěpánek Netolický, Jakub Krčín z Jelčan a Sedlčan (Rožmberkové) Panovník, šlechta, města, církev

4 Hlavní pásma v rybníce Rostlinní obyvatelé Pelagiál E – epilimnion
M – metalimnion H – hypolimnion Bentál L – litorál S – sublitorál P – profundál Rostlinní obyvatelé Fytoplankton: Zelené řasy, sinice, rozsivky Vyšší rostliny Živočišní obyvatelé Zooplankton: buchanky, perloočky Nekton: ryby, pulci Bentos: raci, mlži Perifyton: mlži, hmyz Neuston: hmyz Vypracujte úkol č. 2 v pracovním listě

5 Horizontální a vertikální členění vodní nádrže dle teploty a světelných podmínek
Načrtněte si obrázek do svých pracovních listů.

6 K charakteristikám rostlin uveďte ekologické názvy skupiny rostlin.

7 Potravní řetězce a tok energie
Zopakujte si potravní řetězce a doplňte trofické vazby do schématu ve svých pracovních listech.

8 Rákosiny Význam vody v krajině Přechod k suchozemskému biotopu
Největší primární produkce ze všech ekosystémů mírného pásma Dostatek vody, vysoký obsah živin, příznivý sluneční režim Potrava a úkryt pro mnoho živočišných druhů: moták pochop, strnad rákosní atd. Význam vody v krajině Zásobárna vody v krajině Klimatický vliv na okolní krajinu Stabilizující ekologická funkce Životní prostředí mnoha živočišných i rostlinných druhů Estetická hodnota krajiny Rybochovná funkce Rekreační funkce

9 Použitá literatura http://www.priroda.cz/clanky.php?detail=333
Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"

Podobné prezentace


Reklamy Google