Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cvičení 3: Přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový
Advertisements

Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Přítomný čas průběhový Present Continuous
"- ing" forma slovesa.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE _I.C.17 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 17 Název materiálu:Present continuous Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY 22_INOVACE_1.2.3.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_03
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Přítomný čas průběhový
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Present Continuous Tense Questions
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 4 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová INDOORS OUTDOORSSPORTS collecting models playing cards reading.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
VY_32_INOVACE_437 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRESENT CONTINUOS Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
(Přítomný čas průběhový)
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_Kup_II_11 PŘÍTOMNÝ PRŮBĚHOVÝ ČAS
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ duben 2013VY_32_INOVACE_AGJ_140102

Přítomný čas průběhový (I am doing) Najděte a vyznačte slovesa. Now I am speaking. I am standing next to the screen. I am not sitting. Am I looking at you?Yes, I am. You are sitting. You are not standing. Are you reading?Yes, you are. Are you looking at me?No, you aren't. Jane is reading too. She is not standing next to the screen. Is she sitting?Yes, she is. Is she speaking?No, she isn't. obr. 2 obr. 1

Přítomný čas průběhový (I am doing) Řešení Now I am speaking. I am standing next to the screen. I am not sitting. Am I looking at you?Yes, I am. You are sitting. You are not standing. Are you reading?Yes, you are. Are you looking at me?No, you aren't. Jane is reading too. She is not standing next to the screen. Is she sitting?Yes, she is. Is she speaking?No, she isn't. obr. 2 obr. 1

1) o něčem, co se děje právě teď. I am working. = Pracuji (=právě teď). You are sitting.= Sedíš/sedíte (=právě teď). He is reading. = Čte (=nyní). We aren´t eating lunch.= Nejíme oběd (=teď nejíme). Are they looking at me? Yes, they are.= Dívají se na mě? (=v tento okamžik?) Ano, dívají. 2) o dějích, které probíhají mimořádně poslední dobou. I am reading an interesting book this month. = Tento týden čtu zajímavou knihu. Our aunt is staying with us this weekend. = Naše teta je u nás tento víkend na návštěvě. Are you studying for your final exams? = Učíš se na závěrečné zkoušky? 3) o domluvených schůzkách, setkáních atd. v budoucnu. I am seeing my doctor at 11 o'clock tomorrow. = Zítra v 11 jdu k lékaři, jsem objednán. Tom is having dinner with Jane at San Marco restaurant on Tuesday at 7 PM. = Jsou domluveni na večeři. Pravidla a příklady Přítomný čas průběhový používáme, když mluvíme:

Věta kladná oznamovací Příklady I am speaking. You are learning English. She is sitting. I am workingWe are working You are working He/She/It is workingThey are working am Podmět + are + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy. is

Stažené tvary V hovorové angličtině je běžné používání stažených tvarů. I am doing = I´m doing We are doing= We´re doing You are doing = You´re doing You are doing= You´re doing He is doing= He´s doing They are doing= They´re doing Úkol: Říkejte, kdo teď co dělá: I ……… You ……. He …….. My mother ……… My friends ………. etc.

Pravopis –ing tvarů sloves Pravopis slovesa v –ing tvaru se může měnit: a)Většina sloves work  working do  doing see  seeing play  playing b)Končící na „–e“ have  having smile  smiling smoke  smoking c)Končící na samohlásku + souhlásku get  getting run  running swim  swimming Přepište slovesa do –ing tvarů. (think) (stay) (fly) (move) (eat) (chat) (catch) (have) (enjoy) (wear)

Pravopis –ing tvarů sloves Pravopis slovesa v –ing tvaru se může měnit: a)Většina sloves work  working do  doing see  seeing play  playing b)Končící na „–e“ have  having smile  smiling smoke  smoking c)Končící na samohlásku + souhlásku get  getting run  running swim  swimming Řešení: (think) thinking (stay) staying (fly) flying (move) moving (eat) eating (chat) chatting (catch) catching (have) having (enjoy) enjoying (wear) wearing

Věta záporná oznamovací Příklady I am not sitting. You are not learning German. She is not walking. I am not workingWe are not working You are not working He/She/It is not workingThey are not working am Podmět + are + not + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy. is

Stažené tvary záporné věty V hovorové angličtině je běžné používání stažených tvarů. I am not doing = I´m not doing We are not doing= We aren´t doing You are not doing = You aren´t doing You are not doing= You aren´t doing He is not doing= He isn´t doing They are not doing= They aren´t doing Úkol: Říkejte, kdo teď co nedělá: I ……… You ……. He …….. My teacher ……… My friends ………. etc.

Přepište věty do záporu a naopak. I'm sitting and I'm not speaking. I'm watching TV at the moment. She isn't listening to me. Tom is eating an apple. You aren't enjoying this presentation.

Řešení I'm not sitting and I'm speaking. I'm not watching TV at the moment. She is listening to me. Tom isn't eating an apple. You are enjoying this presentation.

Věta tázací Příklady Am I speaking loud? Are you listening to me? Is she enjoying the lesson? Are they working now? Am I working?Are we working? Are you working? Is he/she/it working?Are they working? Am Are + podmět + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy? Is

Věta tázací – krátké odpovědi Yes, I am. / No, I'm not.Yes, we are. / No, we aren´t. Yes, you are. / No, you aren't.Yes, you are. / No, you aren´t. Yes, he is. / No, he isn´t.Yes, they are. / No, they aren´t. Např.Am I looking at you? Yes, I am. Are you listening to music? No, you aren't. Is she sleeping? Yes, she is. / No, she isn't. V angličtině je běžné na otázku „ano/ne“ odpovídat tzv. krátkou odpovědí.

Otázka s tázacím výrazem Příklady: What am I saying? What are you doing? What are you eating? Who are we listening to? Where are they going? How are you doing? Why is he laughing? Před otázkou můžeme také použít tázací výraz, jako např. who, what, where, which, how nebo why. am Tázací výraz + are + podmět + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy…? is

Vytvořte otázky k odpovědím.. Yes, I am reading a newspaper. No, I am eating an orange. No, it's a romantic comedy. I'm doing fine, thank you. I'm going to the bank. Because Tom told me a joke. am Tázací výraz + are + podmět + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy …? is

Vytvořte otázky k odpovědím. Are you reading a newspaper? Are you eating an apple? Are you watching a love story? How are you doing? Where are you going? Why are you laughing? Yes, I am reading a newspaper. No, I am eating an orange. No, it's a romantic comedy. I'm doing fine, thank you. I'm going to the bank. Because Tom told me a joke. am Tázací výraz + are + podmět + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy …? is

Závěrečné shrnutí Přítomný čas průběhový používáme, když mluvíme: 1) o něčem, co se děje právě teď. I am working. 2) o dějích, které probíhají mimořádně poslední dobou. Our aunt is staying with us this weekend. 3) o domluvených schůzkách, setkáních atd. v budoucnu. I am seeing my doctor at 11 o'clock tomorrow. Kladná věta: am Podmět + are + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy is Záporná věta: am Podmět + are + not + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy is Otázka: am (Tázací výraz) + are + podmět + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy …? is

MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. London: Cambridge University Press, ISBN MATURITA SOLUTIONS Pre-Intermediate STUDENT´S BOOK. Oxford University Press, ISBN POUŽITÁ LITERATURA

obr.1: Clipart - Blackboard [online] [cit ]. Dostupné z: obr.2: Clipart - people near a blackboard [online] [cit ]. Dostupné z: CITACE ZDROJŮ