aneb pracujeme flexibilně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvládání stresu ve firmě COMPUSMART Institute of Work, Health & Organisations (I-WHO) University of Nottingham, UK
Advertisements

Řízení diverzity Mgr. Hana Velíšková, HR specialistka Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Pracovněprávní vztahy v organizaci
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Nabídka personálních služeb
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Facility management ČSN EN
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Audit IT procesů ve FNOL
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Firemní kultura - změna motivační strategie
ZAMĚSTNÁNÍ RODINA Slučitelnost má mnoho faset Pracovní doba „flexibilní, férová, v zájmu rodiny“  Flexibilní pracovní doba pro rodiče  Částečné úvazky.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Flexibilní pracovní režimy RWE Zákaznické služby, s.r.o.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
Odměňování (Compensation & Benefits) Occasion:FSS v Brně - Personalistika prakticky Date: Present:Jan Brol ík.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Několik námětů a otázek k zamyšlení a výběru
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Centrum pro rodinu a sociální péči o.s. 1.
Zkušenosti získané při realizaci projektu Brandýský Matýsek o.s.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Flexibilní formy práce Aktivní politika zaměstnanosti – modul Ia.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Benefity. Výhody poskytování benefitů pro zaměstnavatele:  úspora mzdových nákladů s ohledem na daňové úlevy  účinný nástroj personálního managementu.
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Sociální podnik s příběhem
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Společenská odpovědnost a školy
Státní správa – zaměstnavatel znevýhodněných skupin
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
Job rotace a jiné formy flexibilizace práce
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Benefity.
kvalitní zákaznický servis
Transkript prezentace:

aneb pracujeme flexibilně Nový styl aneb pracujeme flexibilně Erika Vorlová, Human Resources BUSINESS FORUM 19.3.2015 ArcelorMittal Ostrava

Naše vize pro rok 2020 “Rozumíme a dokážeme se přizpůsobit různým životním stylům našich zaměstnanců – což z nás dělá preferovaného zaměstnavatele pro současné i budoucí zaměstnance.”

Práce včera Práce dnes

Flexi Work není jen o změně způsobu práce … ale o změně celé firemní kultury VÍCE FLEXIBILITY – v rozhodování, v procesech, v péči o zákazníky, ve stylu práce a spolupráce VÍCE KREATIVITY – tvořivý přístup při vykonávání běžných pracovních činností i při řešení složitějších problémů VÍCE DŮVĚRY – mezi zaměstnancem a podřízeným, mezi vedením a zaměstnanci, mezi kolegy navzájem VÍCE ČASU – na kvalitně odvedenou práci, na trávení volného času, na sebe VÍCE VÝKONU A SPOKOJENOSTI – lepší podmínky a prostředí pro kvalitní výkon práce, vyšší motivace a loajalita zaměstnanců

Povaha práce / situace v týmu Flexi Work není jen o rozhodnutí vedení … ale především o zapojení a podpoře celé firmy Manažer Zaměstnanec Individuální přístup k zaměstnancům Výběr vhodných lidí (důvěra) Ochota vytvářet příležitosti Změna stylu kontroly a řízení lidí Motivace k flexibilní formě práce Vlastní zájem, iniciativa (odpovědnost) Pracovní disciplína a sebedisciplína Vhodné domácí zázemí (prostory, IT) Povaha práce / situace v týmu Podpora firmy Druh vykonávané práce Nutnost přítomnosti na pracovišti Způsob spolupráce s ostatními útvary Připravenost ostatních členů týmu IT technologie a zázemí Rozvoj a podpora Připravenost firemní kultury Odpovídající HR postupy a řešení

Flexi Work nezná hranice Hradec Králové Praha České Budĕjovice Brno Ostrava Ústí n. Labem Plzeň ~620 ~200  ~550 ~500 ~200 ~160 ~110 II. etapa I. etapa III. etapa

Flexi Work není jen HOME OFFICE … ale řada alternativních forem flexibilních úvazků HOME OFFICE – částečná práce z domova za předem stanovených podmínek (např. několik dní v týdnu, měsíci. Forma bonusu pro zaměstnance). HOMEWORKING – převážná práce z domova. Vhodné pro vybrané profese a pro ženy na MD, osoby OZP apod. PRUŽNÁ PRACOVNÍ DOBA – volné rozvržení denní pracovní doby při zachování měsíčního počtu odpracovaných hodin ZKRÁCENÉ ÚVAZKY A SDÍLENÉ POZICE – možnost v praxi vzájemně kombinovat oba přístupy ( hlavní princip: 0,5 + 0,5 > 1) KOMBINACE VŠECH UVEDENÝCH PŘÍKLADŮ – uvedené formy flexibilního stylu práce lze dle potřeby efektivně kombinovat …

Flexi Work - příběh ze života HR RWE … aneb 0,5 + 0,5 > 1 Osobní zkušenost HANKA: Chystám se na MD a nechci ztratit kontakt s prací. Klíčová role manažera Postupné navyšování úvazku Bez vlastní agendy Vymezení hranic Podpora firmy Záložní systém Podpora partnera Důvěra a respekt okolí jsou zavazující Společná odpovědnost nefunguje Bez důvěry a otevřenosti to nefunguje DPP Zkrácený úvazek Sdílený úvazek BÁRA: Druhé dítě si chci užít. Nevím, zda to při práci zvládnu. DPP Zkrácený úvazek 05/2012 01/2013 01/2014

Co nám přinese Flexi Work? … především výhody pro firmu i zaměstnance Úspory peněz a času Vyšší flexibilita a efektivita Motivace, výkon, atraktivita Úspora cestovních nákladů (dojíždění, služební cesty…) Úspora za provoz budov (vybavení, energie,pronájmy) Úspory „mrtvého času“ (neproduktivní prostoje, porady, kávičky…) Snížení absence (kalamity, návštěvy lékaře, jednání na úřadech…) Možnost pracovat kdekoli (kde je přístup k internetu) Pružné plánování práce (podle vlastního rytmu a potřeb) Podpora diversity v praxi (širší zapojení OZP, MD/RD) Efektivní formy komunikace (nové on–line nástroje sdílení informací) Vyvážení práce a soukromí (work life balance) Méně stresu – vyšší výkon (výhoda kvalitního domácího zázemí) Nový styl jako bonus navíc (vyšší loajalita zaměstnanců) Posílení značky na trhu práce (RWE jako moderní a atraktivní zaměstnavatel)

Co nám přinese Flexi Work? … ale i možná rizika IT podpora a bezpečnost dat Kvalita domácího prostředí Izolace a sebedisciplína Připravenost IT systémů (technická vybavenost a IT podpora – HELP Desk) Náklady na IT vybavení (technika, připojení, bezpečnost dat …) Vyšší bezpečnostní rizika (možnost ztráty, zneužití, úniků informací …) Nevhodné domácí zázemí (malé prostory, nedostatek klidu na práci …) Vyšší stres – nižší výkon (prolínání osobního a pracovního života, vyhoření) Technická omezení (kvalita připojení, práce s fyzickými dokumenty …) Ztráta pracovního rytmu (riziko ztráty pracovních a sociálních návyků) Ztráta sociálních vazeb (nižší četnost osobních kontaktů a komunikace …) Malá kontrola a evidence (princip je založený na důvěře v zaměstnance)

POSTUPNÁ IMPLEMENTACE PROJEKTU NOVÝ STYL DO CELÉ SKUPINY RWE V ČR Nový styl v čase 2014 2015 2016/17 POSTUPNÁ IMPLEMENTACE PROJEKTU NOVÝ STYL DO CELÉ SKUPINY RWE V ČR Start projektu - vznik projektového týmu- HR, IT, facility Analýzy – výběr profesí, dispozice budov, vnitřní potenciál FWS, IT nástroje Interní výzkum – dotazník a série Focus Groups se zaměstnanci Vznik pilotních týmů a skupiny ambasadorů Pilotní projekt Nový styl 14 pilotních týmů 7 společností 853 zaměstnanců Úprava interních procesů, vznik nových HR služeb (HR HelpDesk) Úprava prostor – lokality v I. etapě Rozvojové aktivity – rozvoj nových kompetencí zaměstnanců

Zlatá pravidla pro Home Office Home office je benefit – nikoli povinnost či právo zaměstnance Dohodnutá schůzka má přednost před home office Jeden den v týdnu se sejde na pracovišti celý tým Lidé na home office jsou pro ostatní dosažitelní od 9 – 15 hod Všichni členové společně sdílejí kalendáře v Outlooku Klíčoví lidé v týmu nemohou mít home office ve stejný den Každý tým může definovat svá další vlastní specifická pravidla

Řekli o Home Officu a Flexi Worku… Před pilotem Po pilotu Očekáváme: větší motivovanost a spokojenost zaměstnanců a další impuls do práce že vyzkoušíme nový pracovní styl, o kterém se všude mluví že uspoříme čas a náklady na cestování více svobody ve slaďování osobního a pracovního života větší nároky na koordinaci práce a pochopení nových komunikačních nástrojů Obáváme se: zneužívání HO a zvýšení pracovních úrazů ztráty kontaktu a sounáležitosti s kolegy poklesu výkonnosti nevhodně nastavených sdílených pracovišť zneužití firemních dat, náročnější logistiky a organizace spolupráce v týmu horší dostupnosti kolegů nedostatku vlastního prostoru Co se potvrdilo: zvýšila se motivace a spokojenost zaměstnanců změnil se způsob práce s týmem zvýšily se nároky na komunikaci osobní setkání jsou stále důležitá Změnil se manažerský přístup (důležitý je výsledek a ne čas) důvěra je na prvním místě IT technologie jsou alfou a omegou fungování Flexi Worku naopak se nepotvrdily obavy ze zneužívání HO Co doporučujeme: Jasně stanovit role, pravidla, odpovědnosti a měřitelné cíle. HO je vhodný pro loajální zaměstnance se sebekázní. Dobře připravit procesy a technologie - je to polovina úspěchu. Jeden den v týdnu nastavit jako týmový den v kanceláři.

A co bude dál…

A co bude dál…

Děkuji za pozornost! 4/9/2017