Připojení v Česku: jaká je realita? aneb: co říkají statistiky? Jiří Peterka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Modré volání Zaměstnanecký program pro skupinu AGROFERT HOLDING, a.s.
Trendy finančních produktů ČLFA
Školní síť a její připojení k internetu
DIAL – UP ISDN ADSL kabelová televize bezdrátové (WiFi) mobilní
Připojení k internetu.
U:fonův Fofr Internet Za nula
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Výstavba otevřených optických sítí - pro a proti
Emancipace satelitního vysílání v ČR pro reklamní trh Leoš Pohl Czech Digital Group, a.s. 12. června 2008 DIGIMEDIA 2008.
Mobilní Internet v ČR Situace a stav na přelomu 2008/9 Patrick Zandl Lupa.cz.
počítačová síť - propojení počítačů, které vzniklo za účelem pohodlnějšího a rychlejšího šíření informací. Počítače mohou být propojeny buďto kabely nebo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Produktová prezentace Euphony
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
Nabídka produktů pro pracovníky v oboru farmacie
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_140_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
ZSV – Nabídka Autor: Mgr. Daniela Tauchmanová
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
Co je ENUM? aneb: ENUM v kostce Jiří Peterka E E.
Občanské sdružení PilsFree
Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Přednosti a úskalí IPTV Jiří Peterka IPTV over ….. STB IPTV set-top box IPTV Internet xDSL nebo FTTx IPTV over xDSL (ADSL, ADSL2+) over FTTX.
Kde jsme dnes a kam půjdeme zítra? Patrick Zandl – Pipeline a.s.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
s ohledem na LTE a místní prostředí
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Mobilní trh v číslech Internet Advertising Conference 2011 Pracovní skupina pro mobilní reklamu.
Telekomunikace 14TC Semestrální práce:
Tomáš Václav, manažer produktového marketingu V Praze dne 23. září 2008 Internet v mobilu, nebo mobilní Internet?
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Internet Pojem Internet se začal vymezovat v polovině šedesátých let, kdy Američané hledali způsob, jak propojit důležitá vojenská pracoviště a tím zajistit.
TV trh s reklamou – nyní a potom Digimedia 2007 Květen 2007.
Imigranti na trzích práce v EU
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Mobil a Internet: přátelé nebo protivníci? Jiří Peterka.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Chci nabízet připojení WiFi. Malá domácí síť Nabízí možnost připojení kdekoli v bytě, nebo domě V zahraničí se nabízí v balíčku s připojením ADSL. Ukažme.
Mobilní Marketing. Co je Mobilní Marketing? Všechna řešení, která využívají nástrojů mobilní komunikace pro komunikaci s uživatelem a zákazníkem. SMS,
INTERNET Možnosti připojení.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
IPTV dva roky poté Jan Potůček, DigiZone.cz. Stručná historie září 2005 – zahájení prvního pilotního vysílání IPTV v České republice (Mattes AD, Ostravsko)
Možnosti připojení k Internetu ve Velkém Meziříčí
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
ACCELERATE TO INCREASE OUR LEADERSHIP July 24, 2006 A CCELERATE TO INCREASE OUR LEADERSHIP Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Finanční výsledky za.
Druhy připojení k internetu
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Všeobecné informace Firma se skládá z Telefónica Czech Republic, a.s. a z dceřiných společností.. Společnost je hlavním dodavatelem fixních telekomunikačních.
Státní politika vysokorychlostního přístupu ISSS, duben 2005.
GSM.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
TARIFY aneb Ceny telekomunikačních služeb. Způsoby tvorby cen z hlediska marketinku: 1. Nákladově určená cena 2. Podle konkurence (vůdce a následovatel…)
Wifi, LAN a internet v elekt. drátech Počítačové sítě naší školy.
Typy připojení k internetu
Možnosti připojení k internetu
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Internet = je celosvětový systém propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Telefónica Czech Republic a.s.- co vše pro vás děláme Miroslav Hořejší
Telefónica Tato firma, která rozhodně nebyla považována za favorita tendru, je v české kotlině v podstatě neznámá - největší trhy má ve Španělsku a zemích.
O2 Duo Mobil Praha, 3. dubna 2007.
Transkript prezentace:

Připojení v Česku: jaká je realita? aneb: co říkají statistiky? Jiří Peterka

na adresu statistik: věřím jen té statistice, kterou si zfalšuji sám ……. sir Winston Churchill dr. Joseph Goebbels, říšský ministr propagandy

ADSL vs. Wi-Fi: co převládá? dnes už se otevřeně připouští, že Český Telecom se svým ADSL zaspal dobu ….. –dlouho otálel, prosazoval ISDN apod. … a když už se rozhoupal (IOL Platinum), regulátor mu to zatrhnul (kvůli absenci velkoobchodní nabídky) tím se otevřel prostor pro Wi-Fi (v poslední míli) –aneb: lidé si pomohli sami, postarali se o svou konektivitu hypotéza: –po nástupu ADSL bude Wi-Fi připojení (alespoň v domácnostech) postupně ubývat …. potvrdilo se to?

problém: u ADSL: –ví se (skoro úplně) přesně, kolik je přípojek u kabelu: –víceméně také u Wi-Fi: –existovaly jen odhady více či méně kvalifikované použito ještě při ART 12 –dnes už jsou známy přesnější údaje použity už při ART 5 kde se vzaly přesnější údaje? –ČTÚ pravidelně sbírá dotazníky od providerů, včetně těch co využívají Wi-Fi –dnes už vyhodnocuje i jejich čísla ale stále nezapočítává přípojky, realizované zájmovými sdruženími ale činí tak málo často

Jak rostlo ADSL a Wi-Fi? pozorování: –„ADSL dochází dech“ hypotéza: –počty ADSL a Wi-Fi přípojek se vyrovnávají podle údajů ČTÚ: ADSL je včetně LLU a přeprodeje Wi-Fi je včetně FWA (cca ), ale neobsahuje přípojky od zájmových sdružení

ADSL dochází dech ….

Připojení domácností podle ČSÚ v roce 2007 (oproti 2006): –ADSL výrazně rostlo, –Wi-Fi (méně výrazně) klesalo v roce 2008 (2Q): –trend se obrací !!! –ADSL klesá –Wi-Fi výrazně roste

Připojení domácností dle Factum Invenio ….. podle průzkumů Factum Invenio je trend opačný: –ADSL posiluje –Wi-Fi oslabuje ale shoduje se s ČSÚ na tom, že: –v poslední době v domácnostech Wi-Fi převažuje

příčiny, souvislosti ……. u firem je situace jiná: –převládá ADSL –např.: MOSEK od ČTÚ, 9/2008, firmy nad 10 lidí: ADSL: 43% Wi-Fi: 29% kabel: minimálně –důvody: součást komplexnějších řešení, kombinace s dalšími službami, vyšší rychlosti, větší spolehlivost, ….. u domácností: výhody Wi-Fi oproti ADSL –přechod do 5 GHz umožňuje zrychlit a zvýšit spolehlivost Wi-Fi, ….. –náklady jsou relativně nízké a technologie běžně dostupné –hlas „skoro zdarma“ jako bonus nikoli za „velké peníze“ jako přítěž !!! –lze podnikat „v malém“ lokálně, ne nutně celoplošně –není zde („ekonomická“) regulace !! ve Wi-Fi je větší konkurence –„malí“ dokáží porážet velké

i velcí se přizpůsobují ….. po letech nechápání a přezírání vstupují do Wi-Fi i velcí hráči: –Telefónica O2 Czech Republic začala nabízet připojení na bázi Wi-Fi zatím pilotní projekt, bez větší publicity formou spolupráce s existujícím Wi-Fi operátorem –společnost Netbow: TO2 CR převzala její zákazníky –původní operátor nyní poskytuje hlavně podporu zákazníkům »konektivitu atd. dodává Telefónica –značka (jméno produktu/služby) je již od Telefóniky:

ADSL vs. Wi-Fi celkově …. dle ČTÚ aneb: český fenomén pokračuje ČTÚ počítal v rámci svých analýz procentuelní podíl technologií na celém maloobchodním trhu s broadbandem –v roce 2005/6 a v roce 2007/8 –vyšlo mu, že se změnil jen relativně málo: ADSL mírně kleslo Wi-Fi mírně stouplo Česká republika má nestandardně vysoký podíl Wi-Fi přípojek –a tento „fenomén“ nezaniká, ale ještě se zvětšuje !!!!

pevné vs. mobilní ….. mobilní penetrace dnes dosahuje skoro 130% –ve skutečnosti aktivních SIM karet kolik aktivních SIM karet připadá na jednoho uživatele? kolik lidí ještě nemá mobil?

kolik lidí (skutečně) používá mobilní telefon? Dle ČSÚ, ve 2Q 2008 …. v celkovém průměru: 88% (2005: 76%) –možná až přes 1 milion lidí v ČR ještě nemá mobil 1,8% studentů nepoužívá mobil vychází cca 1,47 aktivní SIM karty na (skutečného) uživatele mobilu

co lidé (také) dělají se svými mobily? průměry T-Mobile: –uživatel provolá 100 minut odchozí i příchozí hovory –přenese 34 SMS odhad: –polovina uživatelů svůj mobil (téměř) vůbec nevypíná rekordy zákazníků T-Mobile: –tarifní zákazník: průměr minut za měsíc –tarif T30 Hit, paušál 226,10 Kč, 30 minut v ceně –325 hovorů: průměr přes 40 minut/hovor –hovorné: nejméně Kč měsíčně !!!! –zákazník předplacených služeb (Twist) průměr minut za měsíc –371 hovorů, průměr přes 47 minut/hovor –průměr cca 9,7 hodiny denně !!! –hovorné: nejméně Kč měsíčně !!!

Jak lidé (domácnosti) utrácí za ICT? Dle dat od ČSÚ … průměr na 1 člena domácnosti: –81,5% všech nákladů (na ICT) jde na telekomunikační a internetové služby z toho: –50,5% na provoz mobilu, –11,9% na připojení k Internetu závěr: –lidé utrácí mnohem více peněz za mobily příběh „telefonu pro chudé“ –stát přispíval 200 Kč měsíčně na (mobilní) telefon lidé využívali jen zcela minimálně nemají to zapotřebí !!!!!!!! hypotéza: –rozvoji Internetu brání nejvíce: vysoká pořizovací cena počítače, nikoli vysoké ceny připojení –názor: uvedená čísla to vyvrací

Jaká je naše „internetová gramotnost“, ve srovnání s průměrem EU? Podle dat ČSÚ a Eurostatu ….. jde o počet „internetových dovedností“, které uživatelé zvládnou v ČR máme více „znalých“ (na pokročilé úrovni) než je průměr EU –ale méně „neznalých“ (na střední a základní úrovni) Závěr: v ČR máme větší „digital divide“, než v průměru EU –větší disproporci mezi počty lidí kteří „umí“ a kteří „neumí“

příspěvek do diskuse o digitální dividendě ….. většina statistik ukazuje, že: –využití Internetu roste na úkor sledování TV nejvýrazněji u mladších uživatelů –sledovanost klasické TV klesá zájem se přesouvá od lineárních médií k těm nelineárním –ke službám na žádost –klasickou TV lze sledovat po Internetu ale naopak to nejde !!!! diskuse kolem digitální dividendy je hlavně o tom, zda ji využít pro: –„ještě více TV“ šířit terestricky více lineárních programů, nebo –„ještě více Internetu“ využít uvolněné kmitočty pro větší dostupnost (mobilního, bezdrátového) Internetu doporučení: –vzít v úvahu trendy v chování uživatelů a ne pouze sílu lobbingu

děkuji za pozornost Jiří Peterka nezávislý konzultant a publicista tento příspěvek najdete na