Marketingová komunikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
TERMINOLOGIE MARKETING, KOMUNIKACE, MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE,
CK – činnosti touroperátora
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Informační systémy podnikové systémy CRM
Výrobek a jeho životní cyklus
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Mediální plán.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingová komunikace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
Informační systémy podnikové systémy CRM
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace. Promotion a jeho nástroje - reklama, podpora prodeje, publicita, public relations, osobní prodej a podpora prodeje. Propagační prostředky. Média. Reklamní kampaň.

Přednáška PROMOTION- Propagace Marketingová komunikace Promotion a jeho nástroje - reklama, - podpora prodeje, - publicita, - public relations, - osobní prodej Propagační prostředky. Média. Reklamní kampaň

Marketing (již znáte) Komunikace - je proces dorozumívání - je proces, který převádí identitu na image Identita - je obsažena ve způsobu, jak se společnost chová a jako co si připadá. - je tvořena kombinací historie, vlastnictví, technologie, osobnosti a filozofie.

Graf : Prvky komunikačního procesu Média Odesílatel Kódování Dekódování Příjemce Zpráva ŠUM Zpětná vazba Odpověď

Cesty komunikace a) Přímé Komunikace tváří v tvář - osobní rozhovor... Pomoci prostředníka - telefon, internet(on-line) - je náročná na čas a finance b) Nepřímé - hromadná, masová

Pravidla dobré komunikace : - musíme si označit skupinu, které předáme sdělení 1. Stupeň -Průzkum s kým bychom měli komunikovat s kým ve skutečnosti komunikujeme co bychom měli sdělit co ve skutečnosti sdělujeme jak bychom měli s naším publikem komunikovat jak ve skutečnosti s naším publikem komunikujeme

2. Stupeň - Vyhodnocení - proč komunikujeme ? řešit problémy ? ovlivňovat lidi ? uskutečňovat změny ? vytvářet informační kanály ? informovat druhé pouze jednostranně ? získat pomoc ?

Komunikace tváří v tvář Mluvení a naslouchání Prezentace firmy (projev, vlastní výstup, vizuální pomůcky, výstavy …. Setkání Komunikace se zaměstnanci Kvalifikace s její zvyšování (výuka, ) Vyjednávání Strategie prodeje (zákazníci,…)

Komunikace pomoci prostředníka Telefonování Komunikace s masmédii - tisk, rozhlas televize Internet Použití špičkové techniky Písemná komunikace Individuální Všeobecná - výroční zprávy, smlouvy, podnikatelský záměr, porady, značka, vývěsné štíty, etikety, slogany, hesla, ...

Mezinárodní komunikace Komunikace mezi kulturami - zvyky, chování, jazyk, - příprava - práce v zahraničí Mezinárodní komunikace - psychologické i technické bariéry

Marketingová komunikace (William G. Nickels Marketingová komunikace (William G. Nickels. 1980- Marketing communication and Promotion ) - vyžaduje otevřený dialog mezi všemi marketingovými účastníky včetně podniků, úřadů, charit a spotřebitelů. - Marketingová komunikace se od propagace liší tím, že je dialogem, zatímco propagace je jednosměrný tok informací a přesvědčování. Propagace - je umění, ale také disciplína - propagace je jedním prvkem programu komplexní marketingové komunikace.

Proces marketingové komunikace 1. Určení cílového příjemce 2. Stanovit cíle komunikace 3. Vytvořit zprávu 4. Zvolit komunikační kanály 5. Rozdělit celkový rozpočet MK 6. Rozhodnout o propagačním mixu 7. Změřit výsledky komunikace 8. Řídit a koordinovat celý proces marketingové komunikace

Firemní komunikace Podnikové konstanty (znak, písmo, vlajky, odznaky apod.) Služební grafika (vizitky, obchodní korespondence, vnitrotiskoviny..) Orientační grafika (orientace v budovách, „směrovky“) Propagace (reklama, podpora prodeje, propagační kampaň) Zaměstnanci Doprava (podniková..) Výrobky a obaly Interiér, exteriér Pomůcky a normy

Podniková identita (Corporate identity) Filozofie Historie Strategie Firmy Styl vedení Vystupování reprezentantů Dobrý výkon Kontrola kvality Podniková identita Kultura Dokonalost Obraz společnosti (Image) Pověst (Good will) Důvěryhodnost (Public relations)

Reklama Vznik a vývoj Reklamní prostředky Funkce reklamy Reklamní kampaň  harmonogram (plán) reklamní kampaně: - časový (dlouhodobý, krátkodobý) - výběru prostředků - odpovědnosti pracovníků - finanční - kontrolní

Trend reklamní kampaně Graf : Schéma rozvržení reklamní kampaně v krátkém časovém období Trend reklamní kampaně Konstantní Rostoucí Klesající Pulsující Průběh reklamní kampaně Přerušovaný Spojitý Koncentrovaný

Podpora prodeje (PP) AMA –def.„ Mediální a nemediální tlak použitý na předem stanovenou, omezenou dobu na úrovni spotřebitele, maloobchodníka či velkoobchodníka za účelem stimulace prvního nákupu, zvýšení spotřebitelské poptávky či zlepšení dostupnosti výrobku. “ / Jedná se o soustavné, krátkodobé … Ve své podstatě je podpora prodeje pokus prodávajícího změnit na určitou dobu názor spotřebitele nebo potenciálního spotřebitele na vztah mezi cenou a hodnotou výrobku či služby / produktu/.

Podpora prodeje - pokračování PP – na trzích s vysokou podobností značek, působí na zákazníky značkově nevyhraněné, citlivé. PP je jednou ze součástí MM – promotion (reklama, osobní prodej, public relations, podpora prodeje) Aktivity PP probíhají: - v místě prodeje (POS) - v místě nákupu (POP) - v místě spotřeby

Nevýhody a nebezpečí PP Vliv na image firmy – časté přechodné slevy – dojem nekvalitních výrobků Poskytování speciálních nabídek, kuponů, slev – spotřebitelé čekají na výhodné nabídky – předzásobují se Spotřebitelé využívají výhodné nabídky – po odeznění akcí se vrací ke své značce

Maloobchodník se snaží prodat něco někomu ! Odlišnost podpory prodeje maloobchodníka od výrobce. Maloobchodník se snaží prodat něco někomu ! Výrobce se snaží prodat produkty právě své značky .

Publicita Public relations Osobní prodej

BEZ KOMUNIKACE NIKDO NEPOROZUMÍ HODNOTÁM A STRATEGII ORGANIZACE