Kreativita Pavla Kotyzová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Your name your caption here NTTP 2010 Mozkové hemisféry Logika Detaily Fakta Pravidla Slova, jazyk Matematika Současnost Budoucnost Bezpečí Realita Pocity.
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
Jak se učí inovační podnikání
ZÁKLADNÍ INFORMACE Název předmětu: Základy managementu (BPH_ZMAN)
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP2/ P5 Manažerské rozhodovací metody Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: duben.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Kterou hemisférou myslíte ?
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Komunikační a prezentační dovednosti - KOPRD Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Komunikace a prezentace KOPRD
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita. Rozhodovací metody. 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
DOMINANCE PRAVÉ A LEVÉ HEMISFÉRY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Kreativita Pavla Kotyzová
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

Kreativita Pavla Kotyzová Týmová práce TYMP1/ C11 Kreativita Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2014

Váš potenciál DOSAHUJE tam, kam DOSAHUJE Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Váš potenciál DOSAHUJE tam, kam DOSAHUJE vaše představivost PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Co je kreativita? KREATIVITA = POTENCIÁL MOZKU + DOVEDNOST Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Co je kreativita? KREATIVITA = POTENCIÁL MOZKU + DOVEDNOST Jestliže jsme kreativní, otevíráme se všemu novému, co přichází, hledáme jiné možnosti. Nezůstáváme stát u starých zvyků, úkoly a problémy řešíme novými způsoby. Co přináší kreativita: nalezení nových řešení vyřešení problémů uvolnění atmosféry zvýšení sebedůvěry. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Dobrá zpráva Každý člověk je kreativní. Stává se ale, že lidé Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Dobrá zpráva Každý člověk je kreativní. Stává se ale, že lidé nemají dost odvahy nebo možností a znalostí, jak kreativitu rozvíjet. Stálý shon a předsudky kreativitu potlačují. Kreativitu lze procvičovat. Je třeba získat odvahu a nové věci zkoušet. Nedat se zastrašit a odradit bariérami. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Pravá a levá hemisféra Všichni využíváme obě poloviny mozku, ale většinou máme tendenci se spoléhat na jednu polovinu více, než na druhou. Každá z hemisfér mozku zpracovává přijaté informace jiným způsobem. Když je levá hemisféra mozku aktivní, pravá he­misféra přejde do uvolněného, polomeditativního stavu spojeného s vlněním alfa. Nastane-li obrácená situace, přejde do tohoto stavu hemisféra levá. Americký neurofyziolog Roger Wollcot Sperry získal za svůj výzkum o obou mozkových hemisférách Nobelovu cenu za fyziologii a lékařství.  

Kterou stranu mozku k myšlení preferujete? Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Kterou stranu mozku k myšlení preferujete? Levou stranu preferující lidé mají tendenci být analytičtí, verbální, matematičtí, logičtí, lineární, zjišťující, symboličtí, a objektivní. Zaměření na: jazyk, logiku, počítání, psaní, motorické reakce, pojem o čase.  Pravou stranu preferující lidé mají tendenci být více umělečtí, intuitivní, nápadití a neverbální, subjektivní. Zaměření na: sluchové vjemy a hudbu, uvědomování si komplexních souvislostí, představivost, denní snění, barva, dimenze. Test?  

Upřednostňování levé poloviny mozku Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Upřednostňování levé poloviny mozku Tendence analyzovat, abstrahovat, počítat, sledovat čas, plánovat postupy krok za krokem, vyjadřovat se racionálně, na základě logiky. Levou stranu preferující lidé říkají věty jako: "Pokud známe čísla a, b a c můžeme říct, že jestliže je a větší než b a b je větší než c, potom a je větší než c." Dodržování časového rozvrhu, struktura, posloupná cesta. Uplatnění: vědci, počítačoví analytici, účetní, právníci atd.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Upřednostňování pravé poloviny mozku Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Upřednostňování pravé poloviny mozku Tendence využívat svou intuici, chvíle přímého vnímání, kdy vše zapadá na své místo - bez toho, aby bylo potřeba věci řešit logickou cestou. Věty: "Aha, teď to chápu", nebo "Tak, teď je to jasné". Pravou stranu preferující lidé často zapomínají na čas. Pracovat či přemýšlet mohou začít odkudkoliv. Uplatnění: tvorba, hledání nového.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Ještě lepší zpráva Prakticky každý disponuje plnou škálou duševních schopností. Přesto má většina z nás sklon se domnívat, že má vrozené vlo­hy pouze pro některé z těchto oblastí, zatímco pro ostatní již ne.  Domníváme se, že jakékoli úspěchy ve slabších oblastech jsou pro nás jednou provždy nedosažitelné. Neuvědomujeme si, že: Dosud se nám podařilo rozvinout tyto oblasti potenciálních schopností, zatím­co ty ostatní jsme z různých důvodů prozatím ponechali v nečinnosti.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Ještě lepší zpráva pokračuje Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Ještě lepší zpráva pokračuje ALE: jsou-li slabší oblasti správně rozvíjeny, mohou rozkvést. Nově získané schopnosti zpětně ovlivňu­jí vlohy získané již dřív, které se pak díky tomu dále rozšiřují. Rovnováhu mezi levou a pravou stranou mozku potřebuje dosáhnout každý z nás. Když se nám to nepodaří, staneme se relativně nevý­konnými. Musíme zajistit, aby obě strany mozku byly aktiv­ně vyváženy.   Zdroj: Tony Buzan - Jděte na to chytře, nakladatelství Columbus PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Už umíte správně sestavit etapy tvořivého procesu? Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Už umíte správně sestavit etapy tvořivého procesu? Označte pořadí kroků: Ustálení informací  Vyhodnocení  Výběr řešení  Formulace problému  Ověření řešení  Intuice, rozeznání nápadu Shromáždění informací  Analýza údajů Představa o požadavku PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Etapy tvořivého procesu Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Etapy tvořivého procesu Správné pořadí kroků: 1 (d) Formulace problému 2 (i) Představa o požadavku 3 (g) Shromáždění informací 4 (h) Analýza údajů 5 (a) Ustálení informací 6 (f) Intuice, rozeznání nápadu 7 (c) Výběr řešení 8 (e) Ověření řešení 9 (b) Vyhodnocení      PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

A co vy? Jste kreativní? Tak si teď budeme trochu hrát… a uvidíme. Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. A co vy? Jste kreativní? Tak si teď budeme trochu hrát… a uvidíme. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Úkol 1 Navrhněte 5 možností, jak lze kreativitu rozvíjet: 1. 2. 3. 4. Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 1 Navrhněte 5 možností, jak lze kreativitu rozvíjet: 1. 2. 3. 4. 5.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

-Z-ÁM-OV-T K-ÁT-OV-AS- Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 2 Které slovo sem nepatří? a) řeč; b) projev; c) poznámka; d) procházka. Kuchař se má ke kuchyni jako mechanik k/ ke  a) stroji; b) dílně; c) oleji; d) výrobní značce. která dvě písmena následují? B A D C F E ? ? ……………………….. Co mají společného: letadlo, děti, mlýnek na kávu, rádio. Nahraďte každou pomlčku správným písmenem -Z-ÁM-OV-T K-ÁT-OV-AS-  

Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 3 Uspořádejte číslice 1 – 9 ve třech řadách po třech tak, aby jejich součet horizontální, vertikální i diagonální byl vždy 15.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Úkol 4 Vytvořte název filmu o tomto městě. Film bude promítán Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 4 Vytvořte název filmu o tomto městě. Film bude promítán na veletrhu cestovního ruchu.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 5 Napište pět smysluplných vět o čtyřech slovech, kde slova začínají v pořadí na písmena V, S, O, R. Slova se nesmí opakovat.   V S o r PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 6 Napište stručný popisek k fotografii pro celostátní deník MF DNES.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 7 Navrhněte název pro luxusní pánskou kosmetickou řadu výrobků (řada obsahuje sprchový gel, kolínskou, krém na obličej, krém na ruce, tělové mléko, antiperspirant): Charakterizujte muže, kterému je určeno. Co si chce vlastně koupit? Co je pro něho důležité?   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Úkol 8 Napište krátký a smysluplný příběh, Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Úkol 8 Napište krátký a smysluplný příběh, obsahující všechna tato slova (v libovolném pořadí a tvaru): Myš – stanoviště – slunce – čaj – kniha – sklenice – vysvětlit - veverka – lepidlo – prší – kapesní – daleko – přemýšlet – hledat – zítra – nové – jahody – středověk.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

PROTOŽE JSEM PŘEMÝŠLEL… Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. DOSTAL JSEM NÁPAD. PROTOŽE JSEM PŘEMÝŠLEL… PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Literatura a zdroje ARMSTRONG, M.: Jak být ještě lepším manažerem, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing 1995. Počet stran 312, ISBN 80-85865-66-1. BĚLOHLÁVEK, F.: Jak řídit a vést lidi , 1. vyd. Brno, Computer Press 2000. Počet stran 92, ISBN 80-7226-308-0. ROBSON, M.: Skupinové řešení problémů, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing 1995. Počet stran 156, ISBN 80-247-0403-X. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 120, ISBN 80-85865-32-7. JAY, R., TEMPLAR, R.: Velká kniha manažerských dovedností, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2006. Počet stran 514, ISBN 80-247-1279-2. KIRST, W., DIEKMEYER, U.: Trénink tvořivosti, 1. vyd. Praha, Portál 1998. Počet stran 125. ISBN 80-7178-227-0. Kurz kreativity v programu Training of Management Trainers, Mc Kechnie 1995. Vlastní přednášky a trénink.   PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz