Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Vedení lidí, motivace, styly řízení
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Řízení lidských zdrojů
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Vedení lidí, styly vedení, efektivnost vedení lidí
Národní konference kvality ve veřejné správě
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Douglas McGregor (1906 – 1964).
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Řídící struktury, malé a velké organizace
Poradenství v obecném řízení
MANAGEMENT - Pojetí managementu
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
MAnagement.
T3 Osobnost vedoucího. Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?
Styl vedení, komunikace, týmová práce
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
Styly vedení.
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
Řízení a plánování kariéry
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Ing. Veronika Dostálková MBA
Osobní management – modul č.4
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila 15.4.2013

JAK ŘÍDIT A VÉST LIDI Obrázek č. 1 – Boss [2] Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Osnova: Úvod: -Základní filozofie vedení lidí Hlavní část: -Názory na vedení lidí -Efektivní styl vedení -Motivování -Hodnocení pracovního výkonu -Koučování a delegován, osobní rozvoj Závěr Literatura Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Základní filozofie vedení lidí Lidé a vedoucí jsou různí Situace ve kterých manažer pracuje jsou také různé Dobrý vedoucí respektuje všechny momenty Vedoucí dokáže vycítit vhodný způsob jednání Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Názory na vedení lidí Teorie X Teorie Y Práce je stejně přirozená aktivita jako odpočinek či zábava Člověk rád přijímá odpovědnost a samostatnost Samostatné rozhodování je velice rozšířeno, netýká se jen několika jedinců Organizace nevyužívá potenciál zaměstnanců, kontrolují je a dirigují je Lidé jsou líní a snaží se vyhnout práci Lidé musí být donuceni k práci systémem odměn a trestů a kontrolou jejich úkolů Pracovníci se vyhýbají odpovědnosti a rádi se nechají řídit Existuje malé %, pro které toto neplatí. Ti jsou povoláni k tomu, aby řídili a kontrolovali ostatní. Teorie X Teorie Y Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Efektivní styl vedení Úspěšný vedoucí se vyznačuje určitými rysy osobnosti Schopnosti Znalosti Dovednosti Vlastnosti osobnosti Postoje Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Efektivní styl vedení Transakční manažer Transformační vůdce Potřebuje okamžité výsledky- stimul k další činnosti Rozděluje práci, určuje postup Řeší problémy, sám hledá řešení Zachovává a zlepšuje situaci, upevňuje systém Plánuje, organizuje, řídí Zastává a brání organizační strukturu systému Prosazuje se dle svých pravomocí Jeho nástroj pro vedení jsou manažerské dovednosti a efektivní řízení času, dobrá org práce, systematičnost Hledí do budoucna, formuje dlouhodobou vizi , má strategické cíle Deleguje pravomoci pracovníkům, lidé se řídí sami Řídí řešení problému, učí ostatní Snaží se zlepšit situaci, narušuje současný systém Koučuje a rozvíjí lidi Kriticky hodnotí organizační strukturu a vytváří nové hodnoty Spoléhá se na své osobní působení a ovlivňuje a přesvědčuje K vedení používá své charisma a sílu osobnosti Transakční manažer Transformační vůdce Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Motivování Peníze Osobní postavení Pracovní výsledky, výkon Přátelství Jistota Odbornost Samostatnost Tvořivost Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Hodnocení pracovního výkonu Postup systematického hodnocení pracovníků Uložení úkolů Sledování plnění Výzva k hodnocení a příprava hodnocení Hodnotící rozhovor Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Koučování a delegování, osobní rozvoj Úspora času Změna obsahu Rozvoj kompetencí pracovníků Testování pracovníků Motivování pracovníků Zdroj: Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Brno, CP Books, a.s. 2005 [1]

Závěr Vedoucí by si měl všímat základních filozofií řízení lidí Řízení lidí je velice obsáhlé téma, které zahrnuje mnoho prvků Správné motivování a delegování se odrazí na dobře odbyté práci Být dobrým vedoucím je celoživotní sebezdokonalování

Literatura [1] BĚLOHLÁVEK, František. Jak řídit a vést lidi. Brno: CP Books, a.s. 2005. ISBN 80-251-0505-9. Obrázky: [2] Kariéra.: mladazena.cz. In: [online]. 1999-2013, 2013 [cit. 2013-03-28]. Dostupné z: http://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php ?id=343290 [3] Marketing. In: [online]. 2011, 2011 [cit. 2013- 03-28]. Dostupné z: http://halek.info/www/prezentace/marketing- cviceni4/mcvp4-print.php?projection&l=05

Děkuji za pozornost