ČÍNA - VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Rozvoj rodové společnosti
Neboli: Čchang-čcheng(doslova „Dlouhá zeď“)
Afrika – FGS Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
Starověká Čína.
Nových sedm divů světa.
VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ.
Autor: Vendy Nových 7 divů světa.
Stavba kostry člověka l
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s Jihomoravským krajem,
Dánské království Geografie Autor: Mgr. Zdeněk Kříž
Pobaltí Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Bitva u Moháče Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
RUSKO – BAJKALSKÉ JEZERO
Norsko – země fjordů Geografie Autor: Mgr. Zdeněk Kříž
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt:CZ.1.07/1.5.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
JOSEF JUNGMANN Mgr. Ludmila Růžičková
VY_32_INOVACE_17 Asie - Čína - Velká čínská zeď
ČÍNA.
Dobytí Konstantinopole
Masová komunikace, masová média
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Manželství Občanský a společenskovědní základ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Hmotnostní zlomek složky směsi
Bitva u Lützenu Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Nových 7 divů světa Velká čínská zeď  Měla bránit Čínu před nájezdy Hunů  Táhne se stovky kilometrů kolem čínských hranic  Byla vybudována.
Saladin – křížové výpravy
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
NOVÝCH 7 DIVŮ SVĚTA.
Říše středu Kultura starověké Číny
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Mezopotámie – Ninive, Babylon
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Severní Afrika Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
Celý Název Čínská lidová republika
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s částí Českomoravské vrchoviny,
IZRAEL-MRTVÉ MOŘE Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ASIE - Tibet. ASIE - Tibet OBSAH Mapa Základní informace Sídla Náboženství Vlna sebeupalování Zajímavosti.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s západočeským městem Tachovem.
AUSTRÁLIE -Uluru /Ayers Rock/ Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie
Geografické údaje Řecka
Konstantinopol Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Austrálie - SES Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jezera Mgr. Petr Králík.
Finsko – země tisíců jezer
Island – země ohně a ledu
ASIE-NEJLIDNATĚJŠÍ KONTINENT
Afrika – SES - obyvatelstvo
PANAMSKÝ PRŮPLAV Historie.
VY_32_INOVACE_ZCR_635 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Čína Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno dne:
Oceánie – Cookovy ostrovy
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Simona Rendeková NÁZEV: VY_12_INOVACE_01_ČESKÉ DĚJINY_ROMÁNSKÝ SLOH ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Hrady-uspořádání, vývoj, dělení
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Berlínská zeď (symbol poválečné Evropy)
Mgr. Jindřiška Řehořková
Prezentaci připravil: Martin Zubalík
Transkript prezentace:

ČÍNA - VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie Inovace výuky na Gymn á ziu Otrokovice formou DUM ů CZ.1.07/1.5.00/34.0488

Velká čínská zeď

OBSAH Základní údaje Velké čínské zdi Zajímavosti Mapa trasy Význam Stavba Pevnost Jiayuguan Zdroje

Je symbolem Číny začala vznikat už v roce 221 před naším letopočtem je největší stavbou lidské historie a čísla, která ji popisují, jsou fascinující zdobí ji pětadvacet tisíc strážních věží je dlouhá minimálně 8860 km (údaje se různí), vysoká 7-9 m hradby byly uzpůsobeny tak, aby mohlo jet vedle sebe 5-6 mužů na koních

Zajímavosti Výstavba kolosu si vyžádala velké oběti, proto se jí také říká nejdelší hřbitov světa. Zeď údajně postavilo 300 000 lidí. Pro způsob, jakým se vine krajinou a „lemuje“ vrcholky kopců a hor, se jí říká Dračí hřbet Stala se nepřekonatelnou překážkou pro mongolské nájezdníky

Proč vznikla? Zeď byla kdysi branou i hrází. Chránila čínskou říši před nájezdy kočovníků a barbarů. Kromě samotné zdi, která místy měřila i deset metrů, ji tvořilo ještě zázemí pro vojáky – skladiště, kasárna, spojovací chodby uvnitř zdi a v neposlední řadě i strážní věže. Ty od sebe měly být v ideálním případě vzdálené na dostřel dvou šípů, v některých hůře dostupných oblastech jsou ale vzdálenosti mezi věžemi i osmnáct kilometrů. Podél zdi byly také vybudovány chrámy, svatyně, čajovny a věže s hodinami. I přes účel stavby bylo při stavbě uplatněno umělecké cítění - věže, brány a pevnosti jsou krásně propracované a najdeme zde několik stavebních slohů.

Fotogalerie

Stavba zdi Zeď je postavena z hlíny, kamene, dříví, tašek i cihel podle toho, jaké suroviny byly v daném kraji dostupné. Dochovaly se proto jen ty úseky, které byly postaveny z trvanlivého materiálu. K přepravě materiálu se používala převážně lidská síla, lidské řetězy, dvoukolové káry, rumpály, ale i mezci i kozy. Velká čínská zeď skvělým způsobem využívá obranné vlastnosti terénu a vine se tak, aby to bylo co nejvýhodnější pro obranu.

Zděná pevnost města Jiayuguan v západní části Velké čínské zdi

Zdroje: www.novinky.cz/cestovani/exotika/ www.podesin.cz/reportaz20.htm www.luventicus.org www.vycestovat.cz/node/16 http://cs.wikipedia fotobanka Profimedia KAREL KAŠPAROVSKÝ. Zeměpis II. v kostce pro SŠ. Praha: Fragment, 2008. ISBN 978-80-253-0585-0. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.