Moravskoslezský kraj –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Nabídka Klubu českých turistů na roky 2008 a 2009 EUROBEDS.
Projekt Moravian Science Centre Brno Mgr. Lukáš Richter
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
ROP – možnosti pro cestovní ruch
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
Společně a každý zvlášť po stezkách Ing. Lenka Klimková MAS – Partnerství Moštěnka, o. s.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Volnočasové projekty a EU financování
Název prezentace Moravskoslezský kraj - kraj plný zážitků ? Konference Ostrava
Destinační management TO Jeseníky-východ
Obnova a využití klášterních komplexů Plasy a Kladruby
Petr PECHA MAS RÝMAŘOVSKO, o.p.s. Manažer MAS Ing. Nikola Velebná
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
oddělení cestovního ruchu
Prezentace turistické oblasti
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Aktivity v oblasti cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Stezka technických atraktivit
Regionální konference v MSK
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
 založeno v r jako sdružení měst a obcí  31 členských obcí + 4 nově přistupující  zajišťuje tzv. DESTINAČNÍ MANAGEMENT turistické oblasti OCR.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Vznik a vývoj TIC a jejich podpory v Moravskoslezském kraji Ing. Petra Papoušková
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Podpora cestovního ruchu Moravskoslezským krajem Poodří – Moravské Kravařsko
Evaluační aktivity Olomouckého kraje ve vztahu k vyhodnocení ROP SM Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
 Hrady, zámky, zříceniny ▪ Spolupráce s NPÚ – francouzský rok kultury  Technické památky ▪ Zejména Ještěd – 40 let od otevření ▪ Spolupráce – Hotel.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Novinky portálu Kudy z nudy Aktivní dovolená:
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
statutární náměstkyně hejtmana
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
ROZŠÍŘENÍ KAPACITY PENZIONU BEST
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Závěrečná konference projektu
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Moravskoslezský kraj – novinky v aktivitách cestovního ruchu Konference Ostrava 2. 3. 2012

Spolupracující subjekty Destinační managementy TO: Beskydy: Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko Opavské Slezsko: Statutární město Opava Poodří: Region Poodří Těšínské Slezsko: Regionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci Jeseníky: Euroregion Praděd - Ostravsko: Statutární město Ostrava ARR KLACR

Současné aktivity MSK (odd.CR) Projekty z fondů EU: KPZ I 2010 - 2012 KPZ II 2011 - 2013 Beskydská magistrála 2009 - 2011 Jesenická magistrála 2011 – 2013 Projekt industriální atraktivity 2012 - 2014 Mimoprojektová činnost DP Podpora TIC DP Podpora LBT DP Podpora TO Jak šmakuje Moravskoslezsko Rozvojové aktivity v CR (moravské kraje, příhraniční kraje, KČT, fam- presstripy, prezentace, inzerce, MS apod.) Singletreky a hipostezky Spolupráce s ARR Spolupráce s KLACRem Podpora z ROPu v oblastech 2.2.3. a 2.2.4.

KPZ I - Moravskoslezský kraj – Kraj plný zážitků I Financování Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko 2007-2013 Prioritní osa 2 – Podpora prosperity regionu Oblast podpory 2.4 – Marketing regionu Celkové výdaje 40.888.335 Kč Přiznaná dotace RR 37.821.710 Kč (ROP NUTS II Moravskoslezsko 92,5 %), Spolufinancování kraje 3.066.625 Kč (rozpočet Moravskoslezského kraje 7,5 %) Realizace projektu: 1. 1. 2010 – 30. 06. 2012 NYNÍ SE REALIZUJE

KPZ I - Aktivity Internetová komunikace Rozvoj sekce Návštěvník www.msregion.cz Fotosoutěže na internetu Prezentace MSK na významných web vyhledávačích v ČR Komunikace značky – touch pointy Bilboardy na hlavních silničních tazích v ČR do MSK Bilboardy na státních hranicích do ČR Reklama ve vlacích Pendolino Masmédia Specializované přílohy o MSK ve významných českých denících Reklama v rádiu Impuls PR akce v letech 2010 - 2011 Road show Tatra PR akce v OC v ČR PR akce ve Francii – festival palačinek Veletrhy CR – domácí v letech 2011 - 2012 Regiontour, Holiday World, Slovakiatour, Ostrava, Hradec Králové, Plzeň, Olomouc Další aktivity Velký průvodce o MSK vč. distribuce (hotely, TIC) Stálá prezentace MSK na Hlavním nádraží v Praze Interaktivní 3D maketa MSK Konference v Ostravě Elektronická ročenka Marketingové průzkumy a analýzy dopadu aktivit na vnímání návštěvníků

Internetová komunikace Cíl: aktualizace a doplňování informací z oblasti cestovního ruchu na www.msregion.cz = alias sekce Návštěvník na stránkách kraje Průběžné překlady do 6 jazyků (AJ, NJ, PL, RJ, FR, IT) – do letní sezóny 2012 budou všechny www.msregion.cz několikrát oceněny: 3. místo v kategorii multimedia na festivalu Region Tour film Karlovy Vary v říjnu 2010 + 3. místo Náš kraj 2012 na Regiontouru Spolupráce s informačním centry – sekce ubytování, stravování V realizaci nový grafický vizuál stránek www.msregion.cz – představení v březnu 2012 Důvod volby aktivity: internet jako hlavní zdroj informací.

Návštěvnost www.msregion.cz Zprovoznění nové sekce Návštěvník 1. 3. 2010 Nová – kratší - zapamatovatelnější doména www.msregion.cz Návštěvnost turistické sekce webových stránek MSK se za poslední rok podstatně zvýšila Na návštěvnost měla vliv pravděpodobně také reklamní kampaň na serveru Seznam.cz, Novinky.cz, Super.cz - běží od 1. 11. 2010 rok měsíc počet návštěv 2009 Listopad 4 547 2010 21 081 Prosinec 4 122 15 934 Leden 5 422 2011 18 334 Únor 4 227 14 396 Březen 8 407 17 312 Duben 9 728 16 956 Květen 12 088 54 567 Červen 13 099 40 012 Červenec 17 841 67 012 Srpen 15 886 51 345 Září 13 084 27 515 Říjen 14 005 19 368 21 081 20 246

Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – www.seznam.cz Cíl: prostřednictvím vizuálně atraktivních reklamních bannerů s tématikou MSK (banner vždy představuje proklik na webové stránky MSK) umístěných na nejvýznamnějším webovém portálu/rozcestníku v ČR oslovit co největší počet potenciálních návštěvníků MSK Umístění: www.seznam.cz a jeho nejnavštěvovanější části - podsekce www.novinky.cz, úvodní stránka, www.super.cz, komerční sdělení napříč celým serverem, medium rectangle napříč celým serverem Termín: 11/2010 – 05/2012 a dále od 2012 - 2013 Počet garantovaných zobrazení: minimálně 107.760.000 zobrazení Počet zobrazení: 2.144.131. v zimní a 13.982.747. v letní kampani Důvod volby aktivity: internet jako hlavní komunikační nástroj dnešní doby, nejvyšší návštěvnost zvoleného portálu www.seznam.cz

Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – www.seznam.cz Typy bannerů: 1) www.super.cz

Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – www.seznam.cz Typy bannerů: 2) main page

Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – www.seznam.cz Typy bannerů: 3) www.novinky.cz

Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – www.seznam.cz Typy bannerů: 4) komerční sdělení

Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – www.seznam.cz Typy bannerů: 5) medium rectangle

Nový průvodce Moravskoslezským krajem Propagační brožura „Průvodce Moravskoslezským krajem“ Cíl: vytvoření nové komplexní publikace „Průvodce po Moravskoslezském kraji“ formu bedekru s mapkou, který si klade za cíl informovat návštěvníky komplexně o všech dostupných atraktivitách MSK a o možnostech trávení volného času v kraji. Distribuce: pro zajištění dostupnosti co největšímu počtu potencionálních návštěvníků MSK - turistická informační centra, všechny tří a čtyřhvězdičkové hotely v MSK), prezentační akce a veletrhy Náklad: 350.000 kusů (jazykové mutace ČJ, AJ, PL) Důvod volby aktivity: čím dál tím menší požadavky ze strany návštěvníků na členění informací na více propagačních materiálů, potřeba jednoho materiálu „all-in-one“ – tedy vše na jednom místě v komplexní jedné dostupné publikaci

MSK – Kraj plný zážitků II Financování Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko 2007-2013 Prioritní osa 2 – Podpora prosperity regionu Oblast podpory 2.4 – Marketing regionu Celkové výdaje 32.397.479 Kč Přiznaná dotace RR 27.537.857 Kč (ROP NUTS II Moravskoslezsko 85 %), Spolufinancování kraje 4.130.679Kč (rozpočet Moravskoslezského kraje 15 %) Partneři … Realizace projektu: 1. 1. 2011 – 31. 08. 2013 NYNÍ SE REALIZUJE

Aktivity - MSK – Kraj plný zážitků II Rozvoj webovských stránek Grafické a navigační modernizace stránek Návštěvníka Fotosoutěž Geocaching event Mobilní průvodce MSK Supplementy – specializované přílohy do českých deníků Zimní sporty Technické památky / geocaching Rodiny s dětmi / geocaching Propagační materiál vážící se k aktivitám Mapy LBT trhací mapy pro masovou distribuci Prezentační akce PR akce v obchodních centrech českých, polských a slovenských měst Road show na náměstích českých měst Vizualizace značky MSK Reklama ve vlacích Reklama v nejposlouchanějších rádiích Reklama na nejnavštěvovanějších webech v ČR Reklama v multiplexech Veletrhy CR – domácí a zahraniční Domácí: Brno, Praha, Ostrava, Hradec Králové, Olomouc Zahraniční: Bratislava, Poznaň, Mnichov, Berlín, Vídeň (některé veletrhy v Polsku realizujeme v expozicích našich polských partnerů – Katowice, Zabrze, Prudnik) Vnitřní informovanost Konference v Ostravě Elektronická ročenka Hodnocení úspěšnosti Marketingové analýzy a benchmarking Hodnocení dopadu aktivit v projektu

Moravskoslezský geocashing Znáte hru Geocaching? Jedná se o novodobé hledání pokladů s pomocí GPS. S odkazem na tuto populární celosvětovou hru a s podporou Moravskoslezského kraje a Evropské unie nyní vznikl unikátní projekt Moravskoslezský geocaching, do kterého se může zapojit každý, kdo má rád aktivní zábavu. Zahájení září 2011

Moravskoslezský geocashing O co jde? Moravskoslezský region je bohatý na přírodní krásy, historické památky a jiné zajímavosti, na které by bylo škoda neupozornit. Z tohoto důvodu vznikla hra Moravskoslezský geocaching, která Vás zábavnou formou provede po místech, která stojí za to navštívit. Moravskoslezský geocaching se hraje stejně jako oficiální hra geocaching, tedy s pomocí GPS. Hráči hledají ukryté poklady (cache) na základě GPS souřadnic, které získá na základě popisu (listingu) každé cache. Není to ale vždy tak jednoduché. Na cestě za pokladem musí hráči často rozluštit zapeklitou hádanku a zdolat různé překážky, než se dostanou k vytoužené schránce. Celkem na objevení čeká 100 ukrytých pokladů, skrytých na různých místech v Moravskoslezském kraji. Každá cache se liší svou obtížností a způsobem provedení, na své si tak přijdou jak vyznavači adrenalinu, tak i rodiny s dětmi. V rámci hry Moravskoslezský geocaching se navíc budou konat celkem 4 setkání hráčů se zábavným programem. Na těchto setkáních máte možnost vyhrát hodnotné ceny, např. outdoorovou GPS. První setkání se koná již v lednu 2012. Podrobnosti se objeví v sekci aktuality. celkem 4226 nálezů na 41 zatím publikovaných cachích a do hry se zapojilo již 1076 unikátních cacherů. (srpen - listopad) Info na www.msregion.cz, www.msgc.cz

Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem Jedná se o komplexní informační aplikaci určenou pro mobilní telefony. Návštěvníkům tedy nabídne zcela unikátní službu v podobě mobilní aplikace, která představí Moravskoslezský kraj, zobrazí mapu a přinese o každém zaznačeném místě na mapě detailní informace. Tato offline aplikace bude funkční na všech mobilních telefonech (J2ME, BlackBerry, Android, Symbian a iPhone) a bude distribuována prostřednictvím internetu a prostřednictvím Bluetooth vysílače. Bluetooth vysílač cestuje s námi na všechny propagační akce

Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem Jak průvodce získám: Ze stránek www.msregion.cz Z veletrhu díky Bluetooth vysílače Ve vstupní hale Krajského úřadu v Ostravě (pokud není vysílač na akci) Postup: Zapnu na svém telefonu Bluetooth Počkám minutu, jsem osloven automaticky Potvrdím stažení mobilní aplikace Spustím mobilního průvodce Další možnosti: SMS, internetové stránky, doporučení

Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem

Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem

Reklama v multiplexech v ČR 8 multiplexů ve všech významných městech v ČR 13 týdenní kampaň v roce 2012 – 2013 – zimní a letní Jsou vybrány týdny dle premiér a nejvyšší návštěvnosti Jsou vytvořeny speciální spoty – PŘEHRÁT SPOT

Beskydská magistrála Umístění projektu: Moravskoslezský kraj Zlínský kraj Financování: Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko 2007-2013 Prioritní osa 2 – Podpora prosperity regionu Oblast podpory 2.2.1 – Výstavba, revitalizace a modernizace turistické infrastruktury, doprovodných služeb a atraktivit cestovního ruchu Celkové výdaje 8.078.521,71 Kč Přiznaná dotace RR 7.241.290,08 (ROP NUTS II Moravskoslezsko 92,5 %), Spolufinancování kraje 837.231,63 (rozpočet Moravskoslezského kraje 7,5 %) Realizace projektu: 1. 7. 2009 – 31. 3. 2011

Beskydská magistrála Partneři projektu: Sdružení Valašsko-Horní Vsacko SKI BESKYDY, s. r. o. AK 1324, s. r. o. SKI Vítkovice-Bílá, o.s.  Skialpin Pustevny, s. r. o. KČT Třinec SPORT Morávka, a.s. LK Veřovice Ostravice Sport, a. s. Klub českých turistů – oblast Moravskoslezská Běžecký areál Pustevny, o. s.

Beskydská magistrála Hlavní aktivity: marketingové propojení tras – upravovaných LBT a cyklotras (celoroční dopad) v Beskydách a jejich zviditelnění doplnění tras odpočinkovým a informačním mobiliářem: informační tabule, panoramatické tabule, zastřešená odpočívadla, stojany na kola, stojany na lyže, sady nářadí, elektronické informační panely

Beskydská magistrála Hlavní aktivity (pokračování): propagační mapy a předměty

Beskydská magistrála Hlavní aktivity (pokračování): lyžařské běžecké a cyklistické závody „Pohár Beskydské magistrály“ – letní cyklozávod, zimní lyžařský běžecký závod – startovací set pro závody (kompletní časomíra, start. oblouky, stan, startovní čísla)

Beskydská magistrála Hlavní aktivity (pokračování): orientačně-informační systém (pokračování) -centralizované webové informace pro turisty o stavu upravenosti tras, aktuálním počasí, sněhovém zpravodajství, informace horské služby, ubytovací a stravovací možnosti, dopravní spojení s nástupními stanice, možnosti parkování. efektivní naplánování trasy GPS koordináty – importace do GPS navigace – mapové výstupy, vyhledávač tras, výškové profily, stažení polohových souřadnic pro GPS zařízení, dynamická mapa nadmořská výška tras, zeměpisná poloha, podrobný text u významnějších míst, čísla silnic, cyklotras, typy povrchů, turistické a cyklistické značení, obtížnost tras, itinerář zhodnocení trasy uživateli – uživatelské fórum přenos obrazových dat z webových kamer, data o poloze a stavu rolby, data z meteorologických stanic a sčítačů uživatelů tras do centrálního počítače, poskytování elektronickým informačním panelům a jako veřejný zdroj formou standardizovaných komunikačních kanálů různým aplikacím, informačním systémům či internetovým portálům s cílem poskytnout získanou aktuální informaci co nejširší veřejnosti.

Aktuální informace o projektu najdete na: Beskydská magistrála Aktuální informace o projektu najdete na: www.msregion.cz

Jesenická magistrála obdobný projekt jako Beskydská magistrála, chystaný pro oblast Jeseníků Umístění projektu: Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Financování: Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko 2007-2013 Prioritní osa 2 – Podpora prosperity regionu Oblast podpory 2.2.1 – Výstavba, revitalizace a modernizace turistické infrastruktury, doprovodných služeb a atraktivit cestovního ruchu Celkové výdaje 15,6 mil. Kč Dotace z ROP NUTS II Moravskoslezsko: 85 % uznatelných nákladů Spolufinancování z rozpočtu Moravskoslezského kraje: 15 % Podání žádosti o dotaci: leden 2012 (projekt byl přijat) Předpokládaná realizace projektu: 2012 - 2014

Mimoprojektová činnost Jak šmakuje Moravskoslezsko projekt na podporu gastroturistiky v MSK cílem je znovuobjevení regionálních specialit a dostání jich zpět na jídelní lístky restaurací 2 ročník zaměřen na 4 kategorie: recepty, reg.potraviny, reg.restaurace, minipivovary gastrofestival „Jak šmakuje Moravskoslezsko“ – Hukvaldy 2.10.2011: návštěvnost kolem 4 tis. lidí (letos bude 2.9.2012)

Mimoprojektová činnost Projekt singletreky zcela nová aktivita = cyklostezky vedené lesním prostředím mimo rušný provoz bezpečné pro cykloturisty všech věkových kategorií bezpečný adrenalin šetrný k životnímu prostředí -> cíl: vybudovat první singletrek v nejvhodnější lokalitě MSK = Bílá Zpracována vyhledávací studie na realizaci tzv. singltreku v Beskydech (Bílá) současný stav: PD pro stavební povolení předpokládané aktivity v roce 2012: zpracování projektové dokumentace Příprava a vyhlášení VZ na stavbu a staveb.dozor stavba singltreku otevření v září 2012

Mimoprojektová činnost Projekt Hipostezky cíl: propracovat aktivity hipostezek, navázání spolupráce s provozovateli jízdáren, agroturistiky a hipoturistiky, připravit nový produkt aktivit v MSK včetně marketingu, pokud bude možné -> propojit hipostezky v kraji navázat na aktivity nadšenců několik let zpět je zadána vyhledávací studie – zpracovatel ARR (2 etapy) návrh: 1.157 km tras zpracována vyhledávací studie současný stav: zajišťování souhlasů majitelů pozemků (jízdárny v MSK) předpokládané aktivity v roce 2012: vydání brožury na podporu jezdecké turistiky + web zpracování projektové dokumentace start budování hipostezek

Mimoprojektová činnost „Hmatové mapy Moravskoslezského kraje pro nevidomé a slabozraké“ Plastické mapy pro zrakově postižené osoby Obsahují důležité orientační body a velké množství informací o daném území, tudíž slouží k lepší orientaci nevidomým Jedná se o jedinečný projekt, který dosud nebyl MSK realizován Mapy byly vyhotoveny v listopadu 2011 a jsou předávány organizacím pečujícím o zrakově postižené osoby Mapy budou k vypůjčení ve vybraných centrech v celém MSK (seznam míst, kde budou mapy k dispozici, bude uveden na webových stránkách MSK http://www.msregion.cz)

Mimoprojektová činnost Náhled do souboru map pro nevidomé a slabozraké

Mimoprojektová činnost Hradní cesta – nový průvodce Společný projekt 3 příhraničních krajů: Moravskoslezský kraj, Žilinský samosprávný kraj, Slezské Wojvodství brožura „Hradní cesta“ turistům představí 5 vybraných hradů či zámků každého ze tří krajů, tj. MSK, ŽSK i SV MSK v brožuře prezentuje pohádkové zámky Kunín, Hradec nad Moravicí, Fryštát a hrady Hukvaldy a Sovinec ŽSK představuje kouzelný Oravský hrad, Budatínský hrad a hrady Likavu, Strečno a Blatnici SV zve návštěvníky do zámeckého muzea v Pszczyně, dále na zámky Ogrodzieniec, Plawniowice, Bielsko-Biala a na zámek v Žywci dále jsou v brožuře stručně uvedeny základní informace o ostatních hradech a zámcích nacházejících se na území tří spolupracujících krajů Průvodci budou distribuovány v ČR, Slovensku a Polsku milovníkům starých hradů a zámků Budou k ní pořádány prezentační akce na vybraných hradech a zámcích Pokřtěn dnes 2. 3. 2012

Děkuji za pozornost Ing Děkuji za pozornost Ing. Petra Papoušková vedoucí oddělení cestovního ruchu Moravskoslezský kraj – Krajský úřad petra.papouskova@kr-moravskoslezsky.cz petra.papouskova@kr-t.cz