4.3. 2010, PREZENTAČNÍ TECHNIKY Poznání sebe sama ve skupině (jak jednám při hromadné aktivitě)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asertivita.
Advertisements

Podnikat je když....? Realita Ivan PilnýHradec Králové prosinec 2011.
Strategie a taktika jednání s lidmi
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 Umím se prosazovat? © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Metody sociální pedagogiky
PREZENTAČNÍ TECHNIKY, Improvizace ve skupinách i jednotlivě.
KRALUPY TŘANOVICE Po trase Kralupy n/Vltavou – Třanovice – –
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
STARÉ SPLAVY, BŘEZEN 2012 P O D P O R A T A L E N T O V A N Ý C H S T U D E N T Ů A Ž Á K Ů ( Absolventi gymnázií – potenciál pro rozvoj vědy )
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Rozdíly mezi osobnostmi
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Sebeuvědomění a sebekontrola
Vedení týmů a týmová práce Synergie. SYNERGIE SYN=SYNTÉZA ERGIE=ENERGIE Konečný výsledek je větší, než suma jeho částí.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
PROCVIČENÍ MOZKOVÝCH HEMISFÉR, IMPROVIZACE Prezentační techniky
Naučíme vás komunikovat ?!
Aktivity na seminá ř i Prezenta č ních technik Skupinová spolupráce.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY T EST – TYPY ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ Náplň: psychologický text (preference ze dvou výroků) o 30 položkách, záznamový arch, řešení.
Teorie vzdělávání dospělých
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
ZÁKLADY ASERTIVITY.
Vnitřní výpověď. Co to je Stav člověka, který výpověď formálně nepodal, ale mentálně se rozloučil. Vnitřní výpověď je stav narušeného spojení člověka.
Manager nebo leader? Management je pozice
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Prezentační techniky  Vytvořit bez mluvení řady podle zadaných parametrů (barva vlasů atd.), co nejrychleji  Smysl: zpětná vazba ke spolupráci.
Cargo efekt a testování 5. a 9. tříd Ondřej Šteffl,
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
HORIZONT ZLÍN Workshop
Expertní dobrovolnictví
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
Teorie vzdělávání dospělých
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Společenské aspekty bezpečnosti Téma 6
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Práce se selhávajícím žákem
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Prezentační a komunikační dovednosti
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Transkript prezentace:

, PREZENTAČNÍ TECHNIKY Poznání sebe sama ve skupině (jak jednám při hromadné aktivitě)

Míčky a nálada Házení míčku s vyjádřením dnešní nálady, druhý člověk náladu „zobrazí“ v poděkování, pak předá zase svou Smysl: rozvoj empatie – vciťování se do druhého, zaktivizování, poznání skupiny

Otáčení „ostrova“ Ve skupinách stojíme na „ostrově“ – látce, úkolem je ji otočit tak, aby z ní přitom nikdo neslezl Smysl cvičení: komunikace ve skupině, řešení simulované situace, poznání svých reakcí v týmovém úkolu (pasivní, aktivní)

Abigail Postavy Abigail, Slag, Gregory, Ivan, Sindibád – skupinová diskuse nad jejich „morální kvalitou“ Smysl cvičení: komunikace ve skupině, spolupráce, prosazení vlastního názoru, hledání řešení – strategie splnění úkolu + schopnost reflexe

Ovoce Každý se může vyjadřovat pouze jedním slovem, celý tým má za úkol„domluvit“ se na jednom ovoci Smysl: shodnout se ve skupině, prosadit sám sebe, umět včas ustoupit, schopnost kompromisu, empatie (vycítit, jakou strategii zvolit)