Školení Zikovka 2001 Ing. Martin Molhanec, CSc. K-313 ČVUT-FEL, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor Ing. Martin Allmer Škola Euroškola Strakonice Datum
Advertisements

Makra v Excelu.
Prezentační manažer Kapitola 13.0 (Sestavení z externích zdrojů)
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Operační systém MS Windows xp
Registry OS Windows.  Registry (přesněji Windows Registry) jsou databází, do které si Windows (95/98/Me/NT/2000, XP, 7, 8) ukládají všechna svá nastavení.
PEVNÝ DISK POČÍTAČE.
Vizuální Systém Fotbal
ICT září 2008 Martin Molhanec. Osnova školení Molhanec: 1) Infrastruktura sítě katedry a fakulty 2) Kde je možné mít vlastní stránky na výuku 3) Nový.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jak na web První krůčky Lukáš Reindl. Co je potřeba Budeme potřebovat počítač, na kterém běží alespoň nějaký jednoduchý textový editor (ve Windows Notepad.
Obrázek v prostředí MS-WORD
Výpočetní technika Akademický rok 2009/2010 Letní semestr Mgr. Petr Novák Katedra informatiky a geoinformatiky FŽP UJEP
KIV/ZI cvičení 2 Tomáš Potužák.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Modul 2 : Práce s počítačem a správa souborů. Rada úvodem - Internet ví všechno, zkuste a
Složky a soubory Zdeněk Jelínek pátek, 21. listopadu 2014.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B9 Dávkové soubory AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníBřezen 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Přístupová práva, maska přístupových práv Jiří Hořejší.
Excel – editace ( formát ) buněk
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
Hromadná korespondence, makro
Za prvé musíte mít připojení k internetu Za druhé zajděte za panem učitelem Hůlkou a poproste ho aby vám umožnil přístup do vašeho domovského adresáře.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-4-14.
Excel export a import dat. Import dat z webu.
2 Ing. Jan Keprt Centrální správa uživatelů 3 Jak to bylo dosud Bylo třeba nastavení uživatelů provést zvlášť, v každém modulu samostatně. Uživatel si.
Uživatelské profily, vlastnosti uživatelského účtu
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-4-09.
WWW – hypertextový informační systém
1. Je potřeba nastavit bootování primárně z vaší DVD mechaniky, jinak by se vám nespustil instalační průvodce z DVD. Jakmile proběhne bootování, stiskněte.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Instalace klienta Instalace klienta se provádí, pokud zakoupíte licenci na program klient (za každý další nainstalovaný program se platí) či pokud změníte.
Anotace Žák v aplikací MS Word dokáže nastavit sloupce Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word využít funkce sloupce.
Anotace Žák se seznámí s odrážkami a číslováním v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže využít funkci odrážky a číslování.
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Přístup do školní sítě z domu Josef Doležal 7.B
Jak mohu kontrolovat své aktuální výpůjčky z Knihovny PA ČR a termíny jejich vrácení.
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
Spustit Konec Sára Výšková 7.A. Stisknutím kláves Ctrl + Alt + Delete se vám objeví ikona. Menu.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Ovládací panely Uživatelské účty II. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
Výpočetní technika Akademický rok 2008/2009 Letní semestr Mgr. Petr Novák Katedra informatiky a geoinformatiky FŽP UJEP
Balíky Hlavní balík - main - zatím jsme s jiným nepracovali Rozdělují tzv. namespaces = množiny jmen pro proměnné $lemma = "cukr"; znamená $main::lemma.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Přidání kontaktu Seznam kontaktů vám zjednodušuje komunikaci a umožňuje zjistit stav a kontaktní.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
GORDIC ® spol. s r. o. Prvotní spuštění aplikace Gordic DSO - ISDSlite Nástroje pro snadnou správu Datových zpráv z Informačního systému Datových schránek.
Aplikace Přijímačky školní rok 2014/2015
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
BEZPEČNOSTNÍ TECHNOLOGIE I Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu (reg. č.: CZ.1.01/2.2.00/ )
Úvod do studia DSP Tomáš Kott
Inf Bezpečný počítač.
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
Operační systémy - úvod
Instalace klienta Instalace klienta se provádí, pokud zakoupíte licenci na program klient (za každý další nainstalovaný program se platí) či pokud změníte.
PRÁCE SE SLOŽKOU VY_32_INOVACE_09
Školení IS - 7 Rozvrh, Záložky.
Datové referáty Apstr4.
Postup instalace - GALAXY
Transkript prezentace:

Školení Zikovka 2001 Ing. Martin Molhanec, CSc. K-313 ČVUT-FEL, Praha

Osnova Jména kont Jak se zalogovat Co na síti najde student Co na síti najde učitel Co může učitel udělat pro svoji výuku Jak se mapuje disk

Jména kont – pro výuku Obecné jméno 0XXXXXZZ Kde XXXXX je standardní název předmětu například: 36UPS nebo 13AMT ZZ je číslo skupiny, je odvozeno z čísla paralelky, například: Paralelka 101 je skupina 01, atd. POZOR: předmět 36UPS je výjimka, zde jsou čísla skupin přidělena jinak.

Konta – pro výuku Mluvíme o tzv. výukových, skupinových nebo kroužkových kontech Nebo také o nulkových kontech, začínají na znak 0 (nula). Výukové skupiny tedy mají konta v rozsahu názvů 0xxxxx01 až 0xxxxx98 a standardní heslo ??????, toto heslo je možné na přání změnit.

Konta – pro výuku Konto 0xxxxx00 je stejné jako konta 0xxxxx01 až 0xxxxx98, ale je určeno jen pro potřeby pedagoga, aby si mohl zkoušet věci co dělají jeho studenti a přitom jim jejich práci neponičil, jeho heslo je standardně ??????, opět je možné toto heslo na přání změnit

Konta – pro výuku Konto 0xxxxx99 je speciální konto, na kterém učitel může sám provádět změny desktopu (i jiných věcí), a tyto změny pak distribuovat studentům, bude popsáno později pro počítačově gramotné. Heslo na toto konto bude sděleno individuálně.

Konta – pro učitele Není třeba žádné speciální konto pro uživatele – stačí standardní konto na MARTIN2 Po zalogování se tomu, kdo něco v Zikovce učí namapují standardně disky jako, kdyby se logoval na MARTINA2 jako student. A bude mít přístup do adresářů kruhů, které učí

Jak se zalogovat Ve standardním případě stačí znát pouze název konta a heslo. A správně zvolit jsem-li student nebo učitel. Toto ovšem platí pouze v Z477 a na stanici WRK12 u mne v kanceláři. Všude jinde je nutné znát nezbytné logovací údaje ! Pokud nejsou přednastaveny.

Logovací údaje - student NOVELL Tree:K-313 Context: vyuka.z477 server: MARTINA2 Pokud se při logování hlásí chyba zkontrolujte tyto údaje !

Logovací údaje – učitel (nyní) NOVELL Tree: K-313 Context: department Server: MARTIN2

Logovací údaje (student i učitel) Microsoft Network (doména) domain: k313 Tento údaj se uplatni pouze při logování z MS Windows nikoliv pod čistým MS DOSem. Správnost údaje se ověří na záložce NT Windows. Pro studentská konta je virtuální (ale to Vás zajímat nemusí).

Jak se zalogovat – DOS (Tyto údaje nyní neplatí!) Při bootování se objeví text Stiskněte S … POZOR: asi jen na 3 vteřiny !!! Vy stisknete klávesu S Chvíli počkáte, až se objeví MENU V menu si vyberete volbu student nebo učitel Zadáte název konta Zadáte název hesla Odklikáte všechny informace po jejich přečtení Skončíte v MS DOSu, prompt: H:\

Jak se zalogovat – DOS varianta s disketou Vložíte do mechaniky bootovací disketu Zapnete počítač nebo ho pouze restartujete (CTRL-ALT-DEL nebo tlačítko RESET) Počkáte až se objeví text: login: Zadáte logovací informace ve tvaru: Server/.konto.context martina2/.036ups.vyuka.z477 martin2/zacek.department Jste vyzváni k zadání hesla, tak ho zadáte a stisknete ENTER. Počkáte až proběhne celý login.

Jak se zalogovat – Windows XP Stisknete CTRL-ALT-DEL Odkliknete výzvu Nastavite záložku LOCATION na K313-student nebo K313-MARTIN2 Další údaje by měli být nastaveny dle předchozích informaci, můžete provést jejich kontrolu, záložka Advanced a Windows NT

Jak se zalogovat – Windows XP Vyplníte konto Vyplníte heslo Odešlete Během logování odklikáte výzvy Proces logování skončí s Vaším desktopem, případně některými spuštěnými programy, Například info.txt

Co na síti najde student DISK C: Na tento disk je zakázán zápis čehokoliv !!! Tento disk může být kdykoliv přemazán při obnově operačního systému. Zápis na tento disk může znemožnit činnost ostatních programů. Tento disk není vidět v Exploreru Tento disk není vidět pod MS DOSem.

Co na síti najde student Disk K: Je mapován na MARTINA2/SYS: Adresáře LOGIN PUBLIC PUBLIC/BAT PUBLIC/UTIL Nicméně není zajímavé pro vlastní výuku

Co na síti najde student Disk L: Je mapován na MARTINA2/USR: Adresáře APP USR UTIL Nicméně pro vlastní výuku není zajímavé

Co na síti najde student Disk H:domovský adresář Tento disk je jediný kam student může zapisovat !!! Po ukončení semestru se maže !!! Každá pracovní skupina (stanice) má svůj vlastní disk H: (ale jen zdánlivě a jen v Z477 !!!)

Disk H: - mapování V Z477 a na stanici WRK12 se mapuje takto: H:=martina2/usr:usr\konto\stanice Například pro uživatele na stanici 03, první výukové skupiny, předmětu 36UPS se namapuje takto: H:=martina2/usr:usr\036ups01\work03

Disk H: - mapování Jinde než v učebně Z477 a na stanici WRK12 se mapuje pouze: H:=martina2/usr:usr\konto Například pro toho samého uživatele jako v předešlém případě se namapuje takto: H:=martina2/usr:usr\036ups01

Disk H: - mapování Pro správné namapování potom musí uživatel v DOSu nebo dosovém okénku windows zadat příkaz: H:>stanice číslo například H:>stanice 03 To samé platí i v učebně Z477 pokud chce někdo pracovat u jiného počítače než obvykle.

Disk H: - mapování Je tedy zřejmé, že studenti jedné výukové skupiny sdílejí společný diskový prostor. Mohou si navzájem svá data prohlížet i mazat !!! Aby se vzájemně nepletly, pracují skupiny u počítačů v Z477 v různých adresářích podle toho u kterého sedí počítače Tomu napomáhá automatické mapování disku H: podle počítače, kde studenti sedí.

DISK M: Na tomto disku jsou věci společné pro jeden předmět Standardní mapování je: M:=martina2/usr:usr\9předmět například pro studenty předmětu 36UPS M:=martina2/usr:usr\936ups Mluvíme také o tzv. devítkovém adresáři

Disk M: Na tomto disku jsou některé zajímavé standardní adresáře: M:\BAT zde jsou dávky na spuštění různých programů a jsou na cestě s předností Dělá si je učitel dle svých potřeb M:\INFO zde jsou informace Dělá si je učitel dle svých potřeb, prázdný info.txt už tam je, stačí jen modifikovat.

Disk M: M:\profiles Zde je uložen tzv. profil Windows NT, který je použit po zalogování studentů daného předmětu do Windows NT, pro studenty nezajímavé

Disk M: Co je ale důležité !!! Tento adresář může modifikovat učitel a může si tam dávat pro potřeby svých studentů defakto cokoliv, například: Dokumentaci Příklady Programy Odkazy

Disk M: POZOR: Učitel však k tomuto disku musí přistupovat přes plnou cestu, protože učiteli se z pochopitelných důvodů disk M: nemapuje !!! Cesta k devítkovému adresáři daného předmětu je: L:\usr\9předmět Například cesta k devítkovému adresáři předmětu 36UPS je: L:\usr\936ups

Co na síti najde učitel Podobně jako studenti Disky C:, K:, L:,H: Nenajde disk M:, ale může si ho sám namapovat, když bude chtít, stejně jako kterýkoliv jiný disk !!! Nebo do něho může přistupovat přes disk L:

Co na síti najde učitel Na rozdíl od studentů je pro něj disk L: velice důležitý. Přes tento disk může totiž přistupovat do všech adresářů, které přináleží předmětům které vyučuje !!! Například adresář druhého kruhu předmětu 13AMT je na cestě: L:\usr\013amt02 V těchto adresářích může číst, zapisovat i mazat ! Přes tento disk také přistupuje k devítkovým adresářům, jak již bylo popsáno.

Co může učitel udělat pro svojí výuku Učitel by měl kontrolovat, zdali si studenti na svůj disk H: nenahrávají nějaké blbosti, protože pak může pro studenty dojít místo na disku !!! Proto by měl občas jejich adresáře kontrolovat, blbosti jim mazat a studentům vynadat. V jejich adresářích také zůstávají občasné zbytky po zhroucení programů, ty je také dobré mazat pokud to nedělají sami studenti (většinou jde o soubory *.tmp, a jim podobné)

Co může učitel udělat pro svojí výuku Vkládat soubory do adresáře 9xxxxx Programy Dávky Informace Příklady Upravovat desktop Odkazy na soubory a internet

Jak se mapuje disk Pomocí příkazů příkazové řádky Novell Map root disk:=server/volume:cesta Map root e:=martina2/usr:usr\zacek Microsoft Net use disk: \\server\share\cesta\\server\share\cesta Net use e: \\martina2\usr\usr\zacek\\martina2\usr\usr\zacek Výhoda, lze vložit do dávek

Jak se mapuje interaktivně Přes ikonu okolní počítače nebo nějakou podobnou Najedu si na zvolený adresář a zadám příkaz k jeho namapování Přes velké N ve trayi. Pravé tlačítko myši. Novell map disk…. A pak již interaktivně najedu na zvolený adresář Zatrhnu Map as root a stisknu tlačítko MAP

KONEC a dál bude doc. Seborský!!! Práce na počítači chce některé základní znalosti. V síťovém prostředí jsou tyto znalosti náročnější. Dobrý odborník ve svém oboru bez znalostí výpočetní techniky je v dnešní době bohužel na nic !!! ©Molhasoft 2001,2002