VY_62_INOVACE_1_2_03 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční nezávislost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Ing. Lenka Štibrányiová
Vypracovali: Martin Čmolík Pavel Šlégr
Základy financí 9. hodina.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý majetek – pojem, členění Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
Akcie téma „Finanční produkty“
Financování vzniku a rozvoje Start-up prostřednictvím Business Angels Petr Mandelík.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MS EXCEL Funkce PLATBA.
FINANČNÍ PRODUKTY - PŮJČKY VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: druhy půjček, praktické úlohy (úroková.
Spoření a investování Spoření = pravidelné odkládání menší částí příjmu a jeho ukládání na bankovní účet Nízké riziko Nízký výnos Investování = poskytování.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.4.
Finanční řízení podniku
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
5 TIPŮ PRO ÚSPĚŠNÉ INVESTOVÁNÍ. 2 1) Neorientujte se podle zpětného zrcátka ● Minulá výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_01 Název materiálu: OSOBNÍ FINANČNÍ PLÁN Tematická oblast:Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace vysvětluje.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_62_INOVACE_1_2_07 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Zajištění rizik.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTÍ
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční plán, finanční cíle
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
* HOSPODAŘENÍ PODNIKU 2 Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
6. přednáška Finanční řízení podniku – základní charakteristika Finanční řízení podniku – základní charakteristika.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
VY_62_INOVACE_1_2_01 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová.“ Finanční plánování.
Rozpočet domácnosti Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
1 PROGRAM PŘEDSTAVUJEME VÁM. 2 Je program, kde můžete získat auto s 0% akontací a příspěvek až 100% na splátky leasingu. Strategie programu Freedom spočívá.
Ocenění Cenných papírů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ŘÍZENÍ RIZIK I Finanční rizika Tržní riziko je pravděpodobnost změny hodnoty podniku, způsobené změnou tržní hodnoty rizikového faktoru. Kreditní riziko.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_94 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Začínáme finančně plánovat
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Ing. Václav Kovalovský JHK-kapitálové trhy a investice
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Transkript prezentace:

VY_62_INOVACE_1_2_03 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční nezávislost

Ideální den Úkol: Zavřete oči a představte si svůj ideální den přibližně za 20 let. V kolik ráno vstanete? Co si dáte k snídani? Co budete dělat? Co si obléknete? Kam si zajdete na oběd? S kým a kde se setkáte?... ?

Hodnoty Co pro Vás znamenají peníze? Kde stojí peníze ve Vašem žebříčku hodnot? Čím jsou pro Vás důležité? Uveďte nejdůležitější hodnoty ve Vašem životě.

Finanční nezávislost Úkol: Co chápete pod pojmeme finanční nezávislost? Pokuste se vysvětlit. ?

Finanční nezávislost Nejnáročnější cíl. Dlouhodobý cíl. Nesplnitelný, pokud neplánujeme. Stav rentiérů.

Finanční nezávislost Nezbytné výdaje ‹ Pasivní příjmy

Úkol: Vyjmenujte dle Vašeho názoru nezbytné výdaje. ?

Nezbytné výdaje Výdaje na bydlení. Výdaje na jídlo a pití. Výdaje na základní hygienické potřeby. Výdaje na základní oblečení. Výdaje na splátky úvěrů, leasingu…

Úkol: Pokuste se vysvětlit pojem pasivní příjmy. Uveďte příklady. ?

Pasivní příjmy Příjmy z pronájmu. Dividendy z akcií. Výnosy z dluhopisů. Výnosy z podílů na společnostech…

Finanční závislost Příjmy ze zaměstnání = Spotřeba (výdaje) < Příjmy z majetku

Finanční nezávislost Příjmy z majetku = Spotřeba, výdaje >

Základní otázky pro dosažení finanční nezávislosti a) Jak veliký potřebujeme majetek pro finanční nezávislost? a) Jak dlouho chceme rentu čerpat? b) Jak velkou si představujeme rentu měsíčně? c) Za jak dlouho chceme rentu čerpat? (Odvíjí se od věku a představ). b) Jak tak velký majetek získat? a) Jaké lze dosáhnout výnosy na finančních trzích?

Jak dlouho budeme čerpat rentu? Ve fin. poradenství se používá doba do 85 let. Jaká je Vaše představa, od kdy budete, chcete čerpat rentu? (Čím dříve ji chcete čerpat, tím více musíte mít majetku). Chceme-li být rentiérem: Od 60, budeme čerpat rentu 25 let. Od 50 let, potřebujeme rentu na 35 let.

Pravidlo pro výpočet Zjednodušené pravidlo finančních poradců: 1 mil. majetku = renta Kč měsíčně. Chceme-li dosáhnout rentu Kč měsíčně, potřebujeme vlastnit majetek na financování renty v hodnotě Kč (ne nemovitost, ve které bydlíme).

Kolik musím šetřit, investovat? Úkol: Doplňte osvědčená pravidla investování. Čím dříve začneme investovat, tím …….. stačí měsíčně. Čím odvážněji začneme investovat, tím je ……. výnos. Čím vyšší si představujeme rentu, tím ……… musíme investovat. ?

Kolik musím šetřit, investovat? Čím dříve začneme investovat, tím méně stačí měsíčně. Čím odvážněji začneme investovat, tím je vyšší výnos. Čím vyšší si představujeme rentu, tím více musíme investovat.