Krajina a životní prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv průmyslu na životní prostředí
Advertisements

PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
KRAJINA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
Typy krajiny.
Krajina, krajinné složky
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Krajina a životní prostředí
Budoucnost Ústeckého kraje? budoucnost je vždy ovlivněna minulostí…
Zemědělství.
Krajina a krajinná sféra
Krajina a životní prostředí
Moravskoslezský kraj.
Krajina bezprostřední okolí, které nás obklopuje - místní krajina
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda. Krajina = různě velká, ale určitá část pevniny složena z přírodních a kulturních krajinných složek, vytvořených lidmi.
Ústecký kraj.
Krajina a životní prostředí
Společenské a hospodářské prostředí
Krajina a životní prostředí
Povrch ČR.
Registrační číslo projektu:
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Přírodní zdroje Česka Anotace
Krajina a životní prostředí
Krajina a životní prostředí
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Krušnohorská subprovincie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
ČESKO a jeho krajina.
KULTURNÍ KRAJINA.
Krajina v kvartéru Středoevropská krajina v nejmladší geologické minulosti.
Ústecký kraj. Poloha a rozloha Ústeckého kraje SZ Čech, na hranicích se SRN Sousedí s kraji Libereckým, Středočeským, Plzeňským a Karlovarským Plocha.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Česká republika Moravskoslezský kraj. Anotace: Materiál slouží k seznámení s jedním z krajů České republiky (Morava) – Moravskoslezským krajem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Krajina Co to je krajina?
Ekologické globální problémy
Krajina České republiky
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_11_Ústecký_kraj
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
Rovnováha v přírodě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Ochrana přírody a krajiny
ZEMĚPIS – KRAJINA, VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Geografie Krajinná sféra
VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Člověk mění a vytváří krajinu
Přírodní krásy i tragédie na území jednoho kraje
Transkript prezentace:

Krajina a životní prostředí

Typy krajiny Současný stav krajiny je výsledkem vzájemného působení všech složek a prvků.

3. Dělení krajiny podle lidského využití Obsah 1. Přírodní typ krajiny 2. Kulturní typ krajiny 3. Dělení krajiny podle lidského využití

Přírodní typ krajiny Přírodní krajina je původní, člověkem neovlivněná Na jejím vzniku se podílely výhradně přírodní krajinotvorné procesy První zásahy do přírodní krajiny jsou spojené s rozvojem zemědělství Na Zemi je stále méně lokalit, které bychom mohli pojmenovat jako přírodní Příklady přírodních typů krajin

Kulturní typ krajiny Je to typ krajiny , na kterém se podílí jak přírodní složky krajiny, tak člověk Je to převládající typ krajiny na Zemi Kulturní krajinu dělíme podle ovlivnění konkrétní lokality člověkem Kulturní krajinu dělíme na : Kultivovaná krajina Degradovaná krajina Devastovaná krajina

Dělení krajiny podle lidského využití Krajina se dá rozdělit podle lidského využití na tyto typy : Lesohospodářská krajina Zemědělská krajina Těžební krajina Městská a průmyslová krajina

Otázky a úkoly 1. Uveď příklady přírodních typů krajin. 2. Jak dělíme kulturní typy krajiny? 3. Uveď konkrétní příklady jednotlivých typů kulturní krajiny na našem území. 4. Který z typů krajiny ovlivněných člověkem je nejvíce poškozen? 5. Jaké druhy krajiny vymezujeme v závislosti na lidské činnosti?

Dokážeš lokalizovat dané typy přírodní krajiny? Přírodní typy krajiny Dokážeš lokalizovat dané typy přírodní krajiny?

Makov, Moravskoslezské Beskydy, ČR Vyškovec, Bílé Karpaty, ČR Kultivovaná krajina Makov, Moravskoslezské Beskydy, ČR Vyškovec, Bílé Karpaty, ČR Je to typ krajiny, kde je činnost člověka v souladu s přírodními podmínkami Tato krajina se dokáže vyrovnat s lidskou činností Jsou to oblasti s řídkým osídlením a málo intenzivním zemědělstvím

Degradovaná krajina Je to krajina, která je již značně poškozená Krajina je schopna regenerace Jedná se o krajinu více urbanizovanou, zprůmyslněnou a zemědělsky využívanou Výrobní družstvo, Jižní Morava, ČR Sídlo vesnického typu, Jižní Morava, ČR Chmelnice, Dolnooharská tabule, ČR

Devastovaná krajina Mostecká pánev, povrchová těžba hnědého uhlí, ČR Je to poškozená krajina do té míry, že již sama není schopna regenerace Pobyt v této krajině negativně působí na zdraví Rekultivace je velmi nákladná Jsou to hlavně oblasti postižené povrchovou těžbou a intenzivním průmyslem Prunéřov, tepelná elektrárna, ČR

Lesohospodářská krajina Je to krajina s převládajícími lesy, které člověk využívá, ošetřuje a obnovuje Důležitá je rovnováha mezi těžbou a obnovou

Zemědělská krajina Zemědělskou krajinu dělíme na pole, louky, sady, vinice, chmelnice a pastviny Původní rostlinstvo bylo nahrazeno zemědělskými plodinami Zemědělská krajina se potýká s erozí, ohrožením spodních vod a nebezpečným splachem do povrchových toků Dokážeš uvést příčinu těchto problémů?

Těžební krajina Patří sem velmi narušené typy krajin Nejvíce postiženou krajinou je oblast povrchové těžby

Městská a průmyslová krajina V tomto typu krajiny dochází ke změně krajiny od základu Zachován je pouze horninový podklad, základní rysy reliéfu a podnebí Většinu krajiny tvoří výsledky lidské činnosti Je to značně znečištěný typ krajiny