KERAMICKÉ SUROVINY A MATERIÁLY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEDM NOVODOBÝCH DIVŮ SVĚTA
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_221_ORIENTACE_V_ČASE Téma: ROK, ROČNÍ.
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.5 Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zvyšování.
VY_32_INOVACE_18 - TUKY A BÍLKOVINY
 Co d ě láme  Jak jsme pokro č ili  Selek č ní metody  K ř í ž ení  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme nyní  Co d ě láme  Jak.
Přehled stavebních materiálů
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Houby.
Významné soli Mgr. Helena Roubalová
Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
Žáruvzdorné materiály a výrobky
Materiály používané v modelovně a sádrovně
Název šablony: Inovace v p ř írodopisu 52/P18/ , Vrtišková Vzd ě lávací oblast: Č lov ě k a p ř íroda Název výukového materiálu: Geologické d ě.
 O co se pokoušíme  Stav p ř i minulé minikonferenci  Jak jsme pokro č ili  Po č ítání fitness  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Chci vám ř íci - DĚKUJI ! Za všechny ty v ě ci, o které jsem sice nikdy nežádal,
ˇ (H2O).  Voda je velmi č astým nám ě tem v um ě ní. Vyskytuje se tém ěř ve všech um ě leckých sférách….a ť u ž se jedná o fotografii, obrazy, hudbu.
S á d r a Autor: Alena Švejková.
Zkušebnictví a technologie Ing. Radomír Sokolář, Ph. D
KURZ PRVNÍ POMOCI Ve č tvrtek 13. února 2014 jsme navštívili Mendelovu st ř ední školu v Novém Ji č ín ě, kde si pro nás ž ákyn ě 4. ro č níku pod vedením.
Písemné opakování v pond ě lí teorie pnutí vysoké pnutí nestálost vyšší reaktivita.
Vypracovala:Eliška Hlínová 8.t ř ída Dne: Pokra č uj na další stránku Konec prezentace.
Keramický výrobek.
KERAMIKA Kateřina Marková II.D.
ZŠ a MŠ Olšovec, p ř ísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Lidské t ě lo VY_32_INOVACE_7.
Nářadí a pomůcky v modelovně Pomůcky modeláře Autor: Alena Švejková.
Dopravní značky.
Zdravotní keramika.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_238_JEHLIČNATÉ_STROMY Téma: JEHLIČNATÉ.
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _05
Hlavní forma na ouško – - dvoudílná Autor: Alena Švejková.
SOLI Stavební materiály
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Všechno v mém životě souvisí AC Education s.r.o. |
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
 Krystalická  Pravidelné uspo ř ádání č ástic  Periodicky opakované uspo ř ádání – dalekodosahové  Monokrystaly – č asto anizotropní – vlastnosti.
Janík, Rídl.  N ě mecko (oficiální název Spolková republika N ě mecko), je st ř edoevropský stát, rozd ě lený na 16 spolkových zemí. Na západ ě sousedí.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
Keramika Zbožíznalství 1. ročník Keramika – suroviny a) základní - tvárlivé jíly (kamenité) - hlíny (hrnčířské,kameninové) - kaolin b) ostatní - ostřiva,
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
KAKAO A ČOKOLÁDA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: kakao, čokoláda, výroba, výrobky, dělení čokolády Autor:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceTechnické.
Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
VY_32_INOVACE_Fi_II_17 Název Itálie a Řecko II. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ZÁSAHY STÁTU DO EKONOMIKY Nikola Krásná C2B. stát svými regulacemi zasahuje do chování ekonomiky a role tr ž ního systému je omezená ▶ smíšená ekonominka.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
Sklo, keramika, stavební pojiva. Sklo Vzniká roztavením a opětovným ztuhnutím nerostných surovin Nemá pravidelnou krystalovou strukturu = je amorfní Pevný.
Atmosféra.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceVýznam.
Sada číslo 13 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Keramika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_24-12
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ELEKTROTERMICKÉ PROCESY
Polykondenzace 20. prosince 2013 VY_32_INOVACE_130309
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Lití - klasika Lití je způsob výroby polotovarů a součástí, kdy se roztavený materiál vlije nebo vtlačí do formy. Po ztuhnutím materiálu ve formě vznikne.
Kompozity Kompozity tvoří materiálový systém, složený ze dvou nebo více fází, s makroskopicky rozeznatelným rozhraním mezi fázemi, dosahující.
Teorie obrábění Obrábění je způsob výroby, při kterém konečný tvar výrobku získáme oddělením přebytečného materiálu v podobě třísky. Obrábění spočívá v.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
ZPRŮMYSLNĚNÝ MONOLIT.
Získávání energie pro život
Transkript prezentace:

KERAMICKÉ SUROVINY A MATERIÁLY

Rozdělení keramických surovin základní keramické suroviny plastické neplastické pomocné keramické suroviny v sádrovně a modelovně při výrobě keramiky dekorační suroviny základní vedlejší

základní keramické suroviny plastické suroviny kaolíny, jíly hlíny neplastické suroviny ostřiva (křemen) taviva (živec)

Základní keramické suroviny Jsou součástí keramického střepu a přímo se podílí na jeho výrobě, bez základních keramických surovin nelze vyrobit keramický střep

Plastické suroviny (kaolíny, jíly, hlíny) pojivo - spojuje suroviny plastičnost – s vodou tvoří tvárné těsto, které si zachová svůj tvar při sušení a pálení a smršťuje se tvorba střepu – tvoří při vytváření střep a po výpalu vzniká tvrdý keramický střep licí hmota – s vodou a ztekucovadlem vzniká licí hmota smrštění – při sušení a výpalu dochází ke zmenšení výrobku podle druhu výrobku až o 15 %

Neplastické suroviny ostřiva (křemen) - zvyšují teplotu výpalu - tvoří nosnou kostru výrobku taviva (živec) - snižují teplotu výpalu - za syrova působí jako ostřivo

Pomocné keramické suroviny Nejsou součástí keramického střepu, bez nich však není možná výroba keramických výrobků

Pomocné keramické suroviny a materiály v sádrovně a modelovně sádra mýdlo šelak fermež oleje pryskyřice laky epoxidy další materiály

Pomocné keramické suroviny a materiály při výrobě keramiky kovy dřevo plasty a další umělé hmoty voda paliva pryskyřice lepidla tmely a cementy ztekutiva minerální oleje, petrolej parafín šamot a žárovzdorné materiály

KONEC