Listy, květy a plody rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
Rostliny a živočichové
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Stromy.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Digitalizace výuky Příjemce
Rozmnožování rostlin Opylení
Plody Mgr. Helena Roubalová
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
PLOD.
Rostliny rybníka a jeho okolí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Krytosemenné rostliny
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
SEMENNÉ ROSTLINY.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rostliny na jaře 4. ročník
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Zpracovala: Mgr. Z. Pavlů
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
List a květ.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Nahosemenné rostliny I
05 Květiny a stromy na jaře
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Listy, květy a plody rostlin

Autor: Mgr. Adriana Benšová Šablona: V/II DUM 63 Období: duben 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/Anotace Žáci se seznámí s různými druhy listů, s jejich složením, s části květů, jejich opylováním a druhy plodů.

Listy - u bylin vyrůstají ze stonků - u stromů a keřů rostou z větví - na jaře - raší - v létě - zelené listy - na podzim - usychají a opadávají - obsahují zeleň listovou

čepel List se skládá z - čepele ( plochá část listu) - řapíku řapík Listy a) jednoduché - mají čepel z jedné části (list lípy) B) složené - mají čepel složenou z několika listů ( list kaštanu - jírovec maďal)

Listnaté a ovocné stromy mají listy. Jehličnaté stromy mají jehlice.

Květy - slouží k rozmnožování rostlin - se liší : barvou tvarem vůní Květ má část - samčí - samičí tyčinka

Květy můžou být: a) jednoduché b) květenství (soubor květů) Jednoduchý květ Květenství

Samčí část květu - jsou tyčinky - jejich prašníky vytvářejí pyl Samičí část květu - je pestík - je-li pestík opylen, vyvíjejí se v semeníku semena a vytvoří se plod Okvětní lístky svou barvou a vůní lákají hmyz, který přenáší pyl a květy opylí. Některé stromy a keře mají zvlášť květy samičí a samčí vždy na jednom stromě (např. smrk, borovice, jedle, modřín, dub, buk, líska).

Vrba jíva má na jedné rostlině květy samičí a na jiné rostlině květy samčí. Na keři, který má květy samičí, ,,kočičky“ zezelenají a na keři s květy samčími ,,kočičky“ zežloutnou pylovými zrnky. Včely - opylují velké, barevné nebo silně vonící květy Čmeláci - opylují květy s hlubokými kalichy (květy jetele) Drobné a nenápadné květy (obilné klasy nebo květy jehličnanů) jsou opylovány větrem.

Plody - vznikly z opylených květů, obsahují jedno nebo více semen, z nich může vyrůst nová rostlina - vyrůstají na listnatých stromech a bylinách Semena jehličnatých stromů jsou nahá, říkáme jim nažky.

Plody - suché - dužnaté Suché plody - nemají dužinu makovice lusk oříšek

malvice Peckovice - semeno je uloženo v pecce Malvice - semena jsou uložena v jádřinci Bobule - semena jsou uložena v dužině bobule malvice peckovice

STROM PLOD Jabloň Bukvice Hrušeň Ořech Dub Jablko Buk Žalud Ořešák Přiřaď k sobě správně strom a jeho plod: STROM Jabloň Hrušeň Dub Buk Ořešák Broskvoň PLOD Bukvice Ořech Jablko Žalud Broskev Hruška

Zdroje - obrázky: www.google.cz www.obrazky.cz