MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Zvuk v počítači.
Multimédia Video a zvuk.
Multimediální soubory
Úvod do multimediálních technologií
Část 3 Digitalizace zvuku a videa
Záznamová média.
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Multimédia ve vzdělávání ZVUK
Základy informatiky část 10
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový.
Opakování učiva pro 7. ročník
Multimédia Otázka č. 23.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Paměťová média.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.04 Téma: Multimédia Číslo.
MULTIMÉDIA. Multimédia  oblast informačních a komunikačních technologií  multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků(kamera, video,
Základní jednotky, záznam a kódování informací
Úvod do multimediálních technologií Lukáš Čívrný Milan Přibyl.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
MULTIMÉDIA VE VÝUCE VYPALOVÁNÍ CD a DVD. Co je CD ? Optický disk CD-R a CD RW Kotouč 12 cm šířka pro zápis je 3,3 cm Klasické hudební CD až 80 minut 700.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
NERO 11 praktický kurz Ing. Jaroslav Parma.
Multimédia Autor: Ivana Hampelová Třída: 4. B. Vytvořeno:
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
INFORMATIKA 9 Využití multimédií
Cyklické kódy Přednáška 6. Perfektní kód A.Opravuje největší množství chyb B.Má nejvíce kódových slov C.Má nejlepší poměr počet chyb/délka kódu.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Regina Žáková, 4.B Multimédia. oblast informa č ních a komunika č ních technologií multimediální systém se ozna č uje souhrn technických prost ř edk ů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
Zvukové formáty Úvod Úvod Komprimační zvukové algoritmy Komprimační zvukové algoritmy.
Adam Klíma, ME4A, Multimediální technika Šablona by Marek Malík 11. Multimediální technika.
Analogově digitální převodník
Optická média.
Porovnání kodeků standardu MPEG 4
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Karolína Hlaváčková, Leoš Kalina, Matyáš Baloun
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Multimédia.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Multimédia Žlutířová Eva.
ZVUK.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Mp4 Co je to? MP4 MP4 je multimediální kontejner. Je také známý pod názvem MPEG-4 Part 14, je tedy součástí MPEG-4 standardu. Jako jeho základ posloužil.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Zvuk. Co je to zvuk Zvuk - jedná se o mechanické vlnění, které je schopen člověk vnímat a také rozlišovat. – Základní vlastností je frekvence, kterou.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Digitální zvukové formáty
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Ondřej Pavlas, Tomáš Karhut
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování učiva pro 7. ročník
Transkript prezentace:

MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C

Co jsou to vlastně multimédia ? oblast informačních a komunikačních technologií, která je charakteristická sloučením audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními Jako multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků (např. osobní počítač, zvuková karta,grafická karta nebo videokarta, mechanika CD-ROM nebo DVD, příslušný obslužný software, atd.), který je vhodný pro interaktivní audiovizuální prezentaci Od počátku 90. let minulého století se začalo používat označení multimediální aplikace nebo multimediální software, které využívaly kombinace textových, obrazových, zvukových či animovaných nebo filmových dat

Princip digitálního záznamu Kromě nepříliš rozšířených digitálních kazet, byl kompaktní disk prvním médiem s digitálním záznamem signálu Analogové systémy pracují na principu záznamu signálu v primární formě Digitální způsob je jiný, protože převádí signál na posloupnost 1 a 0, tedy digitální data

Zvukový signál je v analogové podobě a proto se převádí na digitální v AD převodníku (Analog-to-Digital converter) a naopak při reprodukci v DA ( Digital-to-Analog converter) Převod probíhá tak, že převodník zjišťuje okamžitou hodnotu napětí během kmitání a tu si zapisuje v číslech do paměti. Čím častěji se tato hodnota zjistí, tím přesnější je pak nahrávka, ale i větší objem dat Tato hodnota se nazývá vzorkovací frekvence a u CD se používá 44100Hz

Komprese multimediálních souborů speciální postup při ukládání nebo transportu dat Obecně se jedná o snahu zmenšit velikost datových souborů, což je výhodné např. pro jejich archivaci nebo při přenosu přes síť s omezenou rychlostí

KOMPRESE zvukových souborů Metody komprese zvukových souborů hrají důležitou úlohu v současných multimediálních aplikacích Uplatňuje se zejména v oblasti komprese hlasového signálu, kde můžeme pro digitální záznam použít nižších vzorkovacích frekvencí (např. 800 vzorků za sekundu), a v oblasti hudebního signálu, vyžadující pro zachování kvality použití vysokých frekvencí (např. 44000 vzorků sekundu)

K tomu, aby bylo možné definovat různé úrovně kvality komprese, zavádí standard MPEG pojem vrstvy, které jsou označeny podle vzrůstající složitosti počínaje 1. Je-li dekodér určen pro jistou vrstvu, musí dokázat dekódovat i data všech vrstev nižších V současnosti je pro záznam zvuku nejatraktivnější formát MPEG-1 vrstva 3, známý také pod zkratkou MP3 Ten umožňuje dosáhnout kvalitní reprodukce stereofonního signálu i při kompresním poměru 1:12, přičemž pro záznam telefonního signálu lze dosáhnout komprese až 1:10

Komprimované soubory MP3 je formát ztrátové komprese zvukových souborů, založený na kompresním algoritmu MPEG Při zachování poměrně vysoké kvality umožňuje zmenšit velikost hudebních souborů v CD kvalitě přibližně na desetinu, u mluveného slova však dává výrazně horší výsledky Formát MP3 se stal oblíbeným při uchovávání a přehrávání hudby na počítačích, vyrábí se stolní a přenosné přehrávače tohoto formátu

Windows Media Audio (WMA) je komprimovaný zvukový formát vyvinutý jako součást Windows Media byl původně určen jako náhrada za MP3 Aktuální verze je 9.1, která kromě původního ztrátového kodeku přidává i zvláštní kodeky pro bezztrátovou a multikanálovou kompresi WMA soubory mají příponu .asf nebo .wma WAV , OGG , RA , MID

Formáty videosouborů a jejich vlastnost MPEG-2 zahrnuje přenosové, obrazové a zvukové kódovací standardy pro vzduchem šířené televizní vysílaní ATSC a DVB, digitální satelitní TV přenos, digitální kabelový TV signál a (s určitými změnami) disky DVD Video AVI je vlastně nejstarší formát videa pro PC Ke kompresi se používá nejrůznější kodeky, které dokážou dát velmi velkou kompresi, při zachování dobré kvality. Díky kompresi, kterou tento formát používá je možné film například z DVD dostat na dvě CD

NEVÝHODA – problematické přehrávání těchto videí na stolních přehrávačích, případně i na počítačích, pokud nemáme “ty správné kodeky“ Tento formát dnes používá kompresi podle MPEG-4, nejčastěji DivX nebo XviD. - rozlišení(velikost), datový tok, komprese i zvuk je možno nastavovat individuálně DivX je značka produktů vytvořených společností DivX, Inc. (dříve DivXNetworks), včetně obrazového kodeku kompatibilního se standardem MPEG-4 Tento kodek se díky své schopnosti kvalitní komprese filmů na výrazně menší velikost velice často používá pro nelegální šíření filmů chráněných autorskými právy

Datový tok Datový tok nám udává počet bitů za vteřinu, které přehrávač při přehrávání videa zpracovává Je to tedy definovaný počet bitů za sekundu obrazu (a samozřejmě i zvuku), který použije kodér pro kódování Obecně a zjednodušeně platí, že čím více bitů za vteřinu je na kompresi použito, tímje výsledné video v lepší kvalitě

KODEK Kodek složenina z počátečních slabik slov „kodér a dekodér“, respektive komprese a dekomprese; převzato z anglického codecanalogického původu) je zařízení nebo počítačový program, který dokáže transformovat datový proud (stream) nebo signál Kodeky ukládají data do zakódované formy (většinou za účelem přenosu, uchovávání nebo šifrování), ale častěji se používají naopak pro obnovení přesně nebo přibližně původní formy dat vhodné pro zobrazování, případně jinou manipulaci. Kodeky jsou základní součástí softwaru pro editaci (střih)multimediálních souborů (hudba, filmy) a často se používají pro videofrekvence a distribuci multimediálních dat v sítích (streamování)

Zvukové (audio) kodeky Bezztrátové: Free Lossless Audio Codec (FLAC) Monkey´s Audio OptimFROG WavePack Windows Media Audio 9 Series Professional Lossless Apple Lossless

Obecné (střední až vysoký datový tok ) Ztrátové : Obecné (střední až vysoký datový tok ) LAME (MPEG audio layer-3 kodek) FAAC (AAC kodek) libvorbis (referenční implementace audio formátu Vorbis) Musepack Windows Media Audio 9 Series Hlasové (nízký datový tok, optimalizované pro řeč) Speex Windows Media Audio 9 Series Voice

Obrazové (video) kodeky Schrödinger (implementace formátu Dirac) libtheora (referenční implementace video formátu Theora) Ogg Tarkin Huffyuv Lagarith DivX Pro Codec(MPEG-4 ASP kodek) Xvid (MPEG-4 ASP kodek) 3ivx(MPEG-4 ASP kodek) Sorenson