FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
Změny pravidel a postupů
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
pro všeobecné letectví
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců –
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Změny ve vzdušném prostoru České republiky Platné od 8. dubna 2010.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Středisko letových navigačních služeb Brno-Tuřany
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
ŘLP ČR s.p. Testování FPL 2012 s CFMU IATCC Praha, Marek Dočkal.
RYR8403 x kluzák průběh letu CTR / TMA LKTB :06 – 15:38 UTC Zdroj radarových dat ALS LKTB.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
SELFBRIEFING. CONTEST AREA + AIRSPACE !!! Postupy / Procedures !!! Soutěžní oblast je prostor, do kterého budou voleny tratě a jsou zde otočné body,
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Letecká záchranná služba
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
LPS Karlovy VaryJiří FREI Změny LKKV – jaro 2012 IATCC Praha – konferenční sál /
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Ukázka řízení letového provozu na síti VATSIM Pavel Brodský.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA
Seminář pro všeobecné letectví Jeneč,
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Letecká informační služba pro GA 2017
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
T-CUP 2017 SELFBRIEFING.
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
FIC Praha 2018 Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC 1.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Co je dobré připomenout únor 2017 Ing. Ivo Lengál
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
T-CUP 2019 SELFBRIEFING.
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC Seminář pro všeobecné letectví Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC 1 17.1.2015

FIC Praha FIC Praha: Stanoviště letových provozních služeb poskytující: Letovou informační službu Pohotovostní službu neřízeným letům VFR v sektoru Čechy Služby jsou poskytovány bezplatně v režimu H24 Provozní frekvence: 126,1 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part West) 136,175 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part East) Telefonní kontakt: 220 374 393 2 17.1.2015

E W N Morava S FIC Praha Poskytování FIS (FL95B): FIC Praha APP K.Vary Radiové krytí 1000ft AGL LKKV APP K.Vary Morava S N APP Ostrava APP Brno Mimo TMA/CTR 3 17.1.2015

FIC Praha Přechod na spojení na FIC Praha: V případě nedostatečného radiového krytí: zkoušet znovu později nastoupat zkusit druhou frekvenci Přechod na spojení je nepovinný, nutný pouze požaduji-li informace Je vhodné během letu monitorovat příslušnou frekvenci FIC (např. informace o provozu podává FIC i z vlastní iniciativy) Pro odchod z frekvence není nutné povolení, je však vhodné ho oznámit 4 17.1.2015

FIC Praha Poskytované radarové služby: FIC Praha poskytuje v rámci letové informační služby omezené radarové služby: Informace o provozu a rady k vyhnutí Informace o význačné oblačnosti, případně rady k obletění Informace pomáhající letadlu při navigaci (doporučené kurzy k obletění omezených či řízených prostorů, pomoc bloudícímu letadlu apod.) Informace se poskytují na vyžádání nebo z iniciativy dispečera Veškeré instrukce se vydávají jako doporučené. 5 17.1.2015

Radarový systém IDP na FIC Praha 6 17.1.2015

FIC Praha Povinnosti pilota: Bez ohledu na rady a informace poskytnuté stanovištěm FIC musí pilot : Vyhnout se sám veškerým aktivovaným omezeným prostorům včetně prostorů publikovaných zprávou NOTAM (v případě potřeby se může FIC pokusit zkoordinovat průlet prostoru s jeho uživatelem) Nejpozději 3 minuty před vstupem do CTR/TMA sám přejít na spojení na příslušné stanoviště ATC a vyžádat si povolení ke vstupu Pro případný vstup do TMA Praha je vyžadován letový plán a předběžná koordinace prostřednictvím stanoviště FIC 7 17.1.2015

FIC Praha Letový plán: Pokud neřízený let s letovým plánem neodstartuje do 60 minut od EOBT, je nutné oznámit na ARO nový čas EOBT (popř. vyslat zprávu DLA) nebo letový plán zrušit. Let s FPL musí po vzletu z neřízeného letiště v sektoru Čechy předat na FIC hlášení o odletu. Získaný čas slouží pro potřeby poskytování pohotovostní služby. Let s FPL musí po přistání na neřízeném letišti v sektoru Čechy předat na FIC Praha telefonicky hlášení o přistání. Pokud FIC do 30 minut po vypočteném času přistání neobdrží hlášení o přistání, musí kontaktovat záchranné koordinační středisko RCC a vyhlásit údobí nouze! 8 17.1.2015

„RUŠÍM LETOVÝ PLÁN“ FIC Praha Ukončení letového plánu (přistání na neřízeném letišti): Hlášení o přistání telefonicky na FIC Praha (220 374 393) nebo na jiné nejbližší stanoviště ATS. Možno zajistit i prostřednictvím služby AFIS/RADIO, odpovědnost však zůstává na pilotovi Pokud nemáme mobil a na letišti není telefon, je možné podat hlášení i radiotelefonicky za letu na letištním okruhu, pokud se předpokládá bezpečné přistání. V prostoru třídy G nebo E lze kdykoliv za letu zrušit celý letový plán frází „RUŠÍM LETOVÝ PLÁN“ V takovém případě se letu nadále neposkytuje pohotovostní služba. 9 17.1.2015

FIC Praha Provádění výsadků: Provozovatel letiště musí: 20 min předem oznámit zahájení (pokud možno včetně výšky, typu letadla a C/S) na FIC Praha či jiné nejbližší stanoviště ATS totéž ihned po ukončení nebo přerušení na dobu delší než 60 minut Pilot musí: 5 min před zahájením výsadkové činnosti tuto oznámit na FIC Praha či jiné stanoviště, které v tomto prostoru poskytuje FIS Každý výsadek oznámit na frekvenci AFIS/RADIO, FIC Praha nebo jinému nejbližšímu stanovišti ATS (předpis L2, platí i v omezených prostorech!) Vyžádat si povolení ke stoupání do prostoru třídy C V prostoru třídy C žádat povolení i ke každému výsadku a klesání 10 17.1.2015

FIC Praha Zobrazení význačné oblačnosti: Význačná oblačnost je na FIC Praha k dispozici i přímo v radarovém zobrazení, na jehož základě dispečer může nabídnout doporučené kurzy k jejímu obletění. Informace je založena na odrazivosti vodních částic v atmosféře a je proto jen orientační. Zobrazuje se zejména oblačnost se silnějším deštěm nebo bouřkami standardní výnos z meteoradaru (přechod bouřkové fronty) indikace v radarovém zobrazení na FIC Praha 11 17.1.2015

FIC Praha Nouzové situace: V případě nouzové situace letu VFR se dispečer FIC Praha snaží pomoci pilotovi poskytováním rad a informací, mimo jiné např.: Minimální bezpečné výšky nad překážkami v jeho prostoru Informací o ostatním známém provozu a rad k vyhnutí Doporučených kurzů na vhodné letiště Informací o letištích či nouzových plochách v blízkosti Informací o význačných orientačních bodech v okolí pro obnovení vlastní navigace Zjištěním místa s vhodnějšími meteorologickými podmínkami Informováním ostatních stanovišť a zajištěním průletu omezenými či řízenými prostory NEBOJTE SE OZVAT! 12 17.1.2015

http://lis.rlp.cz/, FIC Praha Další informace a kontakty na stanoviště FIC: Na webovém portálu LIS: http://lis.rlp.cz/, použít odkaz FIC Praha: 13 17.1.2015

FIC Praha Děkuji za pozornost 14 17.1.2015