Airbag Autor: Martin Pinta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL V SASKU
Advertisements

Společná akce pro děti „Dopravní bezpečnost a výchova“
Automobilové klíče „trochu historie“. FORD
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL TEORIE A ZÁSADY BEZPEČNÉ JÍZDY
Prevence dětských dopravních úrazů
POSTUP PŘI ZPRACOVÁNÍ AUTOVRAKU
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Automobilový průmysl země Sasko
Vznik a vývoj automobilky
slavný americký průmyslník
Počítač Název materiálu: VY_INOVACE_721_pocitac
HISTORIE ZÁMKŮ Decimus Iunius Iuvenalis – „Závoru pozdě dáváš, když zloději vykradli stáje“
Opel a stlačený zemní plyn (CNG) Zbyněk Janeček Fleet & CV Manager GM Southeast Europe (Opel, Chevrolet) Branch office Praha Praha,
Přístroje pro bezpečnostní funkce
4 patra exponátů... Pohřební vůz (Exkluzivně pro děti a ženy-panny)
1 Životopis Brouka – část II Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna.
Anvis AVT s.r.o. Vsetín.
Řemenový dopravník Prezentace pro Den strojařů
Předepínače bezpečnostních pásů
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_16  
Sedm desetin sekundy Víte co všechno se stane
Informatika - pevný disk, další média akademický rok 2013/2014
TERAKOTOVÁ ARMÁDA Jedná se o monumentální hrobku prvního velkého čínského císaře označovaného Čhin Ši Huang („První císař dynastie Čchin“, př.
Vypracovali:Petr Veselý, Dominik Bauchner
Milan Šanda VIII.A.  Dodge byl založen roku 1900 jako Dodge Brothers Company.  Zásobovala rostoucí automobilový průmysl v Detroitu.  Svoje vlastní.
Historie BMW 5 řady Řada 5 je jedním ze základních kamenů soudobé nabídky automobilky BMW.Opět jde o vůz, který ve své třídě určuje laťku pro všechny ostatní.
Informatika akademický rok 2012/2013 Pevný disk, další média.
Vypracoval : Valla Martin Dne :
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
HISTORIE LYŽOVÁNÍ V ČECHÁCH
ČÍNSKÝ „SMART” Reportér německého časopisu „Autobild”, Claudius Maintz, odcestoval do čínského města Dezhou, aby navštívil továrnu, ve které jsou vyráběny.
Berlínská krize
Tato prezentace byla vytvořena
VY_III/2_INOVACE_105_Kostra člověka
Greiner Perfoam.
Tablety (mobilní zařízení)
Označování nebezpečných látek
OCTAVIA DRUHÉ GENERACE
Živá příroda.
Vlastní focení Bohumil Bareš. Velikosti záběru Záběry na sebe musí navazovat a to jak tematicky, tak i velikostně. Univerzálním měřítkem pro velikost.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
124.1 Dopravní výchova – dopravní prostředky, jedeme autem
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
- NAROZEN ROKU 1863 V DEARBONU (MICHIGAN) - V PATNÁCTI SESTROJIL SVŮJ PRVNÍ PARNÍ PÍSTOVÝ MOTOR – POPRVÉ SESTROJIL BENZÍNOVÝ MOTOR – VYJEL.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pasivní bezpečnost.
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Doprava a spoje Autor: Matěj Nováček, 8tř. Suezský průplav zkráceně Suetz, otevřen roku 1869 je 163 km dlouhý průplav v Egyptě spojující Středozemní a.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
VY_32_INOVACE_AUT2_12 Volant a hřídel volantu. V případě čelního nárazu představuje volant s hřídelem volantu pro řidiče největší nebezpečí zranění. Proto.
Lyžování jako sport. Lyže vs. SNOWBOARD Lyžování je zimní sport spočívající v pohybu člověka vlastní silou po sněhu pomocí lyží, páru dlouhých úzkých.
Název školy:ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace Unkovice 28, p. Žabčice Autor:Bc. Jana Weisová Název:Bezpečnost v dopravě Vytvořeno: Odpilotováno:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Doprava a spoje Miloš Bečka a Dominik Bařina, 8. A.
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Saturn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sdružení dopravních podniků odborná skupina TRAMVAJE
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Třída 3.A 12. hodina.
0.7 SEKUNDY.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Počátky letectví Jakub Janík.
0.7 SEKUNDY.
Transkript prezentace:

Airbag Autor: Martin Pinta

Vybouchlý airbag

Airbag vynalezl John W. Hetrick v roce 1952, následujícího roku si jej nechal patentovat; v letadlech se však podobná zařízení používala už ve 40. letech. V roce 1967 prodal americký vynálezce Allen Breed firmě Chrysler svůj senzor pro detekci nárazu, který tvoří jednu ze základních komponent systému airbagu. V této době byl airbag považován za možnou alternativu bezpečnostních pásů (řidiči v USA bezpečnostní pásy téměř neužívali).

Testování airbagů

V roce 1971 vyrobila firma Ford zkušební sérii automobilů vybavených airbagy; v roce 1972 se pak na trhu objevil první sériově vyráběný automobil vybavený airbagem – Chevrolet Impala, model 1973. V roce 1974 byly airbagy nabízeny v rozšiřující výbavě několika značek (Buick, Cadillac a Oldsmobile), ale nesetkaly se s velkým tržním úspěchem (továrna byla schopna vyrábět 100 000 kusů ročně, ale za tři roky prodala jen 10 321 vozů vybavených airbagem). Chevrolet Impala

V roce 1980 vybavila airbagy firma Mercedes-Benz svůj špičkový model Mercedes-Benz W126 (spolu s dalšími vymoženostmi, např. hydropneumatickým pérováním). V jejich řešení se při nárazu detekovaném senzory předepjaly bezpečnostní pásy a následně se rozvinul airbag, který už tedy nebyl prezentován jako náhrada bezpečnostních pásů, ale jako jejich doplněk, zvyšující bezpečnost cestujících. Ve Volvu 850 z roku 1995 byly jako volitelná výbava poprvé nabízeny boční airbagy; v BMW z roku 1998 byly ve standardní výbavě hlavové airbagy.

Funkce airbagu Airbag se skládá ze tří hlavních částí – vzduchový vak, vyvíječ plynu a řídící elektronika se senzory nárazu.Pokud dojde k nárazu, senzory ho zaznamenají a řídící elektronika aktivuje vyvíječ plynu. Během velmi krátké doby (cca 40 ms) se do té doby složený vzduchový vak nafoukne a vytvoří tak před pasažérem ochranný prostor, který zbrzdí pasažérův náraz. Velmi krátce po aktivaci se však airbag automaticky vyfoukne; pasažér tak zpravidla zaregistruje až vyfouknutý airbag. Obdobně fungují všechny druhy airbagů, liší se jen rychlostí nafukování, umístěním a dalšími detaily.

Původně byl airbag umisťován jen před řidičem, případně i před spolujezdcem. Kromě těchto (tzv. čelních) airbagů, které chrání při čelních nárazech, se postupně airbagy začaly montovat i na další místa, kde chrání jiné části těla či při jiném druhu nárazu. Dnes se tak používají také boční (na boční straně vozu), hlavové (na horní straně oken, chrání hlavy pasažérů v případě bočního nárazu), kolenní (u kolen řidiče), případně i další. Nová generace airbagů je schopna přizpůsobit nafukování podle intenzity nárazu.

Čelní airbagy

Dnešní airbagy jsou navrženy pro činnost výhradně v kombinaci s bezpečnostním pásem, nepřipoutaného člověka může aktivovaný airbag těžce zranit nebo i usmrtit, na místě kde je airbag se také nesmí přepravovat dítě v autosedačce

KONEC zdroj : http://cs.wikipedia.org/wiki/Airbag