OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu VĚCNÝ ZÁMĚR NOVELY HORNÍHO ZÁKONA Rada vlády pro energetickou a surovinovou strategii Praha,
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
OKD – partner rozvoje Karvinska
Další zdroje příjmů pro ICM. Hlavní důvody realizace Analýzy nestátního neziskového sektoru  Efektivní komunikace s neziskovými organizacemi – uvnitř.
Reporting udržitelného rozvoje - nový pohled na těžební činnost.
Historie Od roku 1946 jedinými zástupci zaměstnanců - odbory Zákon 144/1946 Sb. o jednotné odborové organizaci –§1 – název ROH Po roce 1989 Zachování principu.
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
SPOLEČNĚ PRO REGION Podpora odborného školství v Letohradě.
Public Relations Ministerstva spravedlnosti ČR Zuzana Kuncová, ředitelka tiskového odboru MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE aneb jak komunikovat nejen s médii, ale jak.
Ostrava | Projekt Energeticky nezávislý kraj analýza silných a slabých stránek.
Iva Vodáková – DURABO Vydavatelství a tisk Na Stráni Čelákovice Založeno roku 1991.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Koncepce IQ Industry jako součást aktivit rozvoje HR Alexandr Jakobe Projektový manažer, oddělení AfterCare 1.října 2008.
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
NEROSTNÉ SUROVINY ČESKÁ REPUBLIKA.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Pozice průmyslových spotřebitelů v globální konkurenci, vývoj cen Karel Šimeček, Seminář SVSE 15/05/08.
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Ruská federace x WTO a OECD
Přínos strojírenství pro Moravskoslezský kraj
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Pozice odběratelů elektřiny v ČR Seminář SVSE květen 07 K.Šimeček.
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Trh bez konkurence neexistuje Energetická bezpečnost - pohled lídra na trhu s hnědým uhlím.
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
v centrum celoživotního vzdělávání
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Studie dopadů ukončení těžby lomu ČSA zpracovaná pro HSRM v roce 2015.
ČESKO a jeho krajina.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Praha, 5. prosince 2014 Nestlé podporuje mladé. Nestlé: jednička celosvětově i lokálně Tržby ČR&SR 2013Zaměstnanci ,3 mld CZK ,6 Světové.
OBCHOD JAKO VÝZNAMNÝ ZAMĚSTNAVATEL Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod Marta Nováková prezidentka SOCR ČR.
Ekonomika Střední Asie Tomáš Barteczek Kazachstán km 2 (9. největší stát) - 17 mil. obyvatel (62. místo) - ropa, plyn, uran, zlato,
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
UKONČENÍ ADMINISTRACE Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Tisková konference
Nejvýznamější firmy Moravskoslezského kraje. Mapka Kraje, údaje Obyvatelstvo: Rozloha: 5427 km ² Krajské město: OstravaPočet okresů: 6.
Občanské vzdělávání Mgr. Ondřej Matějka. Metodický výklad k výzvě Hodně aktivit – jeden princip Občanské vzdělávání má podpořit občany ve schopnosti vystoupit.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Australia. A Wealth of Opportunities. Význam hornictví v Austrálii Rok aktivity Možnosti pro spolupráci Austrálie – Váš možný partner Jan Brejcha.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Uhelný průmysl v Evropě nová publikace EURACOAL Dr. Renata Eisenvortová Manažer evropských záležitostí Czech Coal a.s. Člen výkonného výboru EURACOAL Těžební.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Tisková konference ČMKOS
Strategie rozvoje animačního průmyslu
Terezie Mertlíková, ředitelka
Trh bez konkurence neexistuje
Tisková konference ČMKOS
Transkript prezentace:

OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s.

Historie společnosti  Ostravské uhlí se využívá od pravěku  Organizovaná těžba trvá cca 200 let  OKD se začaly formovat od konce 2. sv. války  V roce 1946 došlo ke znárodnění všech dolů a vznikla společnost Ostravsko-karvinské kamenouhelné doly  Po několika dalších změnách vznikla v roce 1965 státní společnost s názvem Ostravsko-karvinské doly  Státní etapa vývoje OKD byla ukončena v roce 1991 a vznikla akciová společnost OKD,a.s.

Historie těžby 2. Světová válka 1. Světová válka Max. produkce (1980): 24.7M t Pokles hornické činnosti

Současnost  OKD je 2. největším soukromým zaměstnavatelem v ČR a jeden z největších hospodářských subjektů v republice  OKD je jediným producentem černého uhlí v ČR  OKD provozuje v ČR 5 dolů (Darkov, Lazy, ČSM, ČSA, Paskov) s roční těžbou kolem 13 mil. T  Zásoby černého uhlí > 300 mil. T  OKD je ziskovou společností s tržbami 34,8 mld. Kč, ziskem po zdanění 3,57 mld. Kč a investicemi ve výši 2,1 mld. Kč (údaje za rok 2006)  OKD je součástí nizozemské průmyslové skupiny New World Resourses B.V.

Jsou doly atraktivní téma pro komunikaci?

Mediální atraktivita roste?  Atraktivitu lze přirovnat k závodům Formule 1 – nehody atraktivitu zvyšují  Atraktivita roste se znalostí těžby a hornictví obecně  Atraktivitu zvyšují diskuse o prolomení limitů  Atraktivitu paradoxně zvyšují ekologičtí aktivisté  Atraktivitu zvyšují zahraniční investice……  Atraktivita roste s každým „lidským příběhem“ (horníci, obyvatelé postižení hornickou činností, ne/bezpečí v dolech atd.)

Může být těžba uhlí prezentována pozitivně?

Pozitivně vnímáme:  Rekultivace,  obnovu/zlepšení životního prostředí, reinvestice do regionu,  zvyšování/stabilizace zaměstnanosti,  uhlí jako nenahraditelný zdroj energie,  hornickou profesi – se všemi změnami z období bývalého režimu,  potřebu pro chemický průmysl,  zájem investorů, zahraniční investice do české ekonomiky,  těžkou práci v dolech,  společenskou zodpovědnost firem…

Stačí reagovat? Popisovat? „Hasit?“

Jak vypadá těžební PR?  Chybí vysvětlování, osvěta  Hornická činnost není součástí všeobecného vzdělávání  Společnosti povětšinou komunikují pouze v krizových situacích  Schází pro-aktivní přístup v komunikaci  Tiskový mluvčí nejsou z oboru – často chybí nadšení – lze konstatovat i obecně  Vzhledem k historii nejsou společnosti komunikačně zdatné a zvyklé otevřeně komunikovat s médii, resp. veřejností  Obava z médií je zakořeněna zejména u zaměstnanců samotných

Vnímání společnosti  Po roce 1989 se postavení těžebních společností i horníků samotných i vzhledem k nekompetentní komunikací zhoršilo  Hornická profese ztratila na prestiži  Negativní vnímání těžařů ve vztahu k životnímu prostředí širokou veřejností  Negativní přístup médií – proč?  Alibistický postoj politické reprezentace  Neatraktivní „špinavá“ profese bez budoucnosti  Okamžitá těžba a spotřeba na úkor budoucích generací

OKD se snaží:  Otevřít se veřejnosti - společnost chce komunikovat  Zlepšit vnímaní společnosti, hornické činnosti  Vrátit prestiž hornické profesi  Zvýšit povědomí o společnosti  Být společensky zodpovědnou firmou  Zlepšit interní komunikaci a tím i vysvětlovat své záměry svým zaměstnancům jako nositelům externí komunikace  Pravidelně pracovat s médii a tím předejít vytváření veřejného názoru ještě před oznámením záměru (Frenštát, Karviná…)

Děkuji za pozornost