CZ / /0369 HARBOUR centrum pro poradenství v řízení lidských zdrojů a tvorbě projektů PERSONA GRATA v.o.s , Vodičkova 33, Praha 1 tel./fax: Partneři projektu:
2 Zaměření projektu Záměr projektu vytvoření poradenského centra pro zaměstnavatele, zaměstnance a OSVČ v centru Prahy 1, Vodičkově ul. 33 Poskytování poradenských služeb v oblasti rozvoje lidských zdrojů
3 Zaměření projektu Konkrétní cíle Vytvoření a stabilizace poradenského centra pro podnikatele Tvorba metodických materiálů pro podnikatele - "Tvorba projektu po vstupu do EU" - "Efektivní řízení lidských zdrojů v malé firmě" - "Jak zahájit podnikání" Hlavní aktivity Centrum bilanční diagnostiky Assessment centrum Development centrum Centrum projektového poradenství Podmínky účasti v projektu účast podnikatelských subjektů působících na území hl.města Prahy účast malých a středních podniků: do 250 zaměstnanců čistý roční obrat nižší než 50 mil. EUR
4 Zaměření projektu Hrubý odhad investic: do lidí (“software“): 2 200tis. Kč do vybavení, místností, přístrojů („hardware“): 700tis. Kč Zdůvodnění potřeby veřejných prostředků jiné a nové podmínky ČR po vstupu do EU výrazné strukturální změny celé společnosti potřeba získávat nové informace nutnost naučit se novým způsobům řízení firmy potřeba podnikatelských subjektů přizpůsobit se požadavkům trhu potřeba podpory konkurenceschopnosti nedostupnost služeb pro MSP
5 Cílové skupiny Zaměstnavatelé Zaměstnanci OSVČ Zájemci o zahájení podnikání Přínosy pro cílovou skupinu Projekt Harbour poskytne všem cílovým skupinám zázemí pro získávání informací a kompetencí. Zde pražské podnikatelské subjekty získají informace a poradenské procesy k řízení lidských zdrojů, k posuzování způsobilosti a k rozvoji zaměstnanců, začínající podnikatelé poradenské služby potřebné pro zahájení podnikání a rozvíjející se podnikatelé poradenství pro tvorbu projektových záměrů. Zapojení cílových skupin V roce 2005 byl společností PERSONA GRATA v.o.s. proveden průzkum zájmu firem o služby v oblasti RLZ a projektového poradenství. Ze 72 dotazovaných subjektů projevilo zájem o poradenské služby 67, tedy 93%. Cílové skupiny jsou dále oslovovány jednak prostřednictvím médií, jednak po linii jejich profesního sdružování - asociací, komor a zájmových uskupení. Z prvních reakcí je možno konstatovat, že zájem bude vetší než využitelná kapacita projektu,
6 Typy činností Typy činností realizované projektem Poradenská činnost analýzy osobnostních předpokladů profesní diagnostika identifikace rozvojových potřeb, rozvojové programy - konzultace poradenské služby k základním podnikatelským činnostem projekty podporované EU – semináře, konference Projektová činnost konzultace, příprava a tvorba podnikatelských projektů příprava a tvorba projektů s využitím finanční podpory zemí EU Tvorba materiálů, publikace Příručky pro podnikatele
7 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Vnitřní postupy řízení činností, řízení rizik a sebehodnocení Složení realizačního týmu vedoucí projektu vedoucí psycholog - analytik asistent projektu technik HW/SW tým poradců, konzultantů – právník, sociolog, informatik, ekonom, projektant psycholog specialista asistent psychologického pracoviště administrativní pracovník Partneři Martia a.s. EFG CZ spol. s r.o.
8 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Řízení projektu pravidelné porady realizačního týmu koordinace základních aktivit projektu přesně definované pravomoce jednotlivých členů týmu definovaná odpovědnost členů týmu průběžné vyhodnocování cílů vnitřní informační systém – součást databázového systému na internetu Hlavní rizika projektu časové zvládnutí aktivit projektu nezvládnutí finančních toků vzhledem k striktně formulovaným oprávněným nákladům obava ostatních článků systému z konkurenčního působení aktivit projektu
9 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Prevence, přijatá opatření a řešení problémů vypracování časového harmonogramu dodržování a monitorování harmonogramu detailní kontrola finančních toků (supervize) odborné a přesné zpracování účetních dokladů rezerva finančních zdrojů (možnost debetního režimu) konference projektu představující pozitivní dopad projektu na podnikatelské prostředí
10 Zajištění publicity Zajištění publicity projektu Články MF Dnes, Listy Prahy Konference pracovní setkání fotografie, film Letáky Prezentace projektu na webu webové stránky:
11 Výstupy a výsledky Výstupy (podpořené osoby / organizace) Výsledky (počet organizací, jejichž zaměstnanci byli vyškoleni, inovované produkty) - Aktivity probíhají, dosud nebyly ukončeny jednotlivé etapy Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY300(68) ORGANIZACE40(9) PRODUKTY3(3)
12 Doporučení pro další programovací období Stručná charakteristika nejzajímavějších činností RLZ z hlediska inovativnosti a přenositelnosti… -Personální audity, celoživotní učení Náměty na zlepšení monitoringu a koordinace stávajících projektů -Diskuzní platforma na webu Náměty na zjednodušení a zlepšení budoucích procesů (podání žádosti, změna vah hodnocení, elektronická komunikace a administrace...) - Veřejná výběrová řízení