Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OCTAVIA DRUHÉ GENERACE

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OCTAVIA DRUHÉ GENERACE"— Transkript prezentace:

1 OCTAVIA DRUHÉ GENERACE
Airbagy

2 OBSAH Řídicí jednotka Airbag řidiče Airbag spolujezdce Boční airbagy Tlakový senzor nárazu Akcelerační senzor nárazu Hlavový airbag Předepínače pásů Diagnostika

3 ŘÍDICÍ JEDNOTKA Umístění jednotky je na středovém tunelu v přední části. Napájení svorka 15 (+12V) Kostra přišroubováním Řj na tři body. Plně funguje od 9,5V – 16,5V Komunikace po CAN. Řj airbagu musí být naprogramována senzorickými daty a výbavou vozu. Výbavou vozu se rozumí počet airbagů a předepínačů bezpečnostních pásů, použití kontrolky Airbag OFF a vypínače airbagu spolujezdce, použití spínače v zámku bezp. pásu řidiče atp. Řj airbagu vyhodnocuje data od senzorů bočního nárazu. Při čelním nárazu jsou aktivovány čelní airbagy a předepínače pásů. Při bočním nárazu jsou aktivovány pouze boční případně hlavové airbagy.

4 ŘÍDICÍ JEDNOTKA VW 52 VW 8 Řídicí jednotka generace VW 52 je pouze pro čelní airbagy Řídicí jednotka generace VW 8 je ve dvou provedeních 1) pro přední a boční airbagy a přední předepínače pásů (8 aktivačních okruhů) 2) pro přední, boční a hlavové airbagy a přední a zadní předepínače pásů (12 okruhů) Řídicí jednotka VW 52 po aktivaci čelních airbagů při čelní nehodě musí být vyměněna. ŘJ airbagu VW8 umožňuje opakované použití do maximálně tří čelních a tří bočních nehod. Poté musí být vyměněna.

5 AIRBAG ŘIDIČE

6 AIRBAG ŘIDIČE

7 KONTROLKA Kombipřístroj vyhodnocuje informaci z ŘJ a odpovídajícím způsobem rozsvítí/zhasne kontrolku. -         po zapnutí zapalování se kontrolka rozsvítí a po cca 4 sekundách zhasne. -         je-li deaktivován alespoň jeden okruh, po zapnutí zapalování bliká kontrolka s s frekvencí 0,5Hz. -         není-li provedeno nebo dokončeno programování ŘJ, bliká nepřetržitě kontrolka AWL s frekvencí 1x za sekundu. -         pokud je v paměti ŘJ uložen záznam o chybě nebo nehodě svítí kontrolka trvale. platí pro VW8: -         navázání diagnózy, diagnóza a ukončení diagnózy nemají vliv na chování kontrolky. -         pokud se během diagnózy smažou chyby z paměti Řj airbagu, zhasne kontrolka ještě během diagnózy. -         pokud se deaktivovaný okruh během 12 sekund po zapnutí klíčků v přizpůsobení opět aktivuje, dokončí se přesto cyklus 12-ti sekundového blikání.

8 AIRBAG SPOLUJEZDCE

9 AIRBAG SPOLUJEZDCE

10 VYPÍNAČ AIRBAGU SPOLUJEZDCE
Pro vozidla vybavená airbagem spolujezdce a deaktivačním vypínačem airbagu spolujezdce, je ve vozidle instalována kontrolka Airbag OFF. Kontrolka Airbag OFF informuje posádku vozidla o stavu aktivování/deaktivování airbagu spolujezdce. Boční airbag na straně spolujezdce, hlavový airbag na straně spolujezdce a bezpečnostní pásy zůstávají aktivní. Chování kontrolky Airbag OFF: - po zapnutí klíčku zapalování 4 sekundy svítí a pak zhasne je-li airbag pomocí deaktivačního vypínače aktivní, kontrolka je trvale vypnuta je-li airbag pomocí deaktivačního vypínače deaktivován, kontrolka trvale svítí je-li stav deaktivačního vypínače nejednoznačný, kontroka trvale bliká s frekvencí 1Hz je-li zaznamenána chyba na deaktivačním vypínači, kontroka trvale bliká s frekvencí 1Hz

11 VYPÍNAČ AIRBAGU SPOLUJEZDCE
Deaktivační vypínač je vybaven dvěmi logickými kontakty. ŘJ airbagu vyhodnocuje ohmickou změnu jednolitvých kontaků L1 a L2.

12 BOČNÍ AIRBAG Při bočním nárazu jsou aktivovány pouze boční případně hlavové airbagy na straně nárazu.

13 BOČNÍ AIRBAG

14 TLAKOVÝ SENZOR BOČNÍHO NÁRAZU
Tlakový senzor přinýtován na nosníku agregátů dveří, při výměně odvrtat a při montáži přinýtovat. Tlakový senzor pro snímání bočního nárazu (pro vozy s bočními airbagy). Pro rozpoznání bočního nárazu je zcela nově použit tlakový senzor. Tlakový senzor je umístěn v „mokrém“ prostoru předních dveří řidiče a spolujezdce. Během bočního nárazu se vnitřní prostor dveří deformuje a tlakový senzor změnu tlaku měří. Vyhodnocení změny tlaku probíhá v ŘJ airbagu. Senzory se neprogramují. Tyto senzory komunikují s Řj airabgu, do které posílají nasnímaná data a teprve Řj airbagu data od senzorů vyhodnocuje.

15 AKCELERAČNÍ SENZOR Akcelerační senzor pro vozidla s bočními a hlavovými airbagy. Pro rozpoznání bočního nárazu u vozidel s hlavovým airbagem je použit dodatečný akcelerační senzor. Akcelerační senzor je umístěn na podběhu zadního kola a slouží k rozeznání zejména těch bočních nárazů, které nedeformují přední dveře.

16 PŘEDEPÍNAČE PÁSŮ Předepínače pásů kuličkové s elektrickou aktivací z ŘJ airbagu.

17 PŘEDEPÍNAČE PÁSŮ

18 DIAGNOSTIKA Řj airbagu je napojena na CAN Antrieb. Přes tuto sběrnici je napojena na další Řj vozidla nebo na externí diagnostický přístroj.

19 DIAGNOSTIKA

20 DIAGNOSTIKA

21 DIAGNOSTIKA

22 DIAGNOSTIKA

23 DIAGNOSTIKA

24 DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST.


Stáhnout ppt "OCTAVIA DRUHÉ GENERACE"

Podobné prezentace


Reklamy Google