Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU ZÁKON ZACHOVÁNÍ HYBNOSTI
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
8. RELATIVISTICKÁ DYNAMIKA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
IV/ Podobnost trojúhelníků
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Transkript prezentace:

Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpo č tem Č eské republiky. Zpracováno 15. března 2013 Autor: Mgr. Eva Do č kalová

S češtinou za pokladem

Na první pohled to vypadá, že už je pokladnice prázdná. Nenech se mýlit, poklad čeká i na tebe. Má to ale jeden háček: musíš vyřešit následující češtinářské úkoly.

Úkol č. 1 1) Nebylo o tom pochyb, 2) Nebylo o tom pochyb, čím dál častěji si jí vážil.čím dál častěji si ji vážil. Co znamenají jednotlivé věty?

Řešení 1)vážil si jí – uznával ji, respektoval 2)vážil si ji – zjišťoval hmotnost Za správnou odpověď získáváš z pokladnice

Úkol č. 2 S návrhem na služební cestou nesouhlasila jediná zaměstnankyně, která má děti. Má tato věta pouze jediný význam? Pokud ne, objasni své tvrzení.

Řešení Jediná zaměstnankyně má děti, ta nesouhlasí se služební cestou. Více zaměstnankyň má děti, ani jedna z nich se služební cestou nesouhlasí. Za správnou odpověď získáváš z pokladnice

Úkol č. 3 Desítky fanoušků zcela nečekaně zasypaly vystupující celebrity peprnými nadávkami. Může být tato věta dvojznačná? Pokud ano, vysvětli z pohledu logického i gramatického.

Řešení Věta je dvojznačná. Slova desítky i celebrity mohou být ve větě podmětem i předmětem. Desítky fanoušků nadávaly celebritám. Celebrity nadávaly fanouškům. Za správnou odpověď získáváš z pokladnice

Úkol č. 4 Když mu mávala na rozloučenou, plakala. Když uslyšeli sirénu, rozběhli se ke dveřím. Když se medvěd vzdálil, myslivci se evidentně ulevilo. Když byla nervózní, pohrávala si s pramínkem vlasů. Dají se všechny věty nahradit polovětnou konstrukcí? Jestli ne, proč?

Řešení Nedá se změnit věta Když se medvěd vzdálil, myslivci se evidentně ulevilo., protože pro použití přechodníku je nutné, aby v obou částech souvětí byl stejný podmět. Za správnou odpověď získáváš z pokladnice

Úkol č. 5 Na první pohled opilý mladík narazil nákupním vozíkem do regálu u pokladny. 1)Má tato věta pouze jediný význam? Pokud ne, objasni své tvrzení. 2)Které slovo může být různým větným členem?

Řešení Narazil do toho z regálů, který se nachází u pokladny. Narazil do té části regálu, která je blíž pokladně. 2) u pokladny přívlastek neshodný příslovečné určení místa Za všechny správné odpovědi získáváš z pokladnice

Úkol č. 6 Pozoroval tančící dvojici, kterých bylo na koncertu této hudební skupiny plno. 1) U které dvojice slov je neobvykle použitá shoda? 2) Je toto použití shody špatné? Vysvětli.

Řešení dvojici – kterých 2) Špatně to není, jde tu o zkrácenou formulaci. – Pozoroval jednu z (mnoha) dvojic, kterých... Za všechny výstižné odpovědi získáváš z pokladnice

Úkol č. 7 Věrka vzkazuje: písemka z chemie ve středu ne v pátek. Kup mi druhý linkovaný sešit. 1)Předchozí vzkazy ti nechal bratr, který si nikdy neláme hlavu s interpunkcí. 2) Bude ti to v pochopení obou vzkazů vadit? Kde a proč?

Řešení Vadit to bude: Písemka z Ch ve St, ne v Pá. Pátek zrušen, změna na středu. Písemka z Ch ve St ne, v Pá. Středa zrušena, píše se v pátek. 2) Vadit to nebude, koupí mu sice linkovaný sešit, ale význam je dvojí: druhý linkovaný sešit První sešit byl taky linkovaný. druhý, linkovaný sešit První linkovaný nebyl. Za všechny výstižné odpovědi získáváš z pokladnice

Úkol č. 8 zakrytí – zalití – sejmutí – rozhodnutí – poskytnutí kácení – pletení – čtení – zahalení – představení 1) Co je pro obě skupiny (z hlediska vzniku) společné? 2) Čím se liší?

Řešení Jde o podstatná jména slovesná, která vznikla z příčestí trpného. 2) Rozdíl je v zakončení: -en a -t. Za všechny výstižné odpovědi získáváš z pokladnice

Jako autorka doufám, že po vašich správných odpovědích je v této chvíli pokladnice definitivně prázdná.

Literatura a zdroje obrázků ČECHOVÁ, Marie, Karel OLIVA a Petr NEJEDLÝ. Hrátky s češtinou. V SPN 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007, 223 s. ISBN Treasure chest 3. [online] [cit ]. Dostupné z: Money bag brown. [online] [cit ]. Dostupné z: Gold brick. [online] [cit ]. Dostupné z: Shopping cart 2. [online] [cit ]. Dostupné z: Subject book pink. [online] [cit ]. Dostupné z: Kodiak Brown Bear. [online] [cit ]. Dostupné z: Disco dancers. [online] [cit ]. Dostupné z: Boy girl babies. [online] [cit ]. Dostupné z: Skirt and high heels. [online] [cit ]. Dostupné z: Concert crowd. [online] [cit ]. Dostupné z: Knitting [online] [cit ]. Dostupné z: