DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Americká válka za nezávislost
Advertisements

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Boj anglických osad v Severní Americe za nezávislost
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Spojené státy americké
I.2.6. Boj amerických osad za svobodu a nezávislost
Amerika v 18. století.
Americká válka za nezávislost
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Americká revoluce a občanská válka
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Dej2 Vznik USA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Boj anglických osad za nezávislost
Vznik Spojených států amerických
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Americká revoluce a vznik USA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Dějiny Kanady II. Přednáška č. 3 Horák Jakub 1. Francie vs Británie –mírem to nekončí 1744 – nové boje, tentokrát o pevnost Louisburg – angličané ji dobývají,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Spojené státy americké
Česká republika Demokratický stát.
Vznik USA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Cesta ke vzniku samostatného státu USA
Název vzdělávacího materiálu: 18. století
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Dějiny Kanady Přednáška č. 2 Horák Jakub 1. První národy První obyvatelé před lety přes Beringův průliv Mnoho různých kmenů a skupin (více než.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_108 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (III. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
VY_32_INOVACE_13 Amerika - USA
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
USA United States of America
USA United States of America
Boj amerických osad za nezávislost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vznik USA Dějepis 2. stupeň
Vznik USA Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Americká revoluce, vznik a vývoj USA
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Anglie a Velká Británie v koloniích
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Vítězství Američanů © Jana Pešková. Osnova prezentace: Obrat ve válce proti Velké Británii  Vítězství u Saratogy  Pomoc americkým povstalcům Uznání.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KANADA Hlavní město: Ottawa -složena z deseti provincií a tří spolkových teritorií -úřední jazyk: francouzština a angličtina - z hlediska vládního uspořádání.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Americké osady © Jan Kocián 7A/8.
Vznik USA.
Quebec Jana Korotvičková.
Americké osady v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3615_ Americké_osady_v_18_století Autor: Mgr.
Název učiva: Amerika severní
Americká válka za nezávislost
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH
Vznik USA Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
VZNIK USA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vznik USA Boj o nezávislost
Válka za nezávislost a vznik USA
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0232 Název projektu EU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školy MASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu 220, Jičín Předmět Dějepis Tematický okruh Moderní dějiny ve 2. ročníku Téma Vznik USA Označení DUMU VY_32_INOVACE_601 Jméno autora Petr Brož Datum vytvoření 9. července 2013 Anotace Studenti se především formou výkladu seznámí s počátky dějin USA. Součástí učebního materiálu je práce s historickým pramenem.

Kolonizace severní Ameriky V 16.–18. století po Španělích nizozemští, francouzští a angličtí kolonizátoři. Na mapce zelenou barvou jsou vyznačeny španělské, červenou anglické a modrou francouzské oblasti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Kolonizace_Severn%C3%AD_Ameriky,9.7.2013

Nizozemská kolonizace Nizozemci u ústí řeky Hudson osadu Nový Amsterodam Angličané po jejím dobytí na New York. Nový Amsterodam hlavním městem kolonie Nové Nizozemí (1624 – 1674). Na obrázcích historický znak Nizozemska, replika lodi ze 17. stol. a současný New York http://cs.wikipedia.org/wiki/Nizozemsk%C3%A9_kolonie 9. 7. 2013 http://cs.wikipedia.org/wiki/New_York,9. 7. 2013

13 anglických osad Od roku 1664 do roku 1773 na pobřeží Atlantiku 13 anglických osad: Massachusetts New Jersey New York Rhode Island Connecticut New Hampshire Pennsylvania Delaware Virginia Maryland North Carolina South Carolina Georgia http://cs.wikipedia.org/wiki/Spojen%C3%A9_st%C3%A1ty_americk%C3%A9#Historie,9.7. 2013. .

Francouzská kolonizace V 17. století Francouzi území dnešní východní Kanady, podél řeky sv. Vavřince, Velkých kanadských jezer a řeky Mississippi až k Mexickému zálivu. Střet zájmů Anglie a Francie v letech 1756–1763 v sedmileté válce, v níž Francouzi prohráli a kolonie ztratili. Dávnou přítomnost francouzských kolonizátorů dodnes připomínají frankofonní kanadská provincie Quebec nebo název přístavu New Orleans v Mexickém zálivu. Na obrázcích dnešní Quebec a New Orleans http://cs.wikipedia.org/wiki/Qu%C3%A9bec,9.7. 2013 http://cs.wikipedia.org/wiki/New_Orleans,9.7.2013

Nespokojenost osadníků s anglickou politikou Anglické kolonie v polovině 18. století již dva a půl milionu obyvatel. Angličané, ale třeba i Skotové, Irové, Švédové nebo Němci . Převážná většina osadníků se věnovala zemědělství. Na jihu otrocká práce černochů na tabákových, bavlníkových a rýžových plantážích. V severních koloniích farmáři. Postupně i manufakturní výroba. Nespokojenost s politikou anglické vlády.

Válka za nezávislost 1773 „bostonské pití čaje“ 1774 ve Filadelfie první kontinentální kongres Požadavek nezávislosti kolonií na Velké Británii Začala válka za nezávislost. 1775 Druhý kontinentální kongres Armáda na čele s Georgem Washingtonem 1776 Prohlášení nezávislosti amerických osad Autorem dokumentu Thomas Jefferson Text prohlášení na základních zásadách demokracie Anglický král odmítl nezávislost uznat 1781 anglická vojska poražena u Yorktownu. Na obrázcích T. Jefferson a originální text Deklarace nezávislosti http://cs.wikipedia.org/wiki/Thomas_Jefferson,9.7. 2013

Historický pramen Z Prohlášení nezávislosti, přijatém na II. kontinentálním kongresu v roce 1776 „ ...Nutí-li běh lidských událostí národ, aby rozvázal politická pouta, která jej spojovala s jiným národem, aby zaujal mezi mocnými světa samostatné a rovnoprávné postavení, k němuž jej opravňují přírodní zákony, pak vyžaduje patřičná úcta k mínění lidstva, aby tento národ vysvětlil důvody k takové rozluce. Máme za to, že tyto pravdy nepotřebují dalšího důkazu: že totiž všichni lidé jsou stvořeni stejně, že jsou svým stvořitelem vybaveni určitými nezcizitelnými právy, jako jsou život, svoboda, touha po štěstí. Máme za to, že vlády byly dosazeny jen proto, aby zajistily tato práva a že práva a plné moci těchto vlád závisejí na souhlasu ovládaných.To znamená, že je právem národa, kdykoli vládní systém tento účel ohrožuje nebo ničí, aby tento vládní systém změnil nebo zrušil a dosadil novou vládu, která je založena na takových zásadách a jejíž zřízení a pravomoc směřují k tomu, aby zajistily bezpečnost a štěstí národa...“ Čapek, V., Pátek, J.: Světové dějiny II, Praha, Fortuna, 1993, ISBN s. 48 1. Proveďte rozbor úryvku z Prohlášení nezávislosti. Na jakých základních principech demokracie je text založen? 2. Který den v kalendáři je v USA slaven jako Den nezávislosti?

Vznik USA Mírová smlouva v roce 1783 ve Versailles Velká Británie uznala nezávislost svých třinácti osad Tak vznikly Spojené státy americké V roce 1787 přijata nová ústava, která zřetelně rozdělila státní moc Zákonodárná moc: Kongres Výkonnou moc: prezident Soudní moc: Nejvyšší soud. Na obrázku první strana originálu americké ústavy. http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astava_USA, 9.7.2013

Kongres Vytváří zákony, má právo rozhodovat o výši daní i vyhlášení války Dvě rovnoprávné komory: Sněmovna reprezentantů a Senát Obě komory sídlí v budově Kapitolu ve Washingtonu. http://cs.wikipedia.org/wiki/Kongres_Spojen%C3%BDch_st%C3% t%C5%AF_americk%C3%BDch, 9.7.2013

Prezident Volený na čtyři roky Současné sídlo Bílý dům ve Washingtonu První George Washington Poslední Barack Obama http://cs.wikipedia.org/wiki/Prezident_USA,9.7.2013

Opakování 1. Doplňte chybějící slova v textu: Začala válka za nezávislost. V roce 1775 byl svolán opět do Filadelfie..............., který zasedal až do roku 1781. Kongres zorganizoval i armádu na čele s ...................... V roce 1776 schválil kongres ......................Autorem tohoto velmi významného dokumentu byl ..................................... 2. Charakterizujte státoprávní uspořádání Spojených států amerických po vyhlášení nezávislosti a porovnejte se současností.

Doporučené použité studijní materiály BROŽ, Petr – LABISCHOVÁ, Denisa: Dějepis světa, 1. vydání, Orlová 2007, ISBN 978-80-87113-44-8, s. 49 – 50. ČORNEJ a kol.: Dějepis pro střední odborné školy, Praha, SPN 2002, ISBN 80-7235-194-X, s. 131 – 132. TINDALL, George B. – Shi, David E.: Dějiny Spojených států amerických, Praha, Nakladatelství Lidových novin 1998, ISBN 80-7106-302-9.