Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel. 222711362; 602349848

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Kvalitativní výzkum.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Potřeby lidí bez domova v procesu participace Eliška.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Co je vztahová patologie?
Dialog versus vyjednávání - je mezi nimi nějaký rozdíl? Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard
Proces vnímání v komunikaci
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Možnosti modelování požadavků na informační systém
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Rozvoj a vedení týmu.
Moderní personalistika DS 2009/
Definice managementu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Metoda ohniskových skupin
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Andrea Brožová Doubková
Didaktické metody Androdidaktika.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
Jak na konferenci formou OPEN SPACE TECHNOLOGY Transformace sociálních služeb: Příležitost pro lidi 4. prosince 2012, Brno.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Didaktické metody Androdidaktika.
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Andrea Brožová Doubková
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel ;

Manažer a komunikace Úkolem manažera je „přimět spolupracovníky k trvale dobrým výkonům“! Tento aktivační proces je obtížný a vyžaduje zvláštní komunikační dovednosti.K těm patří zejména: 1. Účinná prezentace vlastních myšlenek; 2. Situačně přizpůsobené vedení rozhovorů; 3. Vedení porad a workshopů; 4. Konstruktivní vedení vnitřního dialogu.

„Klasický“ vs. „moderní“ pohled na firemní komunikaci Vývojový trend od klasické orientace Informace, názory, postoje, vztahy … k novému pohledu na firemní komunikaci informace,názory, postoje, vztahy

Informace, názory, postoje, vztahy… … jsou sdělovány … jsou sdíleny Otázky: Jaký je v tom rozdíl? Co je efektivnější? Jak to „zařídit“ (toho docílit), aby byly?

Rozhodovací procesy ve firmě …nejčastější chyby při rozhodování vznikají tím, že se důležité informace nedostanou do rozhodovacího procesu! OTÁZKA: Co se s tím dá dělat?

Aktivita a spoluúčast… ► nové formy komunikace jsou nutné! (workshop, open space, outdoor, bussines theatre, event, hyde park tv…) – takové, které umožní (workshop, open space, outdoor, bussines theatre, event, hyde park tv…) – takové, které umožní ► větší míru participace spolupracovníků … ► „osloví“ více lidí (efektivita velkých skupin!) Otázka: Proč to u nás zatím takto nefunguje?

Co to znamená „workshop“? Do ČJ často překládáno jako „tvořivá dílna“ Předpokladem úspěchu je však důvěra v potenciál zaměstnanců ! důvěra v potenciál zaměstnanců ! Workshop – programově se počítá s vyjádřením každého účastníka !!! Ve větších skupinách toho ovšem nelze dosáhnoutza pomoci klasické diskuse. Proto se využívá některých nových technik – kupř. MODERACE (moderační metoda, facilitace, atp. )

Workshop je … ► pracovní setkání, ve kterém se lidé – v poměrně specifické atmosféře – věnují práci na zvoleném tématu; ► kromě výše uvedených (práce ve skupině na nějakém úkolu mimo rámec rutinní činnosti) se většina workshopů vyznačuje také dalšími znaky: 1. Účastníky jsou specialisté nebo se jich zvolené téma dotýká; 2. Vedení přebírá moderátor jako expert na komunikaci a skupinovou dynamiku; 3. Čas, který je k dispozici není příliš striktně omezen; 4. Vše se děje v „příjemné a tvořivé“ atmosféře (občerstvení) 5. Dosažené výsledky přesahují (účinkují) i mimo rámec workshopu a lze se k nim programově vracet.

Open Space Technology Harrison Owen, 1983 – „otevřít větší prostor“ v komunikaci se zaměstnanci“. 4 pravidla 1. Každý/á, kdo přichází, je tou pravou osobou! 2. Když to začne, začne to! 3. Co se právě děje je tím, co se mělo stát! 4. Když to skončí, skončí to a co je pryč je pryč!

Moderační Metoda … Je to způsob, jak učinit rozhovor ve skupině „smysluplným a plodným“. Obsahuje 5 tzv. moderačních technik: 1. technika brainstormingu 2. technika moderačních karet 3. technika dotazování jedním bodem 4. technika dotazování více body 5. technika diskuse v malých skupinách.

Civilcourage … Spolupracovníci s tzv. civilcourage (obč. odvaha) by neměli být považováni za obtížné ! OTÁZKA: Víte kdo (nebo co) jsou whistlebloweři?

Použité zdroje: BEŇO Pavel: Moderační metoda a lidský potenciál, časopis Ekonom, č. 50, KLEBERT Karin, et al.: ModerationsMethode, Windmuehle Hamburg, LIPP Ulrich, WILL Hermann : Das grosse Workshop Buch, 3. Aufl., Beltz Verlag, 1999.