Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Martina Musilová 4. I. Koncem šedesátých let vynálezce Douglas Engelbart představil světu novinku, která je dnes známá pod přezdívkou myš. Své jméno dostala.
Advertisements

HW – Kabely a konektory Název školy
Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Vstupní a výstupní zařízení
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
na interaktivní tabuli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příklad možného řešení. Obsah  Procesor Procesor  Operační paměť Operační paměť  Harddisk Harddisk  Základní deska Základní deska  Zdroj Zdroj.
Myš.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Informační a komunikační technologie
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ herní, dotykové displeje
Periferní zařízení počítače
Periferní zařízení.
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
BEZDRÁTOVÉ MYŠI VYPRACOVALA: Naděžda Pištěková AKADEMICKÝ ROK: 2008/2009.
Vstupní a výstupní zařízení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
HARDWARE Technické vybavení počítače. John von Neumann Stanovil teoretické principy (1945), které umožňují vytvořit univerzální počítač Počítač bude využívat.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ROZDĚLENÍ POČÍTAČŮ Podle výkonu I. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
PC Vstupní periferie.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, O STRAVA – P ORUBA, P ORUBSKÁ 831 PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE R EGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Myš.
HARDWARE II Periferie.
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vstupní počítačová zařízení
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_132_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Identifikátor materiálu: EU
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hardware počítače Číslo DUM: III/2/VT/2/1/01 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
SKLADBA PC 18 OP VK VYT 2.18 Tablety
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
PC Vstupní periferie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Transkript prezentace:

Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček

Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou V STUPNÍ PERIFERIE – P OLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ VY_32_INOVACE_09_2_02_IT

Z MĚNA POLOHY KURZORU Relativní Kurzor se vždy pohybuje od místa, kde naposledy skončil, bez ohledu na to, kam položíme umístíme polohovací zařízení. Myš, Trackball, Touchpad, Trackpoint, … Absolutní Poloha kurzoru je přesně sladěna s polohou zařízení. Tablet, Dotyková obrazovka, … 3

M YŠ (M OUSE ) Použití pro pohodlnější ovládání grafických operačních systémů (např. Windows) a některých počítačových programů. Přenáší relativní změnu polohy kurzoru. Obsahuje většinou 2 až 3 tlačítka, případně navíc scrollovací kolečko. Rozhraní: sériový port (COM) … dříve USB rozhraní nebo PS/2 (zelené barvy) bezdrátové přes Bluetooth 4

T ROCHA HISTORIE Vynalezena Douglasem Engelbartem ve Stanfordském výzkumném institutu v roce Veřejnosti byla představena 9. prosince tehdy se vůbec nepoužívala, neboť veškeré ovládání počítačů mělo textový režim Masové využití teprve nástupem grafických operačních systémů, zejména Windows. 5

M ECHANICKÁ MYŠ Změna polohy je dána pohybem pogumované kuličky po podložce, který se přenáší na dva kolmé válcové snímače umístěné uvnitř myši. Kombinací otáčení obou snímačů přenáší pohyby šikmé. Kurzor myši se na obrazovce znázorňuje nejčastěji šipkou. V současnosti se již prakticky nepoužívají. 6

O PTICKÁ MYŠ Ke snímání polohy kurzoru využívá optický senzor. Snímač pulsně osvětluje červenou LED diodou malou plošku pod sebou. Digitální kamera 1500x za sekundu (moderní až 6000x za sekundu) skenuje změny obrazu ve speciálním kříži. DSP procesor tyto snímky analyzuje, porovná a pohyby myši převádí na signál pro počítač. 7

C ITLIVOST MYŠI Citlivost myši = rychlost poklepání. Jak rychle za sebou musíme dvakrát kliknout, aby to operační systém považoval za poklepání. Parametry lze nastavit v Ovládacích panelech. 8

D RUHY MYŠÍ Klasické (s kabelem) Nejrozšířenější. Mohou být různě tvarované, ergonomické. Bezdrátové Myš vysílá signál do přijímače, který je připojen k počítači kabelem (PS/2 nebo USB). rádiový signál 27 MHz nebo 2,4 GHz infračervený signál (musí být přímá viditelnost mezi vysílačem a přijímačem) Myš je napájena baterii. Výhodou je nepřekážející kabel. 9

T RACKBALL Vstupní zařízení podobné myši. Kulička umístěná v podložce, jíž se dá pohybem prstů pohybovat. Kulička je navrchu, nikoliv zespodu jako v případě myši. Bývá buď samostatně, nebo zabudován přímo v počítači (notebooku). Změna polohy kurzoru je, stejně jako u myši, relativní. 10

T OUCHPAD Vstupní zařízení běžně používané u notebooků, jako náhrada počítačové myši. Jeho účelem je pohybovat kurzorem po obrazovce podle pohybů uživatelova prstu po dotykové destičce. Změna polohy kurzoru je relativní. Pracuje na principu snímání elektrické kapacity v místě dotyku prstu. Vyrábějí se v různých velikostech, ale jen zřídka větší než 50 cm 2. 11

T RACKPOINT Malá páčka (joystick), sloužící k relativní změně polohy kurzoru. Na klasické klávesnici je umístěn mezi klávesami G, H a B. Používá se u některých notebooků, v současné době čím dál méně. 12

T ABLET Podložka s dotykovým perem, kterým se na ni píše. Princip spočívá ve snímání elektrické kapacity, která se mění v místě dotyku. Na rozdíl od myši má absolutní souřadnice. Na stejném principu pracují také např. dotykové displeje, kapesní počítače PDA nebo navigační přístroje GPS. 13

H ERNÍ ZAŘÍZENÍ Joystick (pákový ovladač) Vstupní zařízení sloužící k relativní změně polohy objektu na obrazovce. Využívá se především u počítačových her, ale také u ovládání průmyslových strojů a robotů. Jednoduchý joystick obsahuje ovládací páku, kterou lze pohybovat do čtyř stran a jedno nebo více tlačítek, jejichž funkce je závislá od oblasti použití. 14

H ERNÍ ZAŘÍZENÍ Gamepad Herní zařízení využívané u počítačových her. Rozhraní: USB Gameport 15

P OZNÁMKY 16