Úspora času Větší interaktivita hodiny Větší názornost Univerzální nástroj – různá čidla Fyzika, chemie, biologie – mezipředmětové vztahy např. M, Inf., apod. - průřezové téma – enviromentální výchova Výhody měřícího zařízení
Posílení kompetencí Práce s měřidly vede k : – Týmové spolupráci – personální a sociální kompetence – klíčová kompetence v RVP – Komunikaci v týmu – komunikativní kompetence v RVP (demokratická diskuse) – Posílení dovedností a znalostí v přírodovědných předmětech – Konstruktivismus
Měřící technika v edukační činnosti Pasco Vernier IP Coach Základní nevýhoda: Absence ucelené metodiky pro využití na ZŠ a SŠ v přírodovědných předmětech Dostupno pouze cca 30 experimentů
Fotografie práce s měřidly
Požadavky na měřicí systém Požadavky na měřicí systém Příklad: Připojení na USB k PC, netbooku, tabletu Napájení 5 V z USB rozhraní 6 vstupů - analogová čidla 2 vstupy - digitální čidla Max. vzorkovací frekvence 50 kHz Měřící systém využívá čidla Vernier popř. čidla dalších výrobců Možno připojit i vlastní čidla – rozvoj technické gramotnosti studentů Možno ovládat a řídit jednoduché experimenty (např. krokové motorky)
Požadavky na software Česká lokalizace Autodetekce čidel tzn. po připojení čidla můžeme ihned měřit Současně s grafem se zobrazuje okamžitá hodnota veličiny Automaticky upravuje zobrazení grafu Graf je možné prokládat křivkami Vytvořit si protokol úlohy, do kterého se automaticky vygeneruje graf