Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6 - 8 Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
Advertisements

VY_32_INOVACE_38 IT IS ….
Sloveso BÝT – přítomný čas
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_08 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
Přítomný čas průběhový Present Continuous
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.18 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 18 Název materiálu:Can Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE _I.C.17 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 17 Název materiálu:Present continuous Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_667_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_KLAD TÉMA:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions VY_22_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
REVISION of U5, U6 AJ - 5. třída VY_32_Inovace/9_ května 2012 Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná.
Present continuous tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_03
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_06_PRESENT CONTINUOUS Anotace Prezentace k výkladu a procvičení přítomného času průběhového Autor Mgr. Jana Hrbková Jazyk english Očekávaný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
PRESENT CONTINUOUS QUESTION_14 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
Přítomný čas průběhový
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_668_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_ZÁPOR TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_669_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_OTÁZKA TÉMA:
Present continuous Anglický jazyk VY_32_INOVACE_368, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Present Continuous Tense Questions
Present continuous - negative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_369, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevSubject.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ, SLOVESA
VY_32_INOVACE_437 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
PRESENT CONTINUOS Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_38 IT IS ….
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový, použití, tvorba otázky, odpovědi a záporu Pomůcky Počítač, projektor Druh interaktivity Expozice Stupeň a typ vzdělání 2. stupeň základní školy Potřebný čas 45 minut Velikost 245 kB Zdroje Viz Použité zdroje

Autor:Bc. Miroslava Kutílková Anotace: Materiál vychází ze vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, předmětu Anglický jazyk. Žáci se naučí, kdy použít přítomný čas průběhový, jak tvořit kladné, tázací i záporné věty. Očekávaný výstup: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Typická věková skupina: Žák zvládne utvořit oznamovací větu v přítomném čase průběhovém, umí utvořit otázku a zápor. Prezentace, DUM. Je možné ji použít v rámci expozice, délka aktivity 45 minut. Žáci 6. ročníku druhého stupně. Jazyková úroveň A1. Základní vzdělávání ‒ druhý stupeň let, 6. ročník Předmět: ANGLICKÝ JAZYK DUM Číslo šablony klíčové aktivity: III/2 Název: „Present continuous“ (sada AJ 6 - 8)

POUŽITÍ: Přítomný čas průběhový se používá pro právě probíhající činnosti. I am reading a book. (You are sitting in your favorite armchair and reading.) He is sleeping. (You can hear his snoring.) He isn't running, he is walking.

 Přítomný čas průběhový se jako ostatní průběhové časy tvoří pomocí tzv. – “ ing ového tvaru“ slovesa a příslušného tvaru slovesa be. READ-ING reading IAM I´m

Ingový tvar slovesa se vytvoří velmi jednoduše přidáním koncovky -ing na konec infinitivu. Jen u některých sloves dochází k pravopisným změnám. make – making like – liking sit - sitting

 I am you are he is she is it is we are you are they are

 I 'm you 're he 's she 's it 's we 're you 're they 're

 I'm doing, I am writing, I'm reading you're doing, you are writing, you're reading he's doing, he is writing, he's reading she's going, she is speaking, she's running it's happening, it is jumping, it's sitting we are doing, we're writing, we are reading they're doing, they are writing, they're reading

 Otázka se tvoří přehozením slovosledu. Am I writing a letter? Are you sleeping? Are you watching TV? Is he working? Is he singing a song? Is she reading a book? Is it happening? Is it jumping? Are we playing tennis? Are we learning? Are they going home? Are they driving a car?

Are you working? Yes, I am. No, I´m not. Is he playing? Yes, he is. No, he isn´t.

 Za tvar slovesa be přidáme záporku not. I am not doing you are not doing he is not doing, she is not doing, it is not doing we are not doing they are not doing

 now  at the moment  at present  this + Monday, week, month, year, …

 like  want  love  know  live  remember  understand  think  agree

 snímky 1 – 3: úvodní, povinné údaje  snímky 4 – 14: expoziční, opora výkladu učitele a zápisu žáků (tvorba a použití průběhového času, tvorba otázky a záporu, typické výrazy, slovesa nevytvářející průběhový čas)  snímek 15: metodické poznámky  snímek 16: použité zdroje

 SEDLÁČKOVÁ, Lenka. Přítomný čas průběhový. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: pritomny-cas-prubehovy.html  Klipart