Propagace - Promotion -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Geografie cestovního ruchu
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Propagace - Promotion - Klára Svobodová Eva Popelková Roman Maršík Veronika Jelínková Michaela Buláková

Propagace je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je větší prodej výrobku nebo služby. [1] Cíl: snaha ovlivnit chování lidí na základě procesu prezentace idejí, sdílení myšlenek a šíření marketingových informací [2]

Sdělení CO JAK KDY KDE KOMU

Propagační mix podpora prodeje reklama prodejní personál (osobní prodej) public relation (práce s veřejností) přímý marketing [1]

Podpora prodeje Zahrnuje široký sortiment krátkodobých motivačních nástrojů jako např.: vzorky kupóny k odběru zboží se slevou možnost vyzkoušet výrobek zdarma, ochutnávky výstavy zboží a jeho předvádění. reklamní předměty

Podpora prodeje Hlavní cíl: snaha o zvýšení tržeb z prodeje, rozšíření tržního podílu a zisku Strategický cíl: zvýšení prodeje propagovaného výrobku, motivovat zákazníky k nákupu výrobku Taktický cíl: soutěž s konkurencí, rychle a výhodně zbavovat se zboží..

Reklama Neosobní forma propagace uskutečňovaná prostřednictvím placených médií: noviny, časopisy, rozhlas, televize, reklamní tabule (billboardy), plakáty, výlohy atd. Cíl: přesvědčit spotřebitele, aby si určitý produkt zakoupili a aby mu dali přednost před nabídkou konkurentů

Typy reklam primární (reklamou výrobku) selektivní (propaguje značku) institucionální (zaměřena na vytvoření pozitivní představy o firmě zaváděcí reklama přesvědčovací reklama připomínající reklama

Prodejní personál prodavači v obchodech obchodní cestující (zaměstnanci, kteří objíždějí současné i potenciální zákazníky, především firmy) dealeři (Dealeři jsou smluvní partneři, nikoliv zaměstnanci firmy. Pracují na základě smlouvy o zprostředkování z obchodního zákoníku a za svou práci mají provizi.)

Public relations (práce s veřejností) Hlavní úkol: soustavné budování dobrého jména firmy, vytvářet pozitivní vztah a komunikaci s veřejností za účelem kladného působení a ovlivňování. [2]

PR - Práce s veřejností Komunikace s vnitřním prostředím – (interní marketing) - působení na zaměstnance dané firmy, za účelem vytvoření kladného vztahu s firmou s vnějším prostředím – (externí subjekty) - vytvářet dobré vztahy se svým okolím tj. se zákazníky, dodavateli, kontrol. a správ. orgány, různými organizacemi a masmedii

Správně prováděná činnost v oblasti Public Relations přispívá k budování a urdžování dobrého jména (image) podniku.

Soubor základních nástrojů „PENCILS“ P – publications (publikace) E – events (veřejné akce) N – news (novinářské zprávy) C – community involvement activities (angažovanost pro komunit) I – identity media (projevy podnikové identity) L – lobbying activity (lobbovací aktivity) S – social responsibility activities (aktivity sociální odpovědnosti) [2]

Přímý marketing /cílený/direkt marketing zaměřen na určitý segment trhu interaktivní marketingový nástroj přímá, nezprostředkovaná forma komunikace Neveřejná, přizpůsobená potřebám cílového segmentu trhu, aktuální, interaktivní [2]

Patří sem: písemné nabídky prostřednictvím pošty telefonický marketing elektronické obchodování prostřednictvím Internetu zasílání zboží objednaného podle nabídkových katalogů [2]

Může mít 2 formy: adresný přímý marketing (nabídka – konkrétní osoby) neadresný přímý marketing (oslovuje určitý vybraný segment trhu, avšak ne jmenovitě) [2]

Strategie (jak dostat produkt od výrobce k zákazníkovi) Metoda tlaku (push method) reklama, podpora prodeje, osobní prodej Metoda tahu (pull method): zákazníci sami vyžadují určité zboží, „táhnou“ ho přes obchodníky až od výrobce [2]

Použitá literatura: [1] – Švarcová, Jena: Ekonomie – stručný přehled: Zlín CEED 2001, ISBN 80-902552-5-6 [2] – FORET, Miroslav (Procházka Petr, Urbánek Tomáš): Marketing – Základy a principy, Brno: Computer Press, 2003 (1.vyd.), ISBN 80-7226-888-0 [3] - KUNČAR, Slavomil: Marketing pro všechny (Marketing spolehlivá cesta k úspěšnému podnikání), Krnov: SLAKUN, 1992, ISBN 80-901211-0-1