PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průvodce podáním žádosti do ROP JV Listopad 2012 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Advertisements

Komunitární program PROGRESS
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Oblast intervence 3.1 Služby v oblasti sociální integrace aktivita a) investiční.
Seminář k ukončování projektů FS Vzorové obsahy 10. června 2008 Praha RNDr. Alois Kopecký, ŘO FS Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Realizace projektu Společný technický sekretariát.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Poskytování sociálních služeb na základě Smlouvy o zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji v rámci projektu Zajištění dostupnosti.
PUBLICITA Informační a propagační aktivity v rámci OP VK Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Evropské fondy a Česká republika v období 2007–2013: náš pohled Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti Praha,
Projekty generující příjmy v aplikaci eCBA Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Pravidla publicity projektu
Informační systém Benefit7+
Public Private Partnership – PPP 2004 Možnosti získání příspěvků z fondů EU při realizaci PPP projektů v ČR  Ing. Olga Pokorná (Ministerstvo dopravy ČR)
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Je vás vidět – publicita projektu květen 2007 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Průvodce podáním žádosti do ROP JV Listopad 2012 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Specifika závěrečných výzev a projektů v nejisté části alokace Červenec 2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Specifika Smlouvy o poskytnutí dotace u závěrečných výzev Říjen 2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Regionální operační program jako partner rozvoje mikroregionů Seminář k problematice mikroregionů Humpolec, Richard Hubl Evropská unie Evropský.
Finanční a ekonomické hodnocení projektů Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
SEMINÁŘ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM JIHOVÝCHOD Duben 2009 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
SEMINÁŘ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM JIHOVÝCHOD Květen 2008 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Specifikace závěrečných výzev v ROP JV Listopad 2012 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Ing. Milena Smržová vedoucí oddělení kontroly realizace Účetnictví projektu.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Moderní formy profesního vzdělávání Konference k projektu Orlová -
Regionální operační program NUTS 2 Jihovýchod 2007 – 2013 červen 2007 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Audity finančních prostředků spolufinancovaných z fondů EU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Jednotný programový dokument pro Cíl 2 regionu soudržnosti Praha na období 2004 – 2006 Ing. Hana Veselá Magistrát hl. m. Prahy Odbor fondů Evropské unie.
Finanční a ekonomické hodnocení projektů Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
EXPERTNÍ PODPORA PŘÍJEMCŮM DOTACE Z ROP JIHOVÝCHOD Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Informační a propagační opatření (základní pravidla) Ing. Josef Žid Česká Kamenice
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Publicita v projektech. Povinná součást všech projektů spolufinancovaných z fondů EU –je předmětem kontrol Nařízení Komise č. 1828/2006 –kdo dává peníze.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Zdravotnictví v Regionálním operačním programu Jihovýchod Ing. Erika Šteflová Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
1 Publicita v OP VK Mgr. Eva Kurucová. 2 Publicita Publicita je velice důležitou součástí čerpání peněz z Evropských fondů. Není možno ji podceňovat.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Sekretariát Regionální rady regionu soudržnosti NUTS II Střední Morava Zlín, Formulář žádosti – ELZA Zajišťování publicity Ing. Marek BERAN.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Andrea Šafařík Fridmanská (Praha, duben 2016) PUBLICITA.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
Integrovaný regionální operační program – obecný úvod, hodnocení Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
PUBLICITA Cíl Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR Písek,
PUBLICITA NENÍ FORMALITA Olomouc, 30. září NA CO NEZAPOMENOUT Logo ROP Střední Morava Symbol EU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Burza partnerů v rámci OP EÚS Rakousko – Česká republika
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Publicita v projektech
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Ostrava
Transkript prezentace:

PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti

Pravidla publicity pravidla publicity je příjemce povinen dodržovat v případě, že získá finanční prostředky z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím ROP JV jejich smyslem je zvýšit povědomí veřejnosti o poskytnuté podpoře dodržování publicity je kontrolováno a v případě nedodržení požadavků se příjemce vystavuje riziku odebrání dotace u projektů zakládajících veřejnou podporu podle blokové výjimky pro vnitrostátní regionální investiční podporu jsou způsobilé pouze investiční výdaje Příjemce dotace odpovídá za informování veřejnosti o podpoře, kterou obdržel z fondů Evropské unie. Hlavním poselstvím je informace, že projekt byl realizován s finanční spoluúčastí EU, resp. Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), a to prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod (zkráceně ROP Jihovýchod).

Pravidla publicity pravidla se týkají: příjemce musí dále zvážit: grafických norem časových limitů příjemce musí dále zvážit: vhodnost umístění propagačních materiálů velikost a četnost propagačních materiálů formu jednotlivých nástrojů publicity výdaje na publicitu musí být adekvátní ke zvolené formě publicity a předpokládanému dopadu na cílové skupiny projektu informační a prezentační materiály musí prezentovat daný projekt Informační a prezentační materiály musí prezentovat daný projekt, tzn. je v nich například uveden název projektu, jeho zaměření, výše poskytnuté dotace, cíl projektu a další projektové údaje. Informační a prezentační materiály dle těchto Pravidel nejsou určeny k marketingové prezentaci subjektu předkládajícího daný projekt.

Obecné zásady publicity symbol Evropské unie + odkaz na Evropskou unii + odkaz na ERDF + Investice do vaší budoucnosti Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti značka ROP Jihovýchod u malých propagačních předmětů se neuvádí: Evropský fond regionálního rozvoje symbol EU i logotyp ROP Jihovýchod musí být viditelné a text čitelný. Symbol Evropské unie, stejně jako logotyp ROP Jihovýchod, nesmí být menší než ostatní zobrazené symboly. Písmena použitá pro uvedení spoluúčasti EU nesmí být menší než písmena pro národní, resp. projektové údaje, typ písma může být jiný. Příjemce je dále povinen na všech informačních a propagačních materiálech projektu uvádět rovněž logo příslušného kraje, na jehož území je projekt realizován,

Typy propagačních prostředků Velkoplošné reklamní panely (billboardy) veřejný příspěvek překročil 500 000 EUR financování infrastruktury nebo stavebních prací doporučen je standardní euroformát 5,1 x 2,4 m (velikost a počet musí odpovídat velikosti akce, min. 2 x 2 m) nahrazení velkoplošného reklamního panelu stálou vysvětlující tabulku (pamětní deskou) Stálá vysvětlující deska (pamětní tabulka) veřejný příspěvek překročil 500 000 EUR nákup hmotného předmětu, financování infrastruktury nebo stavebních prací minimální velikost 300 x 400 mm visí nejméně po dobu udržitelnosti Pokud celkový veřejný příspěvek na projekt překročil 500 000 EUR a projekt spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací, příjemce je povinen během realizace umístit v místě realizace projektu velkoplošný reklamní panel. Příjemce může využít této formy publicity svého projektu i v případě, že projekt neodpovídá uvedeným podmínkám. Informace musí zabírat nejméně 25% plochy billboardu či pamětní tabulky. Velkoplošný reklamní panel je třeba umístit bezprostředně po zahájení fyzické realizace projektu. V případě, že fyzická realizace projektu byla zahájena již před podáním žádosti o dotaci, je nutno reklamní panel umístit bezprostředně po podpisu Smlouvy o poskytnutí dotace. Panel musí být zachován po celou dobu průběhu realizace projektu. Nejpozději do šesti měsíců po dokončení operace příjemce nahradí velkoplošný reklamní panel stálou vysvětlující tabulkou

Typy propagačních prostředků plakáty (min. A4), inzerce informační materiály (brožury, letáky, oznámení, obaly na CD/DVD apod.) informační akce (konference, semináře, veletrhy, výstavy, soutěže apod. – náležitosti na dokumentech např. pozvánce, prezenční listě či předávaných materiálech a dále vlajka v místě konání akce) internetové stránky propagační předměty (jsou chápány jako doplnění publicity) platí obecné zásady publicity NEZAPOMEŇTE FOTODOKUMENTACÍ DOLOŽIT SPLNĚNÍ PRAVIDEL PUBLICITY

Logo EU Vždy se ujistěte, zda logo EU používáte správně! Povolené varianty: jednobarevné použití zobrazení na barevném pozadí

Nepovolené varianty loga EU Emblém je obrácený Hvězdy nejsou vzpřímené Hvězdy nemají správnou pozici v kruhu

Příklad použití

Příklad použití

Příklad použití V černobílém tisku a v případě, kdy není z technických důvodů možné aplikovat značku barevně, používá se její černobílé provedení prioritně ve svém pozitivním a pouze okrajově v negativním provedení.

Příklad použití

Příklad použití V případě, kdy billboard je aktivitou projektu, musí být výše uvedené informace dobře viditelné a jasně čitelné pro ty uživatele, kterým je informace určena. Doporučujeme, aby informace zabíraly na billboardu 25% tabulky.  V případě realizací billboardů ze strany příjemců v této oblasti podpory je povinnost informovat oddělení publicity a technické pomoci předáním návrhů těchto billboardů k posouzení optimální velikosti. Návrhy mohou být předávány prostřednictvím elektronické pošty.

Úřad Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod Kounicova 13, 602 00 Brno www.jihovychod.cz Kontakty: Ing. Kateřina Kurková vedoucí oddělení publicity a technické pomoci tel. 532 193 544 kurkova@jihovychod.cz