Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Společný regionální operační program (SROP) GRANTOVÁ SCHÉMATA KARLOVARSKÉHO KRAJE Aktuální stav průběhu 1. kola výzvy.
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Projekt UNDP-GEF Název: Zachování biologické rozmanitosti trvalých travních porostů v pohoří Karpat v České republice prostřednictvím cíleného využití.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Co nového v Karpatské úmluvě? Mgr. Jana Vavřinová Ministerstvo životního prostředí Rožnov pod Radhoštěm, 9. – 10. června 2008.
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
Projekt UNDP-GEF Název: Zachování biologické rozmanitosti trvalých travních porostů v pohoří Karpat v České republice prostřednictvím cíleného využití.
PRAVÉ VALAŠSKÉ Regionální ochranná známka Ing. Kateřina Sobotková MAS Rožnovsko
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
Program podpory regionů Společenská odpovědnost v ČSOB a Poštovní spořitelně.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
HANÁ regionální produkt ® Přinášíme Vám to pravé z Hané …
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
- POLABÍ - ZNAČENÍ REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ Michaela Roškotová MAS Podlipansko, o.p.s.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
S DRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV Nevládní a politická organizace s celostátní působností, která sdružuje a hájí zájmy obcí a měst v ČR Vznik na počátku 2008.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
REGIONÁLNÍ PRODUKT PODKRKONOŠÍ SEMINÁŘ PRO ODBORNÍKY A ŠKOLY V CESTOVNÍM RUCHU , DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Vzdělávací seminář Asociace turistických informačních center ČR 22. září 2011, Poděbrady.
MA-G 21 Konference pro podnikatelský sektor Náměšť nad Oslavou 15. října 2012 Petr Holý.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Černěves, Dobříň, Dušníky, Krabčice, Kyškovice, Libkovice.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Tel: U Nisy 745/ 6a , Liberec 3 - Jeřáb Tel: 
Angažovanci Petr Holý - ORR.
Agroturistika a venkovská turistika
Venkovská turistika 2017 Spolupráce SVTA a ATIC.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Kategorizace organizací destinačního managementu
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
MAS Lípa pro venkov z.s. Monitoring a evaluace
Značka „Českosaské Švýcarsko
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Transkript prezentace:

Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda regionálny produkt® Leszek Richter Poľský kultúrno-osvetový zväz v ČR Mojmírovce, 7. decembra 2010

Asociace regionálních značek

ARZ, systém Domácí výrobky 13 členských regionů přes 280 platných certifikátů jednotné principy udělování značek propojení na národní úrovni jednotná propagace, prezentace, grafický styl otevřená novým reginům

Mikroregion Górolsko Swoboda Česko-Polsko-Slovenské trojmezí

Mikroregion Górolsko Swoboda je dobrovolným sdružením právnických osob zabývajících se propagací gorolské kultury všemi dostupnými prostředky zakládajícími členy Sdružení jsou: MS PZKO Jablunkov, Gromada Górali na Śląsku Cieszyńskim z/s w Ustroniu a Obec Oščadnica společné místní zvyky a tradice jednacími jazyky Sdružení jsou: - gorolské nářečí, - jazyk polský, český a slovenský

prvním společným projektem bylo zavedení značky „Górolsko Swoboda regionální produkt®” 31 certifikovaných výrobků nebo skupin výrobků

Co značky vyjadřují? (Certifikační kritéria) původ výrobku – od místního výrobce kvalita šetrnost k přírodě jedinečnost - tradice - místní suroviny - řemeslná práce - motiv regionu - výjimečná kvalita

Příklady certifikovaných výrobků řemeslné výrobky: tradiční řemesla (keramika, řezbářství, kovářství, drátenictví, krajkářství, košíkářství), ale také např. výroba textilu a papíru potraviny a nápoje: chleba, pečivo, cukrářské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a uzeniny, ovocné šťávy, limonády, pivo, pálenky, medovina přírodní produkty: med, zelenina, houby, bylinky

Nejen udělování značky propagace, prezentace - na regionální i národní úrovni - web, tiskoviny, noviny, média... síťování prodejních míst společné přidružené aktivity - jarmarky aj. prezentace - řemeslné dílny a další navazující projekty...

Kalendář řemeslných akcí Mikroregionu Górolsko Swoboda I. „Stavanie mája” spojené s „Goralským jarmokom” Termín: sobota, 1.5. 2010 Miesto: Jabłonków, Mestský lesík II. „Gorolský jarmok” v rámci 17. ročníku Medzinárodnej súťažnej prehliadky regionálnych súborov „Złoty Kłos” Termín: pondelok, 3.5. 2010 Miesto: Zebrzydowice, amfiteáter III. „Goralský jarmok” v rámci 18. ročníku medzinárodnej súťažnej prehliadky v hre na heligónku „Oščadnická heligónka” Termín: nedeľa, 30.5. 2010 Miesto: Oščadnica, Námestie M. Bernáta IV. „Otvorenie kúpeľnej sezóny” Termín: 19. - 20. júna 2010 Miesto: Ustroń, námestie

Miesto: Jabłonków, Mestský lesík V. „Szikowne Gorolski Rynce” v rámci 63. Medzinárodných folklórnych stretnutí „Gorolski Święto” Termín: 7. – 8. augusta 2010 Miesto: Jabłonków, Mestský lesík VI. „Goralský jarmok” v rámci „BARANINA Ustroń 2010 – V. Majstrovstvá Poľska v podávaní baranieho mäsa” Termín: sobota, 14.8. 2010 Miesto: Ustroń, amfiteáter VII. „Oščadnický kermáš” Termín: nedeľa, 15.8. 2010 Miesto: Oščadnica, Námestie M. Bernáta VIII. „Dožinkový jarmok” Termín: sobota, 21.8. 2010 Miesto: Ustroń, námestie IX. „Goralský jarmok” v rámci „Festiwal Military Ustroń” Termín: 28. – 29. augusta 2010

Cíle a přínosy regionálního značení I. Ekonomický rozměr podpora místních drobných podnikatelů (zviditelnění a efektivní reklama, zvýšení prestiže jejich produktů) podpora místní ekonomiky, diverzifikace ekonomických činností Sociální rozměr hrdost na region, sounáležitost, vnímání hodnoty místního dědictví (přírodní, kulturní) podpora aktivní spolupráce: podnikatelé (výrobci, prodejci), veřejná správa, neziskový sektor, ochrana přírody

Cíle a přínosy regionálního značení II. Environmentální rozměr podpora lokální výroby a spotřeby – snížení dopravní zátěže podpora šetrných produktů, environmentální poradenství udržitelný cestovní ruch – poskytnutí alternativy, osvěta, vnímání místního dědictví a běžného života v regionu Regionální rozměr: zviditelnění regionu, posílení image regionu ochrana specifik regionů, tradic, kultury, krajiny...

Značení služeb v cestovním ruchu Šumava – ubytovací a stravovací zařízení principy velmi podobné značení výrobků certifikační kritéria: - umístění zařízení v regionu - spojitost s regionem - kvalita - hodnocení komise z pohledu zákazníka - šetrnost k životnímu prostředí přísnější hodnocení a častější kontroly

Kontakt Leszek Richter Poľský kultúrno-osvetový zväz v ČR www.pzko .cz tel.: +420 558 711 582 mobil: +420 731 650 272 richter@pzko.cz www.pzko .cz www.domaci-vyrobky.cz www.regionalni-znacky.cz