Včelařský kroužek při ZŠ a MŠ VŠETATY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podprogram pro začínající včelaře Číslo podprogramu: PF
Advertisements

VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s blanokřídlým hmyzem Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola,
Způsob života a dorozumívání včely medonosné
ČINNOST VČELAŘSKÉHO KROUŽKU pokračování. Včelaříci kontrolují mladé včelstvo – oddělek vytvořený v létě, v čase bohaté snůšky z květů lípy a slunečnice.
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE
MEDMORAVIA s.r.o. Včelařská stanice Rajhradice
V Č ELSTVO BEZ V Č ELA Ř E OSUD jednoho ROJE auTO Ř I: Sladkovský Jiří - foto a zpracování Mišoň Karel - text.
výpočet obvodu a obsahu
VY_32_INOVACE_12_Číslice 11 – 20 (SADA ČÍSLO 5)
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE Chřibští včelaříci schůzka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE
VY_32_INOVACE_19_Včela medonosná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
ORGANIZACE STÁTNÍ VETERINÁRNÍ SPRÁVY
Houbová onemocnění včelího plodu
HNILOBA VČELÍHO PLODU MVDr. Eduard Dvořák.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Roztoči Tropilaelaps sp.
Bezobratlí v sadech a zahradách
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
VČELÍ VOSK.
Pozorně si přečtěte text
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Společenstvo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Včelařství je jedním z nejstarších oborů lidské činnosti
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
VČELA MEDONOSNÁ.
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Med má od nepaměti zvláštní význam ve výživě člověka.
Život na louce – Včely TÝDEN U PŘEDŠKOLÁKŮ
Matka Rozvinuté Vaječníky Nerozvinuté Vaječníky Dělnice.
Ž ivot v č el Zdroje: O v č eli č kách V č ely musí opoušt ě t své komfortní a bezpe č né hnízdo v dob ě rojení, mnohem č ast ě ji ale.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Anotace – Včely   Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti shrnout důležité.
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
Význam amatérského výzkumu pro komerční včelaře
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Včely Jan Bureš.
Vypracovala: Beáta Tupá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Program RP08-18 Podpora včelařství ve Zlínském kraji
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Není včela jako včela. V červnu prvňáčci ze školní družiny navštívili ve Východočeském muzeu výstavu Včely za všech ú(h)lů. Dozvěděli se množství informací.
Transkript prezentace:

Včelařský kroužek při ZŠ a MŠ VŠETATY

Vítek Pokorný: „ To jsou naše včely, na jednom plně obsazeném plástu jich na obou stranách napočítáte až 1500. V létě máme v jednom úlu až 40 000 včel dělnic, 500 trubců a jednu včelí matku – královnu včelstva “.

Vlastik Jindra: „ Jde se do včel - příprava na prohlídku včelstva začíná rozděláním ohně v dýmáku. Jeho kouřem mírníme včely“. Vítek míchá cukerný roztok .

Ima Lachmanová: „Úl otevíráme opatrně – pod strůpkem nás čeká obdivuhodný život včel. Za každou chybu nedostaneme pětku ale včelí žihadlo“.

Včely náš kroužek chová v moderních nástavkových úlech Včely náš kroužek chová v moderních nástavkových úlech. V nástavku je jedenáct plástů. Plást má tuto s rámkovou míru: obdélník o stranách 39 cm a 24 cm.

Vlastik nám ukazuje na rozpěráku propolis Vlastik nám ukazuje na rozpěráku propolis. Propolis znamená doslova „ obrana města „. Má antivirové a antibakteriální účinky. Proto byl k léčení a desinfekci využíván již indiány.

Součástí prohlídky včelstva je kontrola podmetu úlu Součástí prohlídky včelstva je kontrola podmetu úlu. Včelí stavba voskových buněk mimo rámečky se nazývá divočina. Kousek divočiny nám ukazuje Honza.

Včelaříci kontrolují mladé včelstvo – oddělek vytvořený v létě, v čase bohaté snůšky z květů lípy a slunečnice.