Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
Advertisements

KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Organogenní usazené horniny
Základní škola, Liberec, Křížanská 80, p. o. Vypracoval:. Mgr
Opakování učiva o nerostech II. část
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Křemičitany II. Autor: Mgr. Marian Solčanský
HORNINY.
Křemičitany (silikáty)
Horniny přeměněné (Metamorfované).
Vyvřelé (magmatické) horniny
Hlubinné vyvřelé horniny
CZ.1.07/1.1.10/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Chemické vlastnosti nerostů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
Systematická mineralogie Křemičitany, sírany
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.
KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Šablony GEOLOGIE 5. Vnitřní stavba nerostů
Mineralogický systém Křemičitany
Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.
Název Petrologie 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Organolity nerosty organického původu vznik z: organických kyselin
Mineralogický systém Křemičitany
Škola:. Základní škola Kladruby
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Šablony GEOLOGIE 11. Sulfidy
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Horninotvorné minerály
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
 sloučeniny oxidu křemičitého (SiO 2 ).  největší třída nerostů  nejdůležitější součástí zemské kůry.  hojné a rozšířené, především jako součásti hornin.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Zpracovala: Mgr. Jana Richterová Přírodopis 9. třída 1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
9. Křemičitany největší skupina nerostů, horninotvorné minerály.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
VYVŘELÉ HORNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Alena Himlová Název: VY_32_INOVACE_193_Geologie Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Číslo.
Název sady materiálů: Přírodopis 9
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
HORNINY PŘEMĚNĚNÉ. HORNINY PŘEMĚNĚNÉ Metamorfované neboli přeměněné horniny vznikají ze všech druhů hornin v důsledku vysokých teplot, tlaků a chemizmu.
Název sady materiálů: Přírodopis 9
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
VY_32_INOVACE_P9-007 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
KŘEMIČITANY I. (po výkladu si zapiš do sešitu)
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
9) Křemičitany, 10) Organolity
Škola:. Základní škola Kladruby
MINERALOGIE.
FOTOSOUTĚŽ - HOUBY PŘED OBJEKTIVEM
KŘEMIČITANY.
MINERÁLY ORG. PŮVODU.
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov

 Jsou to nerosty tvořící horniny  Nejčastější jsou živce a slídy  Nekovový vzhled  Většina z nich vznikla tuhnutím magmatu

 Vyskytuje se v hornině čediči  Je žlutozelený  Průhledná odrůda = chryzolit (drahý kámen)

 Živec draselný = ortoklas  Živec sodno-vápenatý = plagioklas  Jsou šedobílé barvy, oranžové až červené  Při zvětrávání se z něj uvolňují živiny pro půdu, rostliny (K, Ca, Na) – odtud odvozen název

 Vzniká zvětráváním živců  Poutá vodu a bobtná  Vyrábí se z něj porcelán

 Snadno se štěpí v tenkých destičkách  Jsou ohnivzdorné  Tmavá = biotit  Světlá = muskovit

BIOTITMUSKOVIT

 Obecný granát – červenohnědý  Český granát (pyrop) – tmavě červený  Almandin – fialově červený  Jsou to drahé kameny

ALMANDINPYROP

 Vznikají z org.kyselin, uhlovodíků a pryskyřice  Př. JANTAR  Utuhlá pryskyřice ze třetihorních jehličnatých stromů  Valony žluté barvy  šperky