Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_593_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_344_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_356_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_011_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_004_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Slovesa – způsob oznamovací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_234_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_587_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_336_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_760_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ DVOJCIFERNÝM A TROJCIFERNÝM ČINITELEM
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_741_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_441_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_583_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_584_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_472_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_023_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_326_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_470_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_236_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_008_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_009_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_215_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
VĚTY PODLE OBRÁZKU Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_113_1TR_CJ Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_471_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_593_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1

Název vzdělávacího materiáluPodmět vyjádřený a nevyjádřený Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_593_5TR_CJ Číslo šablonyIII/2 AutorLeona Szabó, Mgr. Ročník5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPČeský jazyk TémaPodmět vyjádřený a nevyjádřený Očekávaný výstup Žák určí ve větě základní skladební dvojice, určovací skladební dvojice, pozná zda jde ve větě o podmět vyjádřený či nevyjádřený. Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s podmětem vyjádřeným a nevyjádřeným a se slovními druhy. Datum vytvořeníProsinec 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaPodmět vyjádřený a nevyjádřený, slovní druhy Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní zdroje CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

V některých případech bývá podmět nevyjádřený. Podmět se nevyjadřuje, když si ho domyslíme z předcházejících vět nebo když ho poznáme z tvaru přísudkového slovesa. Př. Na stromě visela budka. Byla tam už několik let. (budka) 1.Ke každému z přísudků doplň alespoň 3 vhodné podměty. Vzor: létá: letadlo, pták, drak 1. padá : kreslí: 2. svítí : 3. voní: 4. jede : 3

2. Doplň neúplná slova. Podmět podtrhni vodorovnou čarou, přísudek vlnovkou. Tam, kde je podmět nevyjádřený, nadepiš jej nad přísudek. V našem uzenářstv_ prodávají v_borné klobás_. Čtyři se už přihlásil_. Kočky mají ostré dráp_. V minulosti se dám_ ovíval_ vějíř_. Těšíme se na prázdnin_. Namaloval_ pěkné obraz_. On už plave. V parku rozkvetl_ žluté narcis_. Pomoz m_ s _klidem. Zkušení zřídkakdy věří začátečníkov_. Přinesl_ nám ranní kávu. Ve sportovní obuv_ se cítím nejlépe. Poslední díl Harryho Pottera skončil dobře. 4

3. Ve větách podtrhni pouze podmět a nadepiš nad něj číslicí slovní druh, kterým je podmět vyjádřen. Autobusy vyjely z nádraží. Nikdo se tě na nic neptal. Nikola ležela v posteli. Pouze tři z nás postoupili do semifinále. I nejchytřejší se někdy zmýlí. Pětice děvčat zažívala nejrůznější dobrodružství. Mobilní telefony umožňují posílání a příjem multimediálních zpráv. Houfy špačků se slétaly na naši třešeň v zahradě. Já jsem tě přece varoval. Všichni se nezúčastnili. Právě odbila dvanáctá. Kouřit je zakázáno. 5

4. Doplňte podmět vyjádřený daným slovním druhem uvedeným v závorce. (zájmeno) zachránila tonoucího. Zkušení (podstatné jméno) řídí dopravní letadla. U ohně zůstal už jen (zájmeno). (zájmeno) jsem věděl, že (podstatné jméno) na nás nepočká. (přídavné jméno) bývají úspěšní. (podstatné jméno) káceli v lese stromy. (zájmeno) nás neznáte? Jen (číslovka) doběhli až do cíle. (podstatné jméno) se na nás usmívá. (zájmeno) s mým názorem nesouhlasili. (podstatné jméno) stále kašlal. (podstatné jméno) nás všechno naučili. (číslovka) je moje šťastné číslo. (podstatné jméno) zapálil strom. 6

1. Co určujeme ve větě jako první? /podmět či přísudek?/ 2. Kterým slovním druhem může být podmět vyjádřen? 3. Jak ve větě vyznačujeme podmět a jak přísudek? 4. Jak ve větě označíme nevyjádřený podmět? 5. Může být sloveso ve větě podmětem? 7

8 V některých případech bývá podmět nevyjádřený. Podmět se nevyjadřuje, když si ho domyslíme z předcházejících vět nebo když ho poznáme z tvaru přísudkového slovesa. Př. Na stromě visela budka. Byla tam už několik let. (budka) 1.Ke každému z přísudků doplň alespoň 3 vhodné podměty. Vzor: létá: letadlo, pták, drak 1. padá : listí, jablko, déšť 2. kreslí: Kuba, maminka, sestra 3. svítí : sluníčko, hvězdy, světlo 4. voní: kytice, mýdlo, parfém 5. jede : auto, vlak, autobus

9 2. Doplň neúplná slova. Podmět podtrhni vodorovnou čarou, přísudek vlnovkou. Tam, kde je podmět nevyjádřený, nadepiš jej nad přísudek. V našem uzenářství prodávají výborné klobásy. Čtyři se už přihlásili. Kočky mají ostré drápy. V minulosti se dámy ovívaly vějíři. Těšíme se na prázdniny. Namalovali pěkné obrazy. On už plave. V parku rozkvetly žluté narcisy. Pomoz mi s úklidem. Zkušení zřídkakdy věří začátečníkovi. Přinesli nám ranní kávu. Ve sportovní obuvi se cítím nejlépe. Poslední díl Harryho Pottera skončil dobře. oni my ty já

10 3. Ve větách podtrhni pouze podmět a nadepiš nad něj číslicí slovní druh, kterým je podmět vyjádřen. Autobusy vyjely z nádraží. Nikdo se tě na nic neptal. Nikola ležela v posteli. Pouze tři z nás postoupili do semifinále. I nejchytřejší se někdy zmýlí. Pětice děvčat zažívala nejrůznější dobrodružství. Mobilní telefony umožňují posílání a příjem multimediálních zpráv. Houfy špačků se slétaly na naši třešeň v zahradě. Já jsem tě přece varoval. Všichni se nezúčastnili. Právě odbila dvanáctá. Kouřit je zakázáno.

11 4. Doplňte podmět vyjádřený daným slovním druhem uvedeným v závorce. Ona (zájmeno) zachránila tonoucího. Zkušení piloti (podstatné jméno) řídí dopravní letadla. U ohně zůstal už jen on (zájmeno). Já (zájmeno) jsem věděl, že Kuba (podstatné jméno) na nás nepočká. Moudří (přídavné jméno) bývají úspěšní. Dřevorubci (podstatné jméno) káceli v lese stromy. Vy (zájmeno) nás neznáte? Jen tři (číslovka) doběhli až do cíle. Teta (podstatné jméno) se na nás usmívá. Všichni (zájmeno) s mým názorem nesouhlasili. Petr (podstatné jméno) stále kašlal. Učitelé (podstatné jméno) nás všechno naučili. Sedm (číslovka) je moje šťastné číslo. Žhář (podstatné jméno) zapálil strom.