Zpracoval: ing. Pavel Králík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZEMNÍ PLYN.
Advertisements

Zpracoval: ing. Pavel Králík
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 24. září 2012 Ročník: čtvrtý, čtyřleté studium.
VY_32_INOVACE_03_Polská republika
HORNINY USAZENÉ.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P12/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu : Geologické děje a činitelé.
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
NEROSTNÉ SUROVINY ČESKÁ REPUBLIKA.
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Těžební průmysl Jan Plicka.
ENERGIE A PALIVA Obr. 1 Obr. 2.
Obnovitelné neobnovitelné zdroje energie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
Energetické suroviny 5. ročník
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Přírodní bohatství ČR Název školy
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Těžební průmysl Martin VRZALA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_426.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Doba bronzová a železná
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Organické sloučeniny v odborné.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 24. září 2012 Ročník: čtvrtý, čtyřleté studium.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Zpracoval: ing. Pavel Králík
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hořlavý kámen.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
UHLÍ.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Evropa: Hospodářství a průmysl
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Fosilní paliva – Uhlí.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
Ch_033_Uhlí Ch_033_Paliva_Uhlí Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ORGANICKÁ CHEMIE Uhlí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martina Chlumová. VY_32_INOVACE_12_UHLÍ ZŠ A MŠ JILEMNICE.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Palivoenergetické suroviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Krušné hory.
VY_32_INOVACE_C9-007 PALIVA 2 - HNĚDÉ UHLÍ Název školy
Energetické suroviny - palivo
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Uhlí.
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
Česká republika Nerostné suroviny ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_43_uhlí
Energetické suroviny 5. ročník
Transkript prezentace:

Zpracoval: ing. Pavel Králík Petrologie Zpracoval: ing. Pavel Králík Uhlí černé uhlí – pochází z prvohor (carbon) při karbonizaci prvohorních rostlin (přesličky) v pobřežních mělkých mořských vodách bez přístupu vzduchu. naleziště: ostravsko-karvinská pánev, kladensko-rakovnická pánev, Německo, Anglie, Rusko, Ukrajina, Polsko využití: vysoce kvalitní topivo, výroba syntetických hmot

Petrologie hnědé uhlí - pochází z třetihor (méně prouhelněné = karbonizované) - barva hnědá až hnědočerná (více síry – méně kvalitní než černé uhlí) - povrchové doly: Podkrušnohorská pánev (Sokolov, Most) lignit – méně kvalitní hnědé uhlí Využití: topivo pro domácnosti, tepelné elektrárny, teplárny

Petrologie Hnědé uhlí Černé uhlí foto autor http://geologie.vsb.cz/loziska/loziska/energsur/hn%C4%9Bd%C3%A9%20uhl%C3%AD%2001_resize.JPG /1.7.2011

Petrologie Jak vzniká černé, hnědé uhlí? Ze kterého období pochází černé uhlí a ze kterého hnědé? Jaké má černé, hnědé uhlí využití? Kde jsou naleziště uhlí? 5. Poznejte uhlí: