Řadič obrazového podsystému

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické karty Základní parametry.
Advertisements

HW – Kabely a konektory Název školy
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Rastrové obrázky – teorie Test
GRAFICKÁ KARTA Komínková Lenka 4. I.
Tato prezentace byla vytvořena
Grafické karty Robert Ondra 3.B 3iv1
Identifikátor materiálu: EU
Obrazovka Slouží k zobrazovaní textových a grafických informací. Druhy:LCD,CRT,plazma. Rozlišení je v pixelech Úhlopříčka je vzdálenost mezi protilehlými.
Ostatní vnitřní komponenty
MONITOR.
Rychlý přehled o nejběžnějších typech monitorů
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Konektory graf. karet.
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Ř ADIČ RASTROVÝ, ELEKTROLUMINISCEN ČNÍ A VEKTOROVÝ.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Grafické karty Grafické karty Radek Dohnal.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace Žák dokáže popsat a zařadit výstupní zařízení HW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat typy výstupního zařízení HW Speciální.
GRAFICKÉ KARTY Úvodem:
Počítačová grafika, prezentace
Grafika a digitální fotografie
HARDWARE Technické vybavení počítače. John von Neumann Stanovil teoretické principy (1945), které umožňují vytvořit univerzální počítač Počítač bude využívat.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Úvod do programování a práce s počítačem
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – základní deska Autor:
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
Bitmapová (rastrová) grafika
Referát č. 3 Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení (principy fungování, digitální záznam informací, propojení počítače s dalšími (digitálními)
Gymnázium Dr. Emila Holuba, Holice.  Paměti RAM  Grafické karty  Zvukové karty.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
G R A F I C K É K A R T Y.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Úvod do počítačové grafiky
Identifikátor materiálu: EU
Počítačová grafika rozlišení
Počítačová grafika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
OBRÁZKY Popis karty Grafická karta se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. V případě, že grafická karta obsahuje.
ROZŠIŘUJÍ MOŽNOSTI PC ZASUNUJÍ SE DO SLOTŮ. IO KARTA PRO PŘIPOJENÍ PERIFERNÍCH ZAŘÍZENÍ K PC ( VSTUPŮ A VÝSTUPŮ ) OBSAHUJE PORTY: A/ SÉRIOVÉ – COM1, COM2.
SKLADBA PC 7 OP VK VYT 2.7 Grafická karta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Josef Vlach. Dostupné z Metodického portálu.
16. Paměťové obvody a vývoj mikroprocesorů
Paměťové obvody a vývoj mikroprocesorů Jan Hrubý ME4B.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_06.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Přídavné karty Grafické karty Zvukové karty Síťové karty Modemy.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/11 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT1 Vytvořeno:2. 7.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_INF_01.
Grafická karta je součást počítače, která se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. je součást počítače, která.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Projektor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/12 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
PC základní jednotka.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické karty Klaudie Mazůrková 6.A
Grafická karta
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
GRAFIKA.
Základní desky Anna Daňková
Autor: Mgr. Václav Chvál
Transkript prezentace:

Řadič obrazového podsystému Obrazový podsystém II. Řadič obrazového podsystému X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Obsah přednášky Komponenty řadiče, znakový/grafický displej. Obrazová paměť, barevná paleta, interfejs monitoru. VGA a jeho odvozeniny. Akcelerátory. Interfejsy videa (RGB, scart, S-video, anténní vstup, atd.). X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Řadič X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Řadiče - vnitřní struktura Obrazový řadič (grafický adaptér), obvykle na zásuvné desce, obsahuje rozhraní k systémové desce, grafický čip, obrazová (video) paměť, rozhraní k monitoru. X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Interpretace obsahu videopaměti Otázky: Která z nich je paměťově úspornější? Kolik barev lze takhle v obou případech vyjádřit? X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Řadič znakového rastrového displeje - s buňkovou interpretací Důležité! Nepodceňujte. (Už třeba jen kvůli zkoušce.) Kolik barev lze takhle vyjádřit? X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Struktura řadiče grafického displeje - s bodovou interpretací X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Barevnost u řadiče displeje s bodovou (pixelovou) pamětí Otázky: Kolik barev lze takhle vyjádřit? Jak jejich počet zvýšit? X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Displej s barevnou paletou (mapou) Kolik barev je teď? Na čem jejich počet závisí? X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Terminologie Barevné paletě se také říká CLUT - Color Look-up-Table. Součástce, kterou se realizuje, se zase říká RAMDAC. Dokážete odhadnout proč? X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Korespondence mezi obrazovou pamětí x pixely na elektroooptickém měniči Kdo vypočítává hodnoty jednotlivých pixelů? Problémem je zátěž procesoru. Open GL? A jak se ta hodnota počítá? 2D/3D knihovna, např. Bressenhamův algoritmus. Kdy se vypočtená informace do obrazové paměti zapisuje? Konflikt zápis x obnovování obrazu - blikání. Jak se dostat ke všem pixelům měniče? Přístup k obrazové paměti je obvykle možný jen prostřednictvím okénkování. X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Rastrový displej s grafickým procesorem X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

R displej s GP a pamětí D-souboru X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Obrazový adaptér s grafickým procesorem Jaký je rozdíl mezi DRAM a VRAM? X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Studie: DRAM, VRAM X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Video Graphics Array Stručný úvod X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Základní fakta o VGA IBM standard, původně pro PS/2 (1987), 640 x 480/16 barev nebo 320 x 200/256 barev. Analogový výstup k monitoru. X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Struktura VGA adaptéru X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

VGA v grafickém režimu, 16 barev Princip vytváření VGA obrazu pomocí barevných rovin X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

VGA - zápis do obrazové paměti X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

VGA HW pro obnovování obrazu X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Varianty modifikace obrazu X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek VGA - 256-ti barevný režim X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Větší rozlišení? SVGA Ten však není standardem: 640 x 480/256 barev, 800 x 600, 1024 x 768, obojí s 256, 65 636 nebo 16M barev, 1280 x 1024. Standardem je ale XGA, popř. jiný. X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Rozlišení Zdroj: Wikipedia X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Rozlišení jinak X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Displeje III Akcelerátory X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Spolupráce nadřazeného mikroprocesoru s klasickým obrazovým adaptérem X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Obrazový adaptér 8514/A X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek Obrazový adaptér TIGA X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Opakovaná ukázka skutečného provedení X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Akcelerátor (např. Windows) X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Ještě malá poznámka k monitoru RGB ř X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek

Kompozitní videosignál ř X36PZA - Periferní zařízení M. Šnorek