Struktura inzertního oznámení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba webových stránek
Advertisements

Propagace a reklama na facebooku
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Jak psát tiskovou zprávu?
Název: Jak správně psát VY_32_inovace_VT5_04 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Popis psaní jednoduchého dokumentu. Jak vytvářet odstavce. Výběr.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
STRUKTURA OBCHODNÍHO DOPISU
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Funkční styly.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Struktura obchodního dopisu
Setkání koordinátorů ICT Brno 23. ledna Úvod  Konečně!! Norma respektuje použití knižního písma, nepodporuje primárně strojopis  Příprava trvala.
Titulek Tvorba titulků a mezititulků. Význam titulků Podstatný prvek struktury textu – slouží k orientaci Utváří první dojem z textu Obsahuje klíčová.
Struktura inzertního oznámení
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Personální řízení Cvičení 1
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
TYPOGRAFICKÉ PRAVIDLA
Podpora kvality farmářských trhů a potravin z pohledu médií Lenka Krbcová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Personální procesy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Tereza Kazdová Helena Pospíšilová
Ivana Francová, SOU Liběchov
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Textový editor.  Sada formátování, pomocí které lze rychle změnit vzhled textu, tabulek, …  Základ pro tvorbu rozsáhlých dokumentů  Důležité pro tvorbu.
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Struktura inzertního oznámení Possoltová Jitka Chalupníková Gabriela.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Obchodní korespondence
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Zásady tvorby prezentací Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Pavel Broža Datum: Cílové ročníky: 6. a 7.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
TYPOGRAFIE Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Mgr. Michal Oblouk HLAVNÍ MYŠLENKY TEXTU.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jak na PR (absolutní základ)
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Psychologické působení propagace
Transkript prezentace:

Struktura inzertního oznámení Martina Kochová Lucie Svobodová Lenka Kratochvílová Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Inzerát krátké placené oznámení ve sdělovacím prostředku nabídka, poptávka reklamní evergreen vznik inzerátů - 1. polovina 17.století, v ekonomicky nejvyspělejších zemích tehdejšího světa začaly vycházet pravidelné noviny dodnes jedním z nejvýznamnějších, nejužívanějších a nejúčinnějších způsobů ovlivňování zákazníka Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Výhody Trvanlivost v čase – zájemce se může k textu inzerátu kdykoliv vrátit, zatrhnout nebo vystřihnout Relativně velké množství informací Kontakt se zákazníkem –adresy, telefonní čísla apod. Výběr média – cílová skupina reklamního sdělení shodná s okruhem čtenářů příslušného listu Relativní cenová dostupnost – přes rozdíly velikosti a výběr média je inzerát jedním z nejdemokratičtějších reklamních prostředků Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Typy inzerátu Obraz převažuje nad textem - malý plakát či billboard - propagace, připomínání značky a budování image - věcné informace potlačeny ve prospěch vizuální atraktivnosti - vhodné především do barevných obrázkových časopisů Text převažuje nad obrazem - větší množství věcných informací o produktu - racionálnější, popisnější - výskyt v denním tisku a odborných časopisech Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Text inzerátu 4 základní části: Titulek (Headline) Hlavní text (Body copy) Závěr inzerátu (Claim) Kontaktní údaje Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Titulek vtipný a nápaditý, je téměř zárukou úspěchu Význam titulku upoutání pozornosti často rozhodne, zda si přečteme další text (dle výzkumu čte titulky 5x více čtenářů než celý text) orientace v záplavě inzerátů Jak vytvořit dobrý titulek vypovídá o obsahu textu zformulován přesvědčivě - argument odlišný obsahem nebo formou upoutá pozornost Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Titulek Obrázek v titulku upoutání pozornosti spojení obrázku a titulku zvyšuje poutavost titulek může vysvětlovat obrázek nebo může být o něčem jiném, může být i v rozporu, vytvoříme určité napětí a vzbudíme zvědavost čtenáře Slogan jako titulek není totéž co slogan může převzít funkci titulku Název firmy v titulku název firmy je důležitou informací v kterékoli části textu, v titulku mimořádný význam poutačem a argumentem současně (u známé firmy) Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Hlavní text copy, body copy řešíme délku (poplatky za otištění jsou účtovány podle velikosti, což je omezující faktor) oblíbenější - se stručným textem - ve formě hesel - s odrážkami – rychlý přístup k informacím, šetří místo dlouhý text nesmí být nudný a upovídaný množství textu v inzerátu určuje typ reklamy: mnoho informací u zaváděcích reklamních kampaní minimum textu v inzerátech obrázkových, kde hlavní roli hraje kresba či fotografie, obsah jednoduchý, tj. nenáročný na vysvětlování Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Závěr inzerátu pozornost čtenáře soustředěna na titulek a závěr poslední informace pro čtenáře, která nejčastěji utkví v paměti uvádíme to nejpodstatnější, hlavní argument Kontaktní údaje adresa, telefonní číslo, fax, e-mailová adresa, webové stránky možnost tyto údaje opsat, vystřihnou nebo okopírovat Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Inzertní seriály Inzertní seriál - inzerát rozčleněný na několik částí, které jsou zveřejňovány postupně v určitých intervalech za sebou vhodné použít pokud je informací o produktu více, než by byl schopen efektivně pojmout jediný inzerát podmínkou je návaznost částí, uveřejnění ve stejném listu, pokud možno na stejné straně a na stejném místě na straně, zachování stejné velikosti, formátu, grafické úpravy a titulku inzerátu Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Jak psát inzerát jednoduchý, nepřeplácaný informace o pozici jasně definovaná výběrová kritéria (co rozhodne o tom výběru) při zasílání odpovědí na e-mail, dobré vytvořit zvláštní adresu, aby nedošlo k přehlcení přesvědčit, že vámi pověřený zaměstnanec není na pracovní cestě či dovelené Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Psaní inzerátu Lineární postup : informace uváděny postupně drží se kontinuální linie působí usedle přístup vhodný pro konzervativní starší čtenáře Jiný postup : informace nemají předem určené pořadí, předloženy naráz, celostně a pak je na něm v jakém pořadí je bude vnímat působí dojmem dynamiky - mládí recipient má při čtení pocit svobody nevýhoda - některé informace nebudou přečteny propagace zboží rychlé spotřeby, módní a zbytné výrobky a výrobky ve slevě Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Časté chyby v inzerátech soulad s pravidly českého pravopisu nezakončovat řádek specifickými znaky, měl by končit tečkou používaní emotikonů není povoleno mezeru píšeme za tečky, dvojtečky, čárky, otazník a vykřičník, nikoliv před kolem pomlčky se dělají mezery po obou dvou stranách nepiště vykřičníky do titulku inzerátu nesmějí být používány superlativy nebo tvrzení o jedinečnosti nesmějí se nadměrně opakovat slova velká písmena povolena pouze na začátku vět nebo za začátku vlastních jmen, nelze psát celá slova velkými písmeny nebo všechna slova velkým písmem začínat Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Příklad: Poptávka po pracovní síle z hlediska organizace je inzertní oznámení personálním dokumentem, který se týká výběru nového zaměstnance podáváme jím informace o potřebě získat nové zaměstnance na základě požadavků zpracuje personální útvar formou vnitropodnikového standardizovaného dokumentu požadavky na nového zaměstnance a zvolí prostředky, pomocí nichž bude zaměstnance vyhledávat inzerát prezentuje organizaci, výstižně informuje (aby se neozvalo zbytečně mnoho lidí), snaží se zaujmout zájemce (grafická úprava), poskytuje potřebné informace o požadavcích i nabídce, nabídne kontakty a uvede termín Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Několik rad při psaní inzerátů velikost a umístění v médiích odpovídá důležitosti pozice, malé inzeráty nevzbuzují důvěru jednoduchý, nepřeplácaný, měl by informovat o pozici definice kritérií pro výběr uvést čím se daná firma zabývá mezinárodní firma se soustředí na činnost firmy v České republice při zasílání odpovědí na e-mail, dobré vytvořit zvláštní adresu, obdobně to platí o telefonním čísle doporučuje se vybírat kvalifikované zaměstnance pro inzerát na více pozic, použijme referenční čísla pro usnadnění logistiky do závěru se uvádí požadavky, v jaké formě mají kandidáti zaslat životopisy, vysvědčení, fotografie, údaje o kvalifikaci... Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková

Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Literatura Jak psát reklamní text, Zdeněk Kříž, Ivan Crha www.sklik.cz/nápověda Skripta CZU, Administrativní technika Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková